MuscleMeat

formule gevraagd voor vetmeting met huidplooimeter

gymnasia

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hey kerels, ik vond niet echt waar ik mijn vraag moest plaatsen, daarom zet ik ze hier.

Ik heb mij een huidplooimeter aangeschaft maar heb wat problemen met het berekenen van het %BF.
Bij de huidplooimeter zit een papiertje met een tabel voor een 4-puntsmeting.
Nu heb ik van mijn begeleider een forumule gekregen voor een 9-puntsmeting maar het verschil tussen de 2 metingen is veel te groot.
Weet iemand de juiste formule voor de 9puntsmeting?

de formule voor de 9puntsmeting die ik nu gebruik is als volgt :
totaal van huidplooimeting / gewicht in pounds = uitkomst
uitkomst * 27 = % lichaamsvet

help me out dudes!!

de 4 punts meting van durnin en wormsley is de meest gangbare. gewoon bicepshoudplooi, triceps, subscapulair en suprailiacaal. optellen en ff posten. dan kijk ik hier in het tabelletje. khebt op papier. kzal nog even kijjken of ik het digitaal kan krijgen. maar zal vast ook wel ergens op internet te vinden zijn. een formule om van mm naar % te komen nog nooit van gehoord.

• Topic Starter Topic Starter
maja, die tabellen vind ik maar niets.
Ik heb toch graag een formule waar een gewicht is in verwerkt, en niet alleen de leeftijd, geslacht en de meting.
Voorbeeld : iemand van 2m, 100kg en 11% vet zal veel meer huidplooi hebben dan iemand van 1m60, 50kg en 11% vet.
en de tabel zou zeggen dat ik een vetz*k ben van 17% en die kleine ne drogen van 7%.
Daarom liever een formule met het gewicht erin verwerkt, alsook meer meetpunten.

ondanks jouw genoemde bezwaren blijkt de meting toch 97 % betrouwbaar. dat is op zich al erg hoog. de 4punts meting is beter dan de impedantie want die scoort 95%. misschien is 9 punten beter (misschien 98%), maar is een verwaarloosbaar verschil. komt bij dat het toch vooral om het verloop gaat. dus bijvoorbeeld van 15,0 naar 10,0%vet cutten. dan maak je een systematische fout en maakt het dus niet meer uitdat de fout optreedt.

nou ik hoop dat je eruit komt, succes!

Terug
Naar boven