MuscleMeat

Fietsen

floriand

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
98kg
Beste bb-ers,
Ben al een tijdje bezig met cutten en het gaat redelijk.
Maar mijn cardio moet ik af en toe mee schipperen ivm
werk etc.
Nou heb ik het idee om iedere dag naar mijn werk te gaan fietsen
7 km heen en 7 km terug om iedere dag zeker een uur per dag te
bewegen buiten mijn kt en cardio om, zodat ik wat makkelijker kan
schipperen met de cardio.

Wat denken jullie er van?

en redeneer ik goed ivm met calorieen tekort die we tijdens
de cut proberen te creeren?

alvast bedankt voor alle serieuze reacties.

Beste bb-ers,
Ben al een tijdje bezig met cutten en het gaat redelijk.
Maar mijn cardio moet ik af en toe mee schipperen ivm
werk etc.
Nou heb ik het idee om iedere dag naar mijn werk te gaan fietsen
7 km heen en 7 km terug om iedere dag zeker een uur per dag te
bewegen buiten mijn kt en cardio om, zodat ik wat makkelijker kan
schipperen met de cardio.

Wat denken jullie er van?

en redeneer ik goed ivm met calorieen tekort die we tijdens
de cut proberen te creeren?

alvast bedankt voor alle serieuze reacties.

jij doet een uur over 14 kilometer? das niet al te snel xD

en ja, hoe meer cardio je doet hoe groter je je calorietekort maakt.

:thumbs: dat je meer buiten gaat fietsen met dit noodweer van laatste tijd.

• Topic Starter Topic Starter
wil niet bezweet aankomen op mijn werk en ach... door weer en wind, regen pakken
helpen tegen de regen en wind is een uitdaging.

Ik zou wel goed proberen in te schatten wat je verbrand, zo kun je er rekening mee houden met je voeding. Als je tever onder je onderhoud gaat zitten is dat sowieso niet bevorderlijk voor je spierbehoud.

fietsen naar het werk (aka trappen naar de baas ;)) is een prima manier om zonder veel tijd te investeren toch je cardio te krijgen. Op de terugweg zou je sneller kunnen fietsen omdat het vast geen probleem is om bezweet thuis te komen. Je zou er dan zelfs een interval training van kunnen maken :)

7 km lijkt mij iets te kort. Tuurlijk verbrand je wat extra kcal maar een echte training kun je het niet noemen....

ik denk dat dagelijks fietsen zeker geen kwaad kan maar deze afstanden kunnen een goede cardio-sessie niet vervangen.

ik denk dat dagelijks fietsen zeker geen kwaad kan maar deze afstanden kunnen een goede cardio-sessie niet vervangen.

Beetje doortrappen rij je al snel rond de 20km/h Ik gok dat TS ongeveer 20 min nodig heeft voor de heenweg en 20 voor de terugweg? grofweg. 20-30 minuten is ook wat een cardiosessie ongeveer aan tijd kost.

TS, als ik jou was zou ik heenweg gewoon goed tempo erin houden, en terugweg een omweggetje nemen en wat hoger gaan zitten qua snelheid.

• Topic Starter Topic Starter
mensen bedankt voor het serieus reacties en de cardio blijf ik ook wel doen maar vooral
na de kt 30min per keer.
Dus dat skip ik niet en de losse cardio sessies blijf ik ook wel doen maar ipv 45min a een uur doe ik nu max 45 min (en/of als mijn vriendin zeurt dat ik weer weg ga) dan skip ik het makelijker voor een keer.

en op de terug weg op de fiets zwaarste versnelling in intervallen (je moet de mensen zien als ik stop ff wacht en 2 min later ale een bezeten gek ze weer inhaald).

Terug
Naar boven