Fitness Seller

Feedback gevraagd

Nanouz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
73kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Graag zou ik wat feedback willen op mijn schema. Deze is voornamelijk gericht op massa training.

Dag 1 Borst:

- Flat benchpress
- Pec deck
- Schuin dumbell flyes
- Schuin benchpress / schuin dumbells / schuin met machine
- Cables voor onderkant borst

Dag 2 : Bicep/Triceps

- Barbell curl
- 1 arm cable curl ( op de hoogste stand )
- Curl machine

- Rope extension
- 1 arm dumbell extension
- Zelfde als rope extension maar dan met rechtebar

Dag 3 : Benen

- Squats / Leg press
- Leg Extension
- Leg Curl
- Calf raises

Dag 4 : Schouders

- Military press
- Lateral raise dumbell / lateral raise cables
- Rear delt pec deck machine / rear delt flyes
- Shrugs met barbell of machine

Voor schouders doe ik 2 front, 2 rear, 2 side delt en 1 shrug oefening. Is het beter om 1 - 1 -1 en 1 shrug oefening te doen?

Dag 5 : Rug

- Deadlift
- Chin ups
- Lat pull down
- Row machine
- BOR

Voor rug werk ik met het principe een row oefening daarna een pull oefening. Hier probeer ik dan 2 wide en 2 close grips te doen. Bv: wide pull, close row, close pull, wide row.

Normaal doet ik overal 4x8 maar afhankelijk van het gevoel maak ik van de laatste set een dropset. Soms kan het ook zijn dat ik beslis om van een oefening zo zwaar mogelijk te gaan en meer dan 4 sets te doen. Ofwel gewoon tot failure gaan of voor een oefening alleen maar dropsets te gebruiken. Dit is voor wat meer variatie in men training te stoppen.

Laatst bewerkt:
dag 1 borst en dag 2 triceps gaat weinig zoden aan de dijk zetten. dan ook wtf 3 oefeningen voor benen(ok, 4 met kuiten) en 5 oef voor borst...

ik zou overigens eerder gaan voor een ub/lb schema.

Ik zou bicep bij je rug doen , en tricep bij borst

Op deze manier kun jeje week anders indelen door:

1 dag rust te pakken.
1 dag extra spiergroep pakken die achterloopt.

4 oefeningen borst is genoeg . Mits je zwaar traint natuurlijk.

Verder ziet het er best goed uit hoor!!!

• Topic Starter Topic Starter
dag 1 borst en dag 2 triceps gaat weinig zoden aan de dijk zetten. dan ook wtf 3 oefeningen voor benen(ok, 4 met kuiten) en 5 oef voor borst...

ik zou overigens eerder gaan voor een ub/lb schema.

Ik doe 2 quad, 1 hamstring en 1 kuit oefening. Is dit te weinig dan? Voor borst doe ik meestal 4 a 5 oefeningen. Flat, schuin presses, flat & schuin flyes (hier soms 1 maar en afwisselend per week) en dan gewoon 1 oefening voor onderkant borst. Is dit teveel ?

---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

Ik zou bicep bij je rug doen , en tricep bij borst

Op deze manier kun jeje week anders indelen door:

1 dag rust te pakken.
1 dag extra spiergroep pakken die achterloopt.

4 oefeningen borst is genoeg . Mits je zwaar traint natuurlijk.

Verder ziet het er best goed uit hoor!!!

Dit deed ik vroeger maar ik doe liever armen apart eerlijk gezegd.

Doe je er toch niks mee

Sommige mensen hier......

Ik doe 2 quad, 1 hamstring en 1 kuit oefening. Is dit te weinig dan? Voor borst doe ik meestal 4 a 5 oefeningen. Flat, schuin presses, flat & schuin flyes (hier soms 1 maar en afwisselend per week) en dan gewoon 1 oefening voor onderkant borst. Is dit teveel ?

---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

je borst, 1 relatief kleine spier tegenover je benen die uit meer spieren bestaat en veel meer massa omhelst.
3 oefeningen borst is zat in een split als je er al 4 sets mee doet.

wat bedoel je met vroeger? ik krijg de indruk dat je namelijk nog een beginner bent, en dus beter een fullbody pakt als je zoden aan de dijk wilt zetten.

je borst, 1 relatief kleine spier tegenover je benen die uit meer spieren bestaat en veel meer massa omhelst.
3 oefeningen borst is zat in een split als je er al 4 sets mee doet.

Dat is waar. Is het dan beter dat ik bijvoorbeeld een week flat borst train en de volgende schuin borst? en de onderkant elke week?

wat bedoel je met vroeger? ik krijg de indruk dat je namelijk nog een beginner bent, en dus beter een fullbody pakt als je zoden aan de dijk wilt zetten.

Ik denk dat ik nu ongeveer 3-4jaar train. Er zijn periodes geweest waar ik borst/tricep deed en rug/bicep maar liever train ik armen apart qua gevoel. Het probleem is nu dat ik werk en elke dag 7km met de fiets moet, ik benen niet meer apart train. Achter elke been training die had ik spierkrampen en als ik dag erna nog op de fiets moet lukt dit niet voor ze te laten rusten. Daarom train ik nu kuiten en hamstrings apart achter één van mijn trainingen. Quads voel ik voorloopig nog goed genoeg door met de fiets tegaan.

Waarom doe je meer oefeningen voor je borst dan voor je benen?

Dit moet je echt aanpassen: 4 voor borst en 6 voor benen.

Ik zou er een 4x split van maken. En dan op dag 5 begin je opnieuw.
Je kan namelijk op meerdere dagen nog een kleine spiergroep toevoegen.

Succes

Ik denk dat ik nu ongeveer 3-4jaar train. Er zijn periodes geweest waar ik borst/tricep deed en rug/bicep maar liever train ik armen apart qua gevoel. Het probleem is nu dat ik werk en elke dag 7km met de fiets moet, ik benen niet meer apart train. Achter elke been training die had ik spierkrampen en als ik dag erna nog op de fiets moet lukt dit niet voor ze te laten rusten. Daarom train ik nu kuiten en hamstrings apart achter één van mijn trainingen. Quads voel ik voorloopig nog goed genoeg door met de fiets tegaan.

Ik werk en studeer daarnaast ook nog, en fiets meer dan jou. Maar ik train benen gewoon 2 keer per week.
Ik voel mijn quads ook als ik fiets, maar dat laat ze niet groot en sterk worden. Gewoon een stukje gewenning en conditionering.

Ik adviseer je iets als dit te volgen en daarbij een truckload te eten;
http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Laatst bewerkt:
Ik werk en studeer daarnaast ook nog, en fiets meer dan jou. Maar ik train benen gewoon 2 keer per week.
Ik voel mijn quads ook als ik fiets, maar dat laat ze niet groot en sterk worden. Gewoon een stukje gewenning en conditionering.

Ik adviseer je iets als dit te volgen en daarbij een truckload te eten;
http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Hmmja, ik denk dat het vooral gewenning is. Ik werk namelijk nog niet zo lang en elke dag met de fiets is wel een aanpassing. Ik zal terug beginnen met benen te trainen, misschien licht beginnen eerst en zo opbouwen tot dat ik het fietsen meer gewend ben?

Hmmja, ik denk dat het vooral gewenning is. Ik werk namelijk nog niet zo lang en elke dag met de fiets is wel een aanpassing. Ik zal terug beginnen met benen te trainen, misschien licht beginnen eerst en zo opbouwen tot dat ik het fietsen meer gewend ben?

Idd, gewoon (langzaam) opbouwen. Je kan niet gaan rennen voor je kunt lopen;)\
Zul je vanzelf zien dat je lichaam meer aan kan dan je denkt.

Waarom doe je meer oefeningen voor je borst dan voor je benen?

Dit moet je echt aanpassen: 4 voor borst en 6 voor benen.

Ik zou er een 4x split van maken. En dan op dag 5 begin je opnieuw.
Je kan namelijk op meerdere dagen nog een kleine spiergroep toevoegen.

Succes

De reden waarom ik zoveel borst oefeningen doe is omdat ik er van uit ging dat je alle kanten van je borst 1 keer moet trainen. Is beter dit te spreiden dan?

De reden waarom ik zoveel borst oefeningen doe is omdat ik er van uit ging dat je alle kanten van je borst 1 keer moet trainen. Is beter dit te spreiden dan?

Welke "kanten"? Je gehele borst wordt met elke oefening aangesproken. Het enige wat je iets kunt accentueren is bovenkant en onderkant, ten koste van de rest. Over het algemeen is een platte variant en een incline variant al voldoende in een ub/lb. Dit omdat het meestal de bovenkant is die achterloopt en niet de onderkant.

Idd, gewoon (langzaam) opbouwen. Je kan niet gaan rennen voor je kunt lopen;)\
Zul je vanzelf zien dat je lichaam meer aan kan dan je denkt.

Dat is waar! Bedankt

---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Welke "kanten"? Je gehele borst wordt met elke oefening aangesproken. Het enige wat je iets kunt accentueren is bovenkant en onderkant, ten koste van de rest. Over het algemeen is een platte variant en een incline variant al voldoende in een ub/lb. Dit omdat het meestal de bovenkant is die achterloopt en niet de onderkant.

Ok, hoe raad je het dan aan voor flat/incline flyes? Doe ik dit afwisselend per week of maakt dit niet zoveel uit?

Rare gedachten, stel hea dit is waar waarom train je benen dan zo slecht? Moet je die dan ook niet aan alle kanten trainen?
Vindt je dit niet wat gek?

Voor borst heb je een bovenkant en een onderkant.
flat bench, inclide bench en fly is al voldoende voor een goed borst training

Een goede benen training bestaat uit 4 á 5 oefeningen voor de bovenbenen en 2 oefeningen voor de kuiten.

Als je goed wilt trainen zou je toch echt je benen ook goed moeten gaan trainen.

Rare gedachten, stel hea dit is waar waarom train je benen dan zo slecht? Moet je die dan ook niet aan alle kanten trainen?
Vindt je dit niet wat gek?

Voor borst heb je een bovenkant en een onderkant.
flat bench, inclide bench en fly is al voldoende voor een goed borst training

Een goede benen training bestaat uit 4 á 5 oefeningen voor de bovenbenen en 2 oefeningen voor de kuiten.

Als je goed wilt trainen zou je toch echt je benen ook goed moeten gaan trainen.

Ok, ik zal dit aanpassen in mijn training dan.

Terug
Naar boven