Fitness Seller

gaming laptop

Ik zou voor een Macbook Pro gaan.

Je budget ligt zo te zien rond de 1500 eu. Voor ongeveer die prijs (1449 eu) heb je een heuze MacBook Pro 13", Intel Core i7 2.8GHz.

Deze bevat een dual-core Intel Core i7 processor die tikt op een kloksnelheid van maarliefst 2,8 GHz. Dit betekent dus dat je niet 1, maar 2 van deze razendsnelle i7 cores tot je beschikking hebt. Helemaal te gek toch? Daar waar je oude pentium 4 nog maar 1 core tot zijn beschikking had, heeft deze er gewoon ****ing 2! En dat met de superieure i7 chiparchitectuur, wow!

Daarnaast bevat het maarliefst 4 GB aan DDR3 werkgeheugen. Meer dan genoeg voor zelfs de meest uitgebreide computernerd, mocht je het toch te weinig vinden (om welke gekke reden dan ook), kun je het voor slechts 200 euro uitbreiden naar 8 GB, en voor maar 800 euro uitbreiden naar 16 GB.

En ook aan opslagruimte heb je meer dan genoeg. Deze krachtpatser is voorzien van een 750 GB SATA hardeschijf die 5400 rondjes per minuut draait. Dat zijn 60 rondjes per seconde! Razendsnel dus, en dat met maarliefst 750 GB.

Het grafische spektakel wordt voorzien door de Intel HD Graphics 3000. Ik zal de speerpunten even op een rijtje zetten van dit grafische wonder (van de Intel website af):

Accelerated graphics processing takes advantage of shared last-level cache between the processor and graphics.
Intel® 32nm process technology throughout, delivers higher performance and better energy efficiency.
Faster 3D rendering and more complex shading create more responsive and realistic 3D gaming.
Intel® HD Graphics 3000 delivers immersive and casual mainstream gaming capabilities with entry-level discrete graphics card performance without an additional graphics card or chip.

Voor de echte hardcore gamer dus!

Toevallig ook fan van Steve Jobs? Je hebt nu de kans om zijn biografie erbij te kopen voor 'n lousy 25 euro.

Al met al is dit zonder twijfel de beste bang voor je buck.

:roflol: ga stuk hier.

weet je, nadat ik dit briljante stukkie gelezen heb, snap ik nog minder van mensen die er WEL in stinken

ot: ik zou iig voor een ssd gaan als primaire drive. En neem dan min 120gb want alles daaronder zit zo vol.

Een laptop en gaming gaat bij mij nooit samen !
ook al zijn er best prima laptops om een spel hier en daar te spelen, kwa prestaties !

• Topic Starter Topic Starter
Als je er alleen op gamed is 1360p wel voldoende ja.
Als je er echter andere dingen mee wilt doen, zoals word documenten bewerken en pagina's bezoeken, chatten weet ik het.. wordt het aardig krap. ;)

Weer een grapje? :p Zeg het aub, weet soms niet wat ik moet denken over computers, hehe.

Een laptop en gaming gaat bij mij nooit samen !
ook al zijn er best prima laptops om een spel hier en daar te spelen, kwa prestaties !

Ik zie het verschil niet. Muis en toetsenbord is hetzelfde (touchpad gebruik ik uiteraard niet). Dus ik zie niet in hoe laptop inferieur zou zijn als prestaties hetzelfde zijn.

Weer een grapje? :p Zeg het aub, weet soms niet wat ik moet denken over computers, hehe.

Nee geen grapje, 1366x768 is erg weinig ruimte om je word etc. documenten op te houden.

Ter vergelijking:

1920x1080 = 2073600 pixels 98% meer pixels dan 1366x768
1280x1024 = 1310720 pixels 25% meer pixels dan 1366x768
1366x768 = 1049088 pixels

Zoals je ziet is 1366x768 de helft van de pixels van 1920x1080, de helft van de ruimte. Zelfs het jarenoude formaat 1280x1024 heeft nog 30% meer pixels dan 1366x768. Dus nee geen grap ;).

Het is wel zo dat je in windows het e.e.a. tot bepaalde hoogte kan verkleinen maar dan heb je nog problemen.

Ik zie het verschil niet. Muis en toetsenbord is hetzelfde (touchpad gebruik ik uiteraard niet). Dus ik zie niet in hoe laptop inferieur zou zijn als prestaties hetzelfde zijn.
Begint een beetje bij de scherm grote,
ik kan minder dan 24" niet uit staan, dus het is wel degelijk ook persoonlijk :)

Nee geen grapje, 1366x768 is erg weinig ruimte om je word etc. documenten op te houden.

Ter vergelijking:

1920x1080 = 2073600 pixels 98% meer pixels dan 1366x768
1280x1024 = 1310720 pixels 25% meer pixels dan 1366x768
1366x768 = 1049088 pixels

Zoals je ziet is 1366x768 de helft van de pixels van 1920x1080, de helft van de ruimte. Zelfs het jarenoude formaat 1280x1024 heeft nog 30% meer pixels dan 1366x768. Dus nee geen grap ;).

Het is wel zo dat je in windows het e.e.a. tot bepaalde hoogte kan verkleinen maar dan heb je nog problemen.

leuke is dat framerates in games ook vrij linear zakken aan het aantal pixels. Tenzij de game processor-limited is(vrij zelden).

IMO is de trade-off voor minder plaats op bureaublad is echt niet evenredig aan de trade-off voor sterk verminderde graphics. Vandaar dat ik zeg dat HD-graphics een farce is voor gamers.

Btw: je koopt een desktop voor gamen en een laptop voor office voor de prijs van een gamelaptop.

Laatst bewerkt:

Nu werk ik nooit met Word, maar met m'n documenten (LaTeX) en m'n programmeerwerk heb ik nu echt nooit problemen gehad met die resolutie.

Ik werk uiteraard liever op 1920x1080, omdat ik dan meerdere schermen naast elkaar kwijt kan, maar om te zeggen dat het erg weinig ruimte is voor documenten ???

Terug
Naar boven