MuscleMeat

Gainer of gewoon?

berendlol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
Ik ben nu ongeveer 4 maanden bezig met flink trainen en flink eten (10kg aangekomen) en het proeft naar meer.
Ik zat er aan te denken een supplement te kopen om meer resultaten te boeken, maar ik weet niet zeker of ik nou beter een gainer kan kopen of gewoon whey proteine.

Ik heb zelf het idee dat ik makkelijk (spier)massa aankom, en twijfel over de gainer omdat ik bang ben echt vet te krijgen. Een beetje vet is geen probleem, maar ik wil niet 'chubby' worden.
Gainer of normale whey proteine dus?

Vaak zijn die weight gainers pure geldverspilling en wordt je er inderdaad alleen maar vetter van. in principe kan je al je nodige voedingsstoffen uit je normale voeding halen, dus ook de carbs die de weightgainers wel hebben en de normale whey niet.

Mocht je toch heel graag iets in die richting hebben, dan denk ik dat 'rice & protein' een van de meest gewaardeerde supplementen is op dat gebied (correct me if i'm wrong).

Maar zoals ik al zei, met whey alleen en goede voeding zit je ook goed:)

succes,

voeding is voldoende (mits je het goed doet uiteraard)

Wil je op een makkelijke manier extra eiwit binnen krijgen is whey een goede keuze

Ben je te lui of beroerd om echt voedsel te eten of klaar te maken, dan kun je eventueel een gainer nemen.

Of maak je eigen gainer whey shake met brinta...

Ik ben nu ongeveer 4 maanden bezig met flink trainen en flink eten (10kg aangekomen) en het proeft naar meer.
Ik zat er aan te denken een supplement te kopen om meer resultaten te boeken, maar ik weet niet zeker of ik nou beter een gainer kan kopen of gewoon whey proteine.

Ik heb zelf het idee dat ik makkelijk (spier)massa aankom, en twijfel over de gainer omdat ik bang ben echt vet te krijgen. Een beetje vet is geen probleem, maar ik wil niet 'chubby' worden.

Het gaat toch harstikke goed man! Je was heus niet sneller gegroeid als je een gainer of whey had gehad.
Train gewoon lekker door zo, en wanneer je echt duidelijk kan merken dat het een beetje vastloopt, kijk dan naar whey en creatine monohydraat.
Weightgainer vind ik beetje onzin

Het gaat toch harstikke goed man! Je was heus niet sneller gegroeid als je een gainer of whey had gehad.
Train gewoon lekker door zo, en wanneer je echt duidelijk kan merken dat het een beetje vastloopt, kijk dan naar whey en creatine monohydraat.
Weightgainer vind ik beetje onzin

helemaal mee eens:)

Misschien is het handig dat je eerst je EKV verhouding post? En je stats?

-Leon :)

• Topic Starter Topic Starter
hey bedankt allemaal voor de reacties. Wat bedoel je met mijn 'EKV verhouding'? En stats? Als in bodyfat %?
Bodyfat zit rond de 10-12% volgens mijn weegschaal, maar ik vertrouw de weegschaal niet helemaal. Hij schommelt heel erg veel in dat percentage, soms is het maar 5% en dat kan toch echt niet.

Maarja echt moeite met aankomen heb ik niet, dus heb ik maar besloten geen gainer te kopen.

weegschaal is inderdaad niet te betrouwen met vetpercentage meten, dus niet gebruiken.
EKV verhouding is eiwitten, koolhydraten vetten

Nu jullie toch bezig zijn over de weightgainer's,
als je voedingsschematoch in orde is en je neemt 2shake's weightgainer's toch extra bij ...
(bv.s'middags samen met je eten en direct na de training)
heeft het weinig nut of toch wel ?

Terug
Naar boven