Fitness Seller

externe harde schijf via usb

NickDE

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
205
Lengte
1m87
Massa
98kg
ik zou een externe harde schijf willen kopen ,

op wat moet ik letten ?

welk merk is er dominant better ?

200gb of 500gb ?

ik zou hem het liefst via usb willen aansluiten ?

iedereen die nuttige info geeft of een voorbeeld ( geen trolls ) krijgt karma

Ik heb een Lacie van 1Tb

Op wat moet je letten?
- usb 2.0 of als je pc het kan usb 3.0
- persoonlijk hou ik ervan als ik mijn Externe HDD kan uitschakelen zonder de voeding uit te trekken

Voor de rest valt er niet veel op te letten ;) Beetje de reclame in het oog houden waar er een cheape staat.

(hiervoor had ik trouwens een maxtor maar die is gecrasht)

EDIT deze heb ik
http://www.bol.com/nl/p/computer/la...ulton-1tb-usb-2-0/1003004005847777/index.html

2 TB Western Digital, altijd USB en niet zo duur
Heb sinds kort een 2 TB van Samsung gehaald bij de mediamarkt voor 69 euro om eens te kijken of Samsung goede schijven maakt. Geen problemen tot nu toe.

wil je met of zonder externe voeding?

ik zou gaan voor een 3.0 als je pc dat ook heeft, anders 2.0, ga voor een 2.5 inch, zonder externe voeding, tussen merken zit niet zo mega veel verschil.

De Western Digital hdd's hebben een goede prijs kwaliteit. Ik nam altijd de 2TB.

De rest hangt gewoon van jezelf af. Wil je iets compact om vaak mee te nemen, of mag het wat lomper zijn? Welke diskruimte heb je over korte en lange termijn nodig?

Een kleine hdd heeft geen extra stroomvoorziening nodig wat erg handig kan zijn als je er genoeg aan hebt.

En idd de prijzen vergelijken op internet en misschien wachten op een promo. Maar ik zou gewoon eens kijken bij Alternate.be.

Die WD's ben ik helemaal niet happy mee ... nu ja, de interne dan, er zijn er mij
al 2 gecrasht op nog geen jaar tijd.
Ik gebruik al vele jaren WD, nooit 1 probleem mee gehad. Andere merken overigens wel problemen mee. Maar er is geen één merk dat bij iedereen perfect is, wel vreemd dat je 2x crash hebt gehad. Ben je er wel voorzichtig mee? ;)

Ik gebruik al vele jaren WD, nooit 1 probleem mee gehad. Andere merken overigens wel problemen mee. Maar er is geen één merk dat bij iedereen perfect is, wel vreemd dat je 2x crash hebt gehad. Ben je er wel voorzichtig mee? ;)

Mag je die dan niet hotswappen? :p

Nah, geen idee wat er misliep. Misschien een slechte batch gehad ofzo

Die WD's ben ik helemaal niet happy mee ... nu ja, de interne dan, er zijn er mij
al 2 gecrasht op nog geen jaar tijd.

Ik heb eentje van 500 gb en dat ding doet het al ongeveer 7 jaar ofzo, dan eentje 1 TB staat ook al 3 jaar te draaien. Denk dat je idd een slechte batch hebt gehad. Die van 500 gb heb ik ook al een paar x per ongeluk laten stuiteren en doet t perfect.

Heb eentje van 1TB van Lacie (samsung) Doet het nu al bijna 3 jaar.
Zou minstens eentje van 1 of 2 TB kopen als je nu een nieuwe wilt.

@Robke, ik heb precies dezelfde als jou

• Topic Starter Topic Starter
Zou ik externe voeding nemen of ?

ik heb al vele jaren een externe van lacie (design bij porche) .... was in den tijd maar 160mb
maar deze werkt nog steeds perfect, ik ben er echt tevreden van.

Mag je die dan niet hotswappen? :p

Nah, geen idee wat er misliep. Misschien een slechte batch gehad ofzo
Kan ook zijn dat ze tijdens transport gevallen zijn ofzo. Ik werk in een distributie centrum waar alles van transistors tot servers doorkomt, en sommige mensen gooien dus met alles ipv eens na te denken over hoe fragiel zoiets kan zijn. Heb sommige al zien stampen met hun stalen-tip schoenen tegen een doosje waar een I7-processor inzit alsof het een voetbal was ...

Gelukkig houden ze zo'n mensen meestal niet op lange termijn :)

http://tweakers.net/ leuke sites om prijzen te vergelijken en reviews enzo

Waar je misschien op zou kunnen letten is hoeveel toeren het schijfie draait, 5400rpm of 7200rpm. Voor de rest USB2.0 of 3.0 zoals al gezegd is.

Ik zelf heb een tijd terug een WD 1TB gekocht, tot nu toe geen klachten over gehad.

De vraag ook is, wat wil je met die schijf doen? Is het puur om ergens neer te zetten en vol te proppen met data, of is het voor makkelijk mee te nemen om overal in te pluggen.
Makkelijk mee te nemen = geen externe voeding.

ik heb al vele jaren een externe van lacie (design bij porche) .... was in den tijd maar 160mb
maar deze werkt nog steeds perfect, ik ben er echt tevreden van.

Zo'n schijffie heb ik ook, 4jaar mee naar school gesleept and still counting.
Het lijkt wel of die dingen redelijk hufterproof zijn.

Terug
Naar boven