MuscleMeat

excel 2008 mac

Namv

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Weet iemand toevallig welke snel toets(en) ik moet gebruiken bij een mac computer om een cijfer vast te zetten in een formule in excel? Bij windows is het de sneltoets F4.

karma voor degene die me kan helpen.

cijfer vastzetten?

• Topic Starter Topic Starter

bij excel op de windows is de sneltoets F4, bijv je hebt een percentage die in vakje B4 staat, maar deze wil je dan in de formule vastzetten. Hiervoor is de sneltoets F4 voor bij een Windows computer. Gebruik je de toetst F4 en dan komt de verwijzing naar B4 in formule vorm er zo uit te zien: $B$4, deze staat dan nu vast.

Nu is het probleem dat de F4 toets dus niet werkt op de Mac, en als ik nu zonder deze sneltoets langere formules zou moeten maken en dus zelf steeds moet prutsen met $-tekens in formules, om vakjes vast te zetten, ben ik eindeloos bezig. Dus weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

ik weet niet wat de sneltoets is maar een alternatief zou zijn om het met een macro op te nemen. Dan moet je de cellen die je wilt selecteren en op een knop drukken. Is even snel, niet?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik weet niet wat de sneltoets is maar een alternatief zou zijn om het met een macro op te nemen. Dan moet je de cellen die je wilt selecteren en op een knop drukken. Is even snel, niet?

heb al gevonden hoe het moet: cmd+t

Iig bedankt

Terug
Naar boven