XXL Nutrition

formateer vraagje

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Na een schijf geformateerd te hebben (wat ik nu gedaan heb, het normale formateren gedaan en niet het snel) staan er nog 2 bestandjes op:

Recycle (waarin alle weg-gegooide dingen bewaard worden, totdat ik definitief toestemming geef om.....) en system volume infomation.

Neem aan dat dit beidde moet blijven staan? wat anders te doen?

De schijf wordt geplaatst in een desktop (zelfbouw) en gaat ingevuld worden als C schijf met besturingsysteem.

XP proff. sp 2 32 bits.

wat is je vraag?

formatteren doe ik trouwens altijd terwijl ik windows installeer

• Topic Starter Topic Starter
mijn vraag is.....

Is het gebruikelijk dat bovenstaande bestanden na het formatere er nog op staan?

Zijn dit belangrijke mappen die het functioneren van de HD in belemmeren wanneer ze verwijderd zouden worden?

En kan ik nu gewoon instaleren (is iets van 100 kb dik totaal wat er nu nog op staat?)

Als je Windows installeert vraagt hij altijd van tevoren of je wilt formatteren. Dat kan je dan het beste doen, weet je zeker dat het goed gaat.

Als je Windows installeert vraagt hij altijd van tevoren of je wilt formatteren. Dat kan je dan het beste doen, weet je zeker dat het goed gaat.

idd dat bedoel ik

eerst je partitie verwijderen en dan terug een nieuwe aanmaken en die formatteren

succes :)

zal gewoon eens gaan beginnen met frisse instalatie erover te mieteren ja.
hou jullie op de hoogte. thanx.

als je formateert is alles van de schijf, als je windows boot en je geformateerde schijf zit in je pc dan zet windows deze systeem-bestanden er automatisch op, anders kan het er niet mee werken..

als je formateert en boot in linux zouden deze bestanden er dus niet opstaan

dual booth

Heb al mijn shijven er nu in zitten.
Wil de D schijf ook een windows opzetten. Een complete frisse installatie op D. C schijf blijft nu zoals ie is. waarom ik dit allemaal wil? Doet er niet toe.

Ik heb de installatie cd in desktop zitten en heb f8 ingetypt tot ik in booth menu kwam.

daarna heb ik de cd laden geslecteerd om vanuit op te starten. Ik heb vervolgens een toets gedrukt,zoals gevraagd om de isnatllatie te kunnen starten. Maar toen werd ik wat paneriekerig en heb de installatie gestaakt.

Ben bang dat ie de c schijf gaat overschrijven met een frisse installatie, ipv mijn D schijf. Heb tot nu toe nog niets gezien dat ik kan aangeven dat ie een andere schijf dan c overschrijft. En ik wil een andere schijf kunnen instalern.

Zit in het blauwe setup scherm, wat te doen vanuit hier?

niet bang zijn. gewoon blijven drukken dat je wil installeren op C. het lijkt dan alsof ie gaat overschrijven, maar je komt vanzelf bij de keuze of je wilt formatteren in ntfs of fat. volgens mij krijg je iets van 4 schermen achter elkaar zeg maar.

windows installeren
akkoord gaan (f8)
schijf kiezen
formatteren

die vier schermen.

Oh ja, je moet wel minimaal SP2 installeren als je wilt dat ie je andere HDD herkent, mits daar nog data opstaat. ik heb een keer 120gb aan mp3 weggeflikkerd omdat ik niet op die schijf kon komen. terwijl het enige wat ik moest doen was sp2 installeren. pff.

Het is gelukt jongens!

Alleen een amerikaanse windows XP proff. sp 3. Weet alleen niet of dat engels wel handig voor me is. Ben sowieso al niet zo;'n geweldige computerkenner, met engels maakt het nog ietsjes moeilijk.

En weer zie ik de klepel niet te hangen, maar de klok hoor ik wel luiden.
Wat is het geval:

Ik wil de Amerikaanse XP graag vervangen door een nederlandse (die ik heb ontvangen). Nu wilde ik toch even formeteren. Het lukt niet om de desbetreffende schijf te formateren. Zowel niet vanuit een andere windows systeem als de eigen setup.

Das opzich nog niet zo'n probleem.

Maar hoe doorloop ik de installatie procedure ook alweer?

Heb het boothmenu voor me (f8) en de xp proff. installatie cd in de speler.
Wil graag opstarten vanaf de cd (kan ook in booth) maar doet ie niet (start ie het gewone xp op)

Het is toch gelukt

het is toch gelukt jongens!
Alles is goed gekomen er staat nu een frisse lege xp op de comp. Op naar de volgende stap!
dank!

FF tussen door een vraagje als je updates installeerd van windows of andere toepassingen kun je de vorige versies dan verwijderen zonder problemen. Bijvoorbeeld java updates nemen veel ruimte in maar laten na een update wel de vorige versie staan.???
Sorry jaccis moest het ff vragen.

hehehe, waarom krijg je java updates denk je? juist, om security issues te verhelpen... dus oude versies laten staan is dan niet zo handig ;)

die windows updates zijn ook terug te draaien ja, daarvoor houd het systeem e.e.a. bij in je windows dir of system32 (dat weet ik niet meer uit mn hoofd). ik zou die dingen daar alleen lekker laten staan, soms wil een windows update of servicepack een reeds bestaande update terugdraaien en als dat dan niet lukt faalt de nieuwe update...

harddisks zijn nu ook zo goedkoop dat het imo de moeite niet loont om daar mee te knoeien ;)

die windows updates zijn ook terug te draaien ja, daarvoor houd het systeem e.e.a. bij in je windows dir of system32 (dat weet ik niet meer uit mn hoofd). ik zou die dingen daar alleen lekker laten staan, soms wil een windows update of servicepack een reeds bestaande update terugdraaien en als dat dan niet lukt faalt de nieuwe update...

harddisks zijn nu ook zo goedkoop dat het imo de moeite niet loont om daar mee te knoeien ;)
Thanks;)

Terug
Naar boven