MuscleMeat

Evert's tocht van "Fattie" naar "Vetloos"

Evertbotterweg

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
kaluro rade in 1 van mijn topics aan om een log aan te maken bij deze.

Juni 2013 begonnen met afvallen door alles wat ik ooit dacht en deed overboord te gooien en gezond te gaan leven! Een nieuwe levensstijl aanmeten dus.

Ik woog 115 kilo zoop en vrat alls wat ik te pakken kreeg, Inmiddels weeg ik 76 kilo en heb 15% vet en wil ik meer...

Dat meer is nu spiermassa opbouwen.. beetje zoals dit http://s28.postimg.org/m0r8fdhr1/watmoethetworden.jpg

Hoever ik nu ben kan je zien bij mijn foto's.

Wat doe ik daarvoor!

Aangezien dit mijn eerste post is hoop ik dat ik een beetje duidelijk en dat de informatie voldoende is.. Mochten er dingen missen geef het aan en ik zal proberen er antwoord op te geven.

PS. http://s29.postimg.org/kig1yv0h3/image001.jpg Dit is hoever ik ben gekomen. Ik ben begin december pas begonnen met trainen. Het geposte schema is dus nu mijn 2de.

In ;) Ik ga je volgen.

In! Respect voor hoe ver je al gekomen bent en succes met je volgende doelen!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag een rustdag, gisteren lekker getraind alleen voel ik wel een bepaalde spier in mijn bovenarm tijdens mijn dumbbell flyes.. Even op letten dus al wat lichter gegaan met die oefening... Ik merk dat de andere oefeningen steeds lekker beter gaan eigenlijk per training.. Ik zal proberen er elke week wat gewicht bij te doen omdat ik daar toch wel een drive in heb.

Vanochtend lekker gegeten met een whey shake en 3 volkoren boterhammen met kipfilet. Als supplement heb genomen, 1 omega, 1 multivitaminen (kruidvat voor sporters) en 4 capsules http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/bcaa/body-fit-sportsnutrition/bcaa-pure-caps/

Ik zal vandaag op de 2100 kcal uitkomen, en vanavond deze post even updaten met wat ik over de hele dag gegeten heb.

Gisterenavond mezelf aangemeld voor www.personalbodyplan.nl, ik ken Tom Barten vanuit het dorp hier en ik sta versteld van het kennis niveau van hem en zijn team. Zowel op psychologisch, eet en sport gebied.

Ik hoop vanaf 3 maart extra kennis over mijn voeding en sport te vergaren om zodoende mijn eigen lichaam nog beter te leren kennen. Ik zal ook hier gaan bijhouden hoe mij dat bevalt en wat ik zoal doe.

Vandaag een lekkere cardio dag gehad met een dik uur voetbal trainen.. Eten zitten we vandaag op 2139kcal, 251g koolh, 178g eiwit en 35g vet. Ik voel mij goed, morgen ochtend lekker naar de sportschool om even en uurtje te knallen!

Wat is je plan, nu nog even verder cutten of langzaam beginnen met bulken?
Als je langzaam wilt gaan bulken zou ik gewoon heel langzaam je kcal omhoog gooien, tot je merkt dat je gewicht stil staat - dat is dan je behoefte.

Dan zou ik langzaam boven je behoefte gaan zitten (tot een % of 5-10%, 5% is heel voorzichtig, 10% iets minder) tot je merkt dat je langzaam vooruit gaat en dan daar op blijven.

Mijn doel is nu elke week kijken of ik ben af gevallen... als ik ben afgevallen ga ik 50-100kcal omhoog tot ik niet meer afval. Dan ga ik kijken wat dat met mijn gewicht gaat doen als ik wat zwaarder ga trainen... En dan op 3 Maart krijg ik professionele begeleiding en dan hoor ik of ik goed bezig ben of niet :-)

Net een uurtje getrained, had de afgelopen paar keren wat last van mijn rechterbovenarm tijdens de dumbbell flyes. Dat ging nu steeds beter. Rest van de workout steeds langer en zwaarder dat gaat ook erg lekker dus!

Vandaag 2150 kcal en voel mij erg goed!

Vanochtend lekker ontbeten, whey shake met wat brinta, buineboterham met kipfilet en een beetje avocado.

Ik heb nog wel de neiging om op de weegschaal te sturen, dit komt denk ik deels door een grote "angst" dat ik weer zo word als vroeger ook al eet ik nu gezond en wat ik moet eten kwa kcal wanneer ik het nodig heb. Dit zal met de tijd wel verdwijnen denk ik.

Ik woog vanochtend 77,1 KG en dan sla ik aan het twijfelen... Is het dat ik zwaarder ben door Vocht ? Vet ? Spieren ? Door onwetendheid slaat bij mij ietwat de twijfel toe. Toch eten we vandaag gewoon normaal en gaan we weer voor de 2100kcal in mijn rustdag.

Fijne dag!

Ik denk niet dat je veel vet/spier zal aankomen op 2100kcal per dag.
het zal hoogstwaarschijnlijk vocht zijn door verhoogde koolhydraat en/of water inname.
Ook wanneer je een paar dagen weinig water drinkt en dan opeens weer 'normaal', ga je vocht vasthouden.
Of dat je je behoefte nog niet hebt gedaan enzo.. er zijn zo veel factoren, ik zou me er niet al te druk om maken.

Vandaag weer lekker getrained... Dumbbell Flyes 8, 12, 14kg nu. geen rare pijntjes in mijn arm dus vrijdag meer setjes op 14KG. Static lunge met 14KG nu gedaan waar ik normaal op 10KG zit...

Shrug zit ik nu op 64kg het lijkt alsof ik elke trainingsdag een stapje verder kan gaan dan die ervoor! Voelt goed!

Na een voetbaldag en gisteren een rustdag net weer in de sportschool geweest.

Mijn training ziet er op dit moment alsvolgt uit.

6 minuten crosstrainer interval 1 minuut rustig 1 minuut voluit tot 6 minuten.

Dumbbell flyes 8x8kg, 8x14kg, 8x14kg, 8x14kg
Bankdrukken Dumbbell 8x16kg, 8x18kg, 8x18kg, 8x18kg
Abdominal Crunch machine 10x65kg, 10x65kg, 10x65kg
Crunch 25x, 25x, 25x
Oblique crunch 20x, 20x, 20x
Pull up wide 5x, 5x, 5x
One arm side row rechts 8x18kg, 8x18kg, 8x20kg, 8x22kg
One arm side row links 8x18kg, 8x18kg, 8x20kg, 8x22kg
Dumbells shurg staand 8x32kg, 8x34kg, 8x36kg
Lunge static right met dumbbells 10x14kg, 10x14kg, 10x14kg
Lunge static left met dumbbells 10x14kg, 10x14kg, 10x14kg

Nu lekker aan mijn whey shake chocolade en BCAA. en een lekkere hete douche! En morgen weer een dag met een belangrijke voetbal wedstrijd.

Veel moeite om mijn vetten in mijn eten te verwerken. De 0,8-1gram per kilo lichaam red ik meestal niet. Beter op letten dus om toch mijn vetten binnen te krijgen...

Pindakaas, eieren en amandelen genoeg in huis :-)

Gaat lekker man, je kan toch ook gewoon nootjes pakken om je vetten te verhogen? Of anders MCT olie bijvoorbeeld.

Trainen gaat lekker! 2 x wat minder zin gehad maar toch gegaan uiteraard :-) Vandaag de laatste keer trainen gehad met het schema van mijn huidige PT, nu 2 weken een eigen wat zwaarder schema (split) dit ik zelf maar ter voorbereiding van Personal Bodyplan.

Taille omtrek vanochtend 0,5 cm eraf ten opzichte van 1 week geleden... ( ik meet dit altijd 3 keer over de navel heen voor een exact resultaat) Toch 1kilo zwaarder dan vorige week... Dit kan komen doordat ik de grote boodschap niet gedaan had en gisteren bijhoorlijk wij koolhydraten gehad heb dus misschien wat extra vocht vast gehouden heb.

Zal over 1 a 2 weken weer eens een foto maken omdat ik het gevoel heb dat ik stil sta... Een nieuwe foto bied misschien uitkomst.

Poosje stil geweest, maar het gaat erg lekker...

Deze week begonnen met Personal Body Plan en het begin zijn vooral lessen over bewustwording en waarom bepaalde keuzes gemaakt worden. Ze willen je kennis eerst omhoog halen voordat ze aan je lichaam gaan werken..

dom spieren trainen kan iedereen wel, maar uitleg erbij waarom je bepaalde producten in welke hoeveelheid eet en waarom je bepaalde oefeningen moet doen heb je later veel meer aan als je het weer zelf moet doen.

Mijn voeding zit nogsteeds op 2400kcal op trainingsdagen en 2200 op rustdagen en ik blijf op gewicht... 76,9 kilo nu en dit was 16 februari 76,8. Dat gaat lekker dus... Trainen gaat ook goed. Ik begin morgen met mijn nieuwe schema van PBP.

Dit zal in het begin anders gaan dan ik gewend ben maar dat is niet erg!

#GOINGSTRONG!

Netjes, wat is je komende doel? Rustig bulken?

Netjes, wat is je komende doel? Rustig bulken?

Mijn PT bij personal body plan had het erover dat we de kcal langzaam gaan opschroeven.. Ik denk dus langzaam gaan bulken ja..

Wel fijn dat ik daar voor de eerste keer begeleiding bij krijg... Blijft toch nog steeds lastig voor mij om op dit moment gewicht aan te komen...

Goedeavond,

18 maanden na mijn laatste post wil ik dit topic toch eens aanvullen met wat foto's van hoe het nu gaat.

Inmiddels heb ik kunnen mee maken hoe het is om te bulken en te cutten en heb ik zelfs een fotoshoot voor mijzelf gedaan. Ik ben nu bezig met de volgende stap en dat is deelname aan de SAPCUP klasse d bodybuilding in 2016. Hiervoor werk ik samen met Richard Bell van Bell Coaching.

Ik heb hiervoor nog een lange weg te gaan, maar ik train er hard voor en vergeleken met mijn eerdere foto's hier is er vooruitgang!

a3ful3.jpg

2zdr695.jpg

2whkwlz.jpg

Terug
Naar boven