AndroidHealthClinic

Fitness: effect op bloeddruk

Eren10

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik vraag me af of puur krachttraining kan leiden tot een hogere bloeddruk, met name bij een beginneling. Bij een persoon die weinig spieren heeft zijn de slagaders wat kleiner in omvang. Kunnen de slagaders zich aanpassen aan de nieuwe situatie ( meer bloed dus naar de spieren), misschien een langere herstelperiode nodig. Of zal dit meer bloed transport leiden tot aderverkalking dus uiteindelijk een hogere bloeddruk.

Dude .. je ziet toch als je goed je biceps traint dat je aders huge worden ?

Je bloeddruk kan toenemen als je alleen KT gaat doen, terwijl je conditie slecht blijft. Ik raad mensen altijd aan om eerst aan hun conditie te werken, of dit tenminste te combineren met de KT. Ik heb bij verschillende mensen onder begeleiding (BB) gezien dat de KT hun bloeddruk in elk geval niet kon verminderen. Zeker omdat er zeer veel gegeten wordt, waardoor er vaak ook relatief veel zout in het lichaam komt. Cardiovasculaire training is dan zeker aangewezen.

dat is ook 1 van de redenen dat BB veel omega3 vetten eten. Verlaagd de bloeddruk. Ikzelf eet in combi met mijn visolie caps ook extra veel knoflook. Ook een wonder voor je bloeddruk. Toevallig eergisteren nog gemeten: bloeddruk 132-76, cholesterol 4.0, glucose 4.8

Denk dat alleen omega3 vetzuren weinig invloed heeft op de bloeddruk.

Je bloeddruk kan toenemen als je alleen KT gaat doen, terwijl je conditie slecht blijft. Ik raad mensen altijd aan om eerst aan hun conditie te werken, of dit tenminste te combineren met de KT. Ik heb bij verschillende mensen onder begeleiding (BB) gezien dat de KT hun bloeddruk in elk geval niet kon verminderen. Zeker omdat er zeer veel gegeten wordt, waardoor er vaak ook relatief veel zout in het lichaam komt. Cardiovasculaire training is dan zeker aangewezen.

Is de verhoging ook merkbaar en of een probleem bij amateurs, of beginners?

Terug
Naar boven