AndroidHealthClinic

fitness en volleybal

wouwie007

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben Wouter, 18 jaar en volleybal in 1e nationale.
Voor dit niveau is snelheid, maar ook kracht een must.
Heeft iemand misschien een schema voor kracht die nuttig zijn in het volleybal wereldje?

alvast bedankt

Moet je even zoeken op trainingsmethodes om je explosieve kracht te verbeteren imo

Starting strenght ontwikkelen.

Bill Star / Rippetoe

Rippetoe + olympische lifts+ plyometrics

Ontopic:

Ik heb ongeveer een jaar of 8 redelijk intensief gevolleybalt en doe het af en toe nog voor de lol en ik merk dat ik het nog niet verleerd ben;) Wat mij opvalt (na slechts een aantal maanden flink te hebben gebodybuild) is dat ik erg explosief ben geworden en mn sprong/slagkracht een stuk is verbeterd.

Ik train niet speciefieke spiergroepen maar ik train alles (inclusief (probeer;)) zware squats en deadlifts)

Doe jij ook aan volleybal?

Laatst bewerkt:
Ik heb ongeveer een jaar of 8 redelijk intensief gevolleybalt en doe het af en toe nog voor de lol

ja

Laatst bewerkt:
Vriend van me speelde ook volleybal bij de nevobo en wat ik van hem begreep was het uit den boze om ook maar het minimaalste grammetje spier dat nutteloos was te krijgen, en die limiet lag erg laag! Dus ik zou eerst maar ff bij een trainer van je navragen hoe ver je kunt gaan.

sterk verhaal van jouw vriend, vriend

Laatst bewerkt:
Volleybal

Hangt er een beetje van af of je preventief wil verstevigen en/of aan je slagkracht en sprongkracht wenst te werken. Bij de afstoot en slagkracht heb je voornamelijk power nodig. Train hierbij sportspecifiek en dus best plyometrisch. Wij gebruiken (ten) altijd jumpstretch flexbands hiervoor.

Terug
Naar boven