AndroidHealthClinic

Futrex Fat measurement

Maryton

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Iemand enige kennis of ervaring met futrex?

[Link niet meer beschikbaar]

Op mijn stageplaats wordt vet op deze manier gemeten, ik vertel mijn stagementor dat ik heel vaak gehoord heb dat je vet enkel precies kan meten door huidplooimeting en onderwaterdiagnose. Nu was hij het helemaal niet eens en zegt hij dat dit apparaat tot 0,2% juist is.

Al bij al het vetpercentage dat gemeten werd leunde dit aan bij het vorige resultaat van een onderdompeling.

Nu vraag ik me echt af, werkt dit ? of is dit complete bullshit ?

Iedereen gelooft in het apparaat dat hij zelf gebruikt. Test jezelf maar eens voor- en na een training om te zien hoeveel procent vet je bent kwijtgeraakt.

o op die fiets, dan begreep ik je verkeerd sorry! you're right!

• Topic Starter Topic Starter
Oh ik meen het wel degelijk.

Als er een verschil zit in de meting, dan deugt de methode niet :)

Het resultaat blijft raar genoeg hetzelfde. Toch heb ik nog altijd mijn twijfels over dit apperaat. Ik kan met niet inbeelden dat het echt tot 0,2% juist is.

het apparaat meet op de arm en zou het algehele vetpercentage uit kunnen rekenen??
Ik ben zeer skeptisch over de gehele methode.

paste:
During operation, the Futrex Light Wand sends a safe, Near-Infrared Light
beam into the biceps of the dominant arm. Body fat will absorb this light
and lean mass will reflect the light. The light absorption is measured by the
FUTREX- 6100 to determine body fat -- it’s that simple!

het apparaat meet op de arm en zou het algehele vetpercentage uit kunnen rekenen??
Ik ben zeer skeptisch over de gehele methode.

paste:
During operation, the Futrex Light Wand sends a safe, Near-Infrared Light
beam into the biceps of the dominant arm. Body fat will absorb this light
and lean mass will reflect the light. The light absorption is measured by the
FUTREX- 6100 to determine body fat -- it’s that simple!

Als iedereen zijn vet op dezelfde manier verdeeld zou hebben zou het misschien mogelijk zijn, maar met een knijpertje is de meest betrouwbare methode niet voor niets de 3-punts meting, maar een 7-punts meting... Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat dit een "one-size-fits-all" methode is. (niet dat de afwijking significant zal zijn. Zelfs als je er 2% naast zit kun je de meeste mensen nog steeds motiveren om wat af te vallen. Zelfs zonder een duur uitziend apparaatje, maar helaas geloven mensen liever een apparaat dan een ervaren oog)

Terug
Naar boven