- Waardering
- 3.845
Te zien met een verrekijker en (kleine telescoop).Jupiter and its 4 Largest Moons glowing in the Night-sky. Ganymede, Europa, and Callisto on the left, Io on the right side
![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Te zien met een verrekijker en (kleine telescoop).Jupiter and its 4 Largest Moons glowing in the Night-sky. Ganymede, Europa, and Callisto on the left, Io on the right side
![]()
Wat voor diameter? En met welke vergroting? Kan ook door de 'seeing' komen.Ooit eens bij impuls een telescoop gekocht, ditcwas ongeveer het beste wat ik ermee kon zien.
Omgevingslicht was het probleem. En geen tracker. Het is een x500 reflectortelescoop geloof ik.Wat voor diameter? En met welke vergroting? Kan ook door de 'seeing' komen.
500x is de vergroting. Diameter is grootte van de spiegel/lens. Zo te horen een pruttelescoop (adverteren met vergroting).Omgevingslicht was het probleem. En geen tracker. Het is een x500 reflectortelescoop geloof ik.
De maan is trouwens wel echt tof te bekijken met filter. Planeten gaan ook wel. Andere dingen zoals nevels zijn lastig, ook door de draaiing van de aarde
Mooi spul!500x is de vergroting. Diameter is grootte van de spiegel/lens. Zo te horen een pruttelescoop (adverteren met vergroting).
500x vergroten is veel in NL.
Omgevingslicht heeft vrij weinig invloed op het observeren van planeten. Bij nevels echter wel..
Planeten zie je ook uit beeld verdwijnen door de draaiing van de aarde.
Mooie hobby, maar al jaren niks meer mee gedaan.
![]()
![]()
Dit zijn mooie portable telescopen, vanuit een koffer op te bouwen.
![]()
Home | Dobsonian Telescopes, Sumerian Optics
www.sumerianoptics.com
Kunnen ze het groene licht verklaren?This interesting flashing green light was captured on Jupiter by the Juno spacecraft.
![]()
Lightning bolts😆⚡️⚡️ dat had ik niet verwacht![]()
NASA spacecraft captures glowing green dot on Jupiter caused by a lightning bolt
Lightning also occurs on other planets. Here's what we know about the lightning strike on Jupiter.www.cbsnews.com