Welke 'andere landen' en waar is die info op gebaseerd?
Fransen staan er om bekend, tevens engels sprekende landen.. en de spaanse, redelijk.
Maar resterende landen leren toch al minimaal 2 talen op scholen, als het al geen 3+ talen zijn.
Die info is nergens op gebaseerd en is puur uit ervaring.
Ik kom per maand in heel wat landen (Frankrijk, Spanje, Italië, Nederland, Duitsland, Engeland), en moet zeggen dat ik nog niet veel mensen ben tegen gekomen die meer talen beheersen en zelfs niet de moeite doen om het te proberen. Ze verwachten gewoon dat je hun taal spreekt in hun land, maar komen ze in België of Nederland moet je wel hun taal weer spreken.
Zeg mij eens welke andere landen er twee talen beheersen, laat staan 3?
Als je in Frankrijk komt, dan moet je al niet met Nederlands afkomen wat logisch is en heel soms spreken ze een beetje Engels, maar kom je niet vaak tegen.
Duitsland, een land waar de mensen redelijk strikt zijn vind ik zelf, spreken ze alleen Duits en ook wat Engels met haar op.
Er zijn volgens mij niet veel landen waarvan je kan zeggen dat de mensen 2 talen echt goed beheersen, maar kan ook verkeerd zijn want ben nog niet over heel de wereld geweest.
Ik vind het persoonlijk heel triest dat als je in Wallonië komt (zelfs Brussel, wat ik niet echt waals gewest vind), dat je er amper iemand vindt die Nederlands spreekt.
Ik weet niet hoe het in NL is, maar als je in België tegenwoordig nog een bureaujob wil vinden dan spreek je twee talen of je kan niet eens beginnen.
Een antwoord op het vet gedrukte gedeelte: ze leren het misschien wel op school, maar na hun school zijn ze het weinige dat ze geleerd hebben alweer kwijt.