Fitness Seller

evolutie

suliman

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik lees al enkele maanden dit forum (zonder daarbij iets te posten) en heb al heel veel bijgeleerd, waarvoor dank!

Nu had ik toch een vraagje:

Stel bijvoorbeeld een klassieke Concentration Curl (mag ook een andere oefening zijn) voor de biceps; met hoeveel gewicht doen jullie 3x8 keer? en hoe lang hebben jullie erover gedaan om dat te bereiken, ongeveer zo?

Dit gewoon om eens een idee te hebben en om mijn evolutie te kunnen inschatten

Welkom! :thumb:

Conc. curl 3x8 met 20 kilo.

Best lastig om op die manier jezelf met andere te gaan vergelijken... :rolleyes:

Ik doe nooit 3 setjes voor mijn biceps :) (maximaal 2, eventueel een dropset erachteraan)

Ik doe ook liever wat meer oefeningen. en dan maar 2 sets per oefening ofzo. Spreek je de spier imo beter aan. En vergelijken met anderen is weinig zinvol voor jou evolutie! :)

Mensen, hij vraagt niet hoeveel setjes jullie doen, maar hoeveel kilo je pakt voor biceps. :rolleyes:

vandaag was het 12 kilo, donderdag 14, volgende week dinsdag 16 en volgende week zondag 18 kilo (8 reps allemaal)

(zo beter ?)

geen idee hoeveel..
m'n barbell curl max effort is 36k, concentration curl weet ik zo snel ff niet

het schema dat ik momenteel volg doe ik 5 supersets van 6-10hh van conc. curls en 1arm db extension dan deed ik, want het zit er op nu ik eraan denk, 10 10 12 12 14 met als hh 10 10 8 8 6

26 kg

3*8 doe ik noot. Maar wel 12*16, 8*20, 4*22.
Dus 3*8 zou waarschijnlijk met 20 kg gaan.

@kale: knap man 8*26 kg met de concentration curl.

Oh ja, de concentration curl kun je trouwens zowel zittend met je elleboog tegen je knie doen, alwel staand met je armen helemaal "los".
Ik doe em staand. Voel dat ik em dan nog beter isoleer. Draai trouwens ook mijn hand naar buiten toe op het einde van de beweging, zodat je nog meer een peak concentration krijgt. Heerlijk ! ;)

Terug
Naar boven