De laatste tijd had ik meer afstand genomen van de standaard split en fullbody schema's en heb ik meer getraind op gevoel. Ik deed meer de oefeningen waar ik gewoon zin in had. Natuurlijk heb ik wel wat structuur proberen te behouden in mijn hoofd.
Soms waren mijn spieren snel hersteld. Er waren weken bij dat ik mijn schouders 4 x in de week kon pakken. Ik deed dit ook waardoor ik gelukkig vooruitgang heb kunnen boeken. Ik heb mijn training toch zo ongeveer in een schema proberen te vertalen nu. Ik had een soort upperbody/lower body split routine dat er als volgt uitzag;
Ma:
Upperbody
Flat dumbbell bench 5 x 5
Shrugs 10 x 3
Pull ups zonder gewicht voor 5 x 5
Bicep curls 5 x 5
Close grip bench 5 x 5
Buikspieren voor 10 minuten
Di
Lowerbody met schouder
Barbell squat 10 x 1 tot 3 herhalingen
Behind the neck push 10 x 3 herhalingen
Calves voor 10 minuten
Do
Hetzelfde als maandag maar zwaarder, armen pakte ik wat lichter
Incline dumbbell benchpress 6 x 3
Bor 10 x 3
Shrugs 10 x 2
Bicep curls 6 x 8
Dips 6 x 8
Buikspieren 10 minuten
Vr lowerbody
Barbell squat 6 x 6
Military press 6 x 6
Voorarmen ongeveer 10 minuten
Zo
Deadliften voor ongeveer 30 minuten met 1 rep max
10 minuten rust
Push and press voor ongeveer 20 minuten
Mijn trainingen duurden ongeveer 1,5 uur. Ik focuste niet echt op reptempo's. Meer 1 seconden negatief en dan explosief uitstoten.
Wat is jullie mening hierover? Zal dit mij ook massa opleveren? Ik merk wel dat ik qua kracht vooruitgang heb geboekt, maar qua massa heb ik mijn twijfels. Het zou ook aan mijn low-carb dieet kunnen liggen natuurlijk. Ik hoor graag jullie mening.
Soms waren mijn spieren snel hersteld. Er waren weken bij dat ik mijn schouders 4 x in de week kon pakken. Ik deed dit ook waardoor ik gelukkig vooruitgang heb kunnen boeken. Ik heb mijn training toch zo ongeveer in een schema proberen te vertalen nu. Ik had een soort upperbody/lower body split routine dat er als volgt uitzag;
Ma:
Upperbody
Flat dumbbell bench 5 x 5
Shrugs 10 x 3
Pull ups zonder gewicht voor 5 x 5
Bicep curls 5 x 5
Close grip bench 5 x 5
Buikspieren voor 10 minuten
Di
Lowerbody met schouder
Barbell squat 10 x 1 tot 3 herhalingen
Behind the neck push 10 x 3 herhalingen
Calves voor 10 minuten
Do
Hetzelfde als maandag maar zwaarder, armen pakte ik wat lichter
Incline dumbbell benchpress 6 x 3
Bor 10 x 3
Shrugs 10 x 2
Bicep curls 6 x 8
Dips 6 x 8
Buikspieren 10 minuten
Vr lowerbody
Barbell squat 6 x 6
Military press 6 x 6
Voorarmen ongeveer 10 minuten
Zo
Deadliften voor ongeveer 30 minuten met 1 rep max
10 minuten rust
Push and press voor ongeveer 20 minuten
Mijn trainingen duurden ongeveer 1,5 uur. Ik focuste niet echt op reptempo's. Meer 1 seconden negatief en dan explosief uitstoten.
Wat is jullie mening hierover? Zal dit mij ook massa opleveren? Ik merk wel dat ik qua kracht vooruitgang heb geboekt, maar qua massa heb ik mijn twijfels. Het zou ook aan mijn low-carb dieet kunnen liggen natuurlijk. Ik hoor graag jullie mening.
Laatst bewerkt: