- Waardering
- 3.208
Misschien als het Vlaamse parlement eindelijk eens ballen krijgt. Vanuit de federale overheid of die richting hoeven we totaal niets te verwachten. Die zouden de democratie liever verkrachten dan toegeven dat het federaal niet meer lukt. Een splitsing kan in België volgens mij alleen realiteit worden als:
1. ongeveer 50% van de bevolking dit aanhangt
2. het eenzijdig beslist wordt, al dan niet onder druk van politieke malaise/impasse en een volksstemming
Ik blijf zelf hopen dat het ooit zo ver komt, hoewel ik me niet teveel illusies maak. Men is hier meester in het beliegen en bedriegen van het Vlaamse 'stemvee' en toegeven aan de francofone politici.

, daarvoor draait alles nu al veel te vierkant.

Als we onafhankelijk worden hebben we elk jaar een begrotingsoverschot van 10 miljard euro. Genoeg om van Vlaanderen de rijkste/beste/meest sociale staat in Europa te maken. Wallonië zal in begin dan wel de meest pauper staat van Europa worden, maar ze zullen dan noodgedwongen eindelijk eens hun hoge werkloosheid en slecht bestuur aanpakken. Op lange termijn het beste voor iedereen dus.