AndroidHealthClinic

ff voorstellen (heel verhaal met een vraagje aan 't eind)

Het blijft goed cardio of iets dergelijks te doen, immers dit zorgt ervoor dat je vet verbrand.
Een goede krachttraining zorgt ervoor dat je stofwisseling omhoog gaat, en dat je niet je spieren verbrand, omdat wannneer je gaat cardioen je lichaam van brandstof moet worden voorzien, en als je nooit aan krachttraining doet deze aanspraak gaat maken op je spieren ipv je vet, wat je eigenlijk wilt!
Mij mening is dat wanneer je eerst krachttraining doet, en daarna cardio dit het beste resultaat oplevert. Je behoud en verstevigd je spieren, en de bijvoorbeeld 20 minuten cardio hierna maak je direct aanspraak op secundaire brandstof(simpel gezegd, je verbrand direct vetten)
krachttraining is bij zeer regelmatig cardio niet gewenst, het is een must.

Wat betreft het sqatten heb je het al geprobeerd met 2 losse dumbbles in je hand?
je kan beginnen met aan allebei de kanten bijvoorbeeld 8 kilo. (of om de oefening onder de knie te krijgen misschien zonder gewicht?) Omdat je handen los te bewegen zijn is het makkelijker balans te vinden en als het beter gaat kan je dit vanzelf uitbreiden naar meer kilo's.
een tweede optie is gebruik te maken van een smithmachine (als de sportschool deze heeft)
Je kan t vragen aan een instructeur als je niet weet wat het is...

ik hoop dat je er wat aan hebt...

succes!

anders blokje hout onder je hakken

Je kan idd gewoon onder beide hakken even een klein schijfje neerleggen als je gaat squatten, val je ook niet zo snel achterover.

Probeer eens zonder gewicht te kijken of je goed kunt 'zakken' zonder om te vallen / te gaan zwabberen. Zonder stang in je nek is dat al makkelijker - lukt dit niet dan kun je ook je handen voor je (aan een deurklink ofzo?) houden om de beweging goed te doen.
Doen ze in je sportschool trouwens geen Bodypump? Daarin wordt ook gesquat, met een beetje geluk kun je de instructeur vragen jou te helpen.

Succes - bij meer vragen gewoon stellen hoor!

ps: TOP dat je aan de krachttraining gaat, dat werkt écht!

• Topic Starter Topic Starter
thnx voor de info!

ik sqaut gwn met dumbbells hoor.bij men gym is er een te zware barbell 20kg.en ik kan ik niet aan.6kg aan elke hand.en boek goede resultaten.zeker doen

Terug
Naar boven