Fitness Seller

Supplementen voor natural bodybuilder?

Bezoekers in dit topic

BramV1995

Cool Novice
Lid geworden
16 nov 2016
Berichten
41
Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
80kg
Hoi, ik kan na 8 maanden stil liggen terug beginnen opbouwen in de gym.
Nu, welke supplementen worden zeker aangeraden om te gebruiken?

Ik nam "vroeger" een whey concentraat-en-isolaatmix, creatine (5g) na de training en dit was het.

Ik ga sowieso weer bulken, aankomende zomer of niet, maakt mij niets uit. Ik wil mijn spiermassa terug pakken want ik ben een aardig stukje kwijt helaas.

Whey-mix koop ik sowieso, vind het makkelijk om wat extra proteïnen naar binnen te drinken. Over de rest nog geen idee wat ik zal/wil gebruiken (creatine, BCAA's, vitamines, fishoils, andere dingen).

Wat gebruiken jullie zelf én waarom?

Bedankt!
 
Denk dat je met creatine, vitamines en omega3 de meeste bang for your buck hebt.
 
Thanks voor je reactie. Omega3 zijn fishoils, right?
Omega 6/9 worden ook vaak onder visolie genoemd, die moet je juist niet hebben. Zou op zoek gaan naar een omega3 van goede kwaliteit. Kan je bij een van onze boardsponsors vast vinden.
 
Zelf gebruik ik helemaal geen supplementen.
 
Je moet zelf gewoon wat dingen proberen, want de meningen over supplementen liggen ver uit elkaar en ook kan elk persoon er anders op reageren.

Supplementen die direct voor meer spiermassa gaan zorgen, zijn er eigenlijk niet. Je kan beter kijken voor supplementen die je prestaties, uithouding en herstel kunnen verbeteren. Dit kan natuurlijk zorgen voor een verbetering in je spiermassa in een kortere periode.

Blijf weg bij de schreeuwerige Amerikaanse supplementen met een grote ingrediënten lijst. Dit is vaak weggegooid geld.
Zelf ben ik voorstander van losse supplementen en geen gemengde formules. Dan weet je ook precies waar je wel goed op reageert en welke niet.

Probeer eens creatine en beta alanine.. vind dit zelf echt een super combinatie voor meer energie, uithoudingsvermogen, kracht en herstel.
 
Creatine, goede Multivit, omega 3, glucosamine (ik heb het idee dat het helpt bij mijn pols isseus), vit D3 (in de winter).
 
Je hebt niks nodig van supplementen. Tenzij je ergens mss tekorten hebt die je niet kan regelen door je voeding.
 
Ik gebruik al een tijdje L'arginine capsules. Super spul!
Het zorgt voor een verbetering van de doorbloeding(super pumps), versterkt het immuunsysteem en beïnvloed de libido van de man positief (altijd mooi meegenomen!)
Tegenwoordig neem ik ook shakes (Whey Perfection) van MyProtein, omdat het fijn is naast mijn voeding nog snel wat eiwitjes naar binnen te gooien.
Succes weer met trainen!
 
Ik gebruik al een tijdje L'arginine capsules. Super spul!
Het zorgt voor een verbetering van de doorbloeding(super pumps), versterkt het immuunsysteem en beïnvloed de libido van de man positief (altijd mooi meegenomen!)
Tegenwoordig neem ik ook shakes (Whey Perfection) van MyProtein, omdat het fijn is naast mijn voeding nog snel wat eiwitjes naar binnen te gooien.
Succes weer met trainen!
Klinkt als hypochondrie / wishfull thinking.
 
"Super pumps en hoger libido"

Gemiddeld persoon moet voor die "Super pumps slin met igf en gh stacken
het was meer bedoelt als: super voor de pumps:D
niet elke persoon krijgt het zo mooi meegenomen, ben ik het er mee eens...
 
Je hebt niks nodig van supplementen. Tenzij je ergens mss tekorten hebt die je niet kan regelen door je voeding.
Onzin, er zijn genoeg supplementen die bewezen hun werk doen.
 
Onzin, er zijn genoeg supplementen die bewezen hun werk doen.

Waar zeg ik dat ze dat niet doen. Maar je hebt ze niet persé nodig. Allemaal lekkere verkoperspraatjes.

10% van de supps ben je iets mee. De rest is gewoon geld weggegooid. En die 10% die wel werken hebben de meeste mensen zelfs nog niet nodig.

Heb je bepaalde tekorten dan kunnen ze nuttig zijn. Anders geld weg gegooid.
 
Waar zeg ik dat ze dat niet doen. Maar je hebt ze niet persé nodig. Allemaal lekkere verkoperspraatjes.

10% van de supps ben je iets mee. De rest is gewoon geld weggegooid. En die 10% die wel werken hebben de meeste mensen zelfs nog niet nodig.

Heb je bepaalde tekorten dan kunnen ze nuttig zijn. Anders geld weg gegooid.
Waar zeg ik dat ze persé nodig zijn?;)
Ben het zeker met je eens dat veel supps puur business zijn, van sommige is zelfs bewezen dat het NIET werkt (bcaa) maar worden nogsteeds volop aangeprezen.
Veel supps gaan inderdaad een tekort verbeteren;vitamine d3, omega3 enzv. Maar er zijn ook genoeg producten die daadwerkelijk iets toevoegen aan spieropbouw. Denk aan EAA’s die ook in een compleet dieet spierafbraak verminderen en spieropbouw bevorderen wanneer je het intra-workout neemt.
Dat het niet persé nodig is klopt, maar waarom zou je geen producten gebruiken die hebben bewezen waardevol te zijn?
 
Waar zeg ik dat ze persé nodig zijn?;)
Ben het zeker met je eens dat veel supps puur business zijn, van sommige is zelfs bewezen dat het NIET werkt (bcaa) maar worden nogsteeds volop aangeprezen.
Veel supps gaan inderdaad een tekort verbeteren;vitamine d3, omega3 enzv. Maar er zijn ook genoeg producten die daadwerkelijk iets toevoegen aan spieropbouw. Denk aan EAA’s die ook in een compleet dieet spierafbraak verminderen en spieropbouw bevorderen wanneer je het intra-workout neemt.
Dat het niet persé nodig is klopt, maar waarom zou je geen producten gebruiken die hebben bewezen waardevol te zijn?

De meeste mensen die ik zie in de gym kunnen beter eens investeren in hun training en diet :)
 
Waar zeg ik dat ze dat niet doen. Maar je hebt ze niet persé nodig. Allemaal lekkere verkoperspraatjes.

10% van de supps ben je iets mee. De rest is gewoon geld weggegooid. En die 10% die wel werken hebben de meeste mensen zelfs nog niet nodig.

Heb je bepaalde tekorten dan kunnen ze nuttig zijn. Anders geld weg gegooid.

Vertel eens wat er volgens jou onder die 10% werkt aub... Serieuze vraag trouwens, bedoel het niet sarcastisch.
 
Bedankt voor de vele reacties!
Ik ben me ervan bewust dat een supplement iets extra is, om het leven soms wat makkelijker te maken in mijn geval. Zo ben ik blij om gemakkelijk enkele vloeibare proteïnen in een shake naar binnen te gooien. Is ook gemakkelijk qua meenemen naar school bijvoorbeeld.

Voor de rest kan een vitamientje bij mij zeker geen kwaad, aangezien ik de afgelopen tijd geen gezond dieet had (eten wat ik tegenkwam) en de groentjes veelal in kleinere portie op mijn bord kwamen.

Ook geef ik dan creatine toch het voordeel van de twijfel of ik het écht nodig heb, aangezien het zo goed als niets kost.
Bedankt voor jullie mening hierover te delen!
 
Back
Naar boven