AndroidHealthClinic

Gaming PC - ITX samenstellen

FAK FAK FAK!!! Aanbieding op de 7990 is deze morgen verlopen :s

Dan toch maar de r9 290...? De 780gtx en r9 280x zie ik ook nog wel zitten...

Suggesties iemand? Of heeft iemand anders de 7990 nog gezien tegen lage prijs?

Maximaal budget voor de kaart = 550€

Hopen dat de mars 760 van asus dit niet overstijgt...

de 7990 productie is stopgezet, daarom was hij zo goedkoop :D Ms op tweakers nog ergens te vinden.

• Topic Starter Topic Starter
de 7990 productie is stopgezet, daarom was hij zo goedkoop :D Ms op tweakers nog ergens te vinden.

klopt:
xfx double dissipation 7990 voor 510€ bij sicomputers.
Weet wel niet of de bundle er in voorzien is. En of er nog verzendkosten naar België zijn.

FAK FAK FAK!!! Aanbieding op de 7990 is deze morgen verlopen :s

Dan toch maar de r9 290...? De 780gtx en r9 280x zie ik ook nog wel zitten...

Suggesties iemand? Of heeft iemand anders de 7990 nog gezien tegen lage prijs?

Maximaal budget voor de kaart = 550€

Hopen dat de mars 760 van asus dit niet overstijgt...

Ik heb de 280x (Asus Republic Of Gamers MATRIX-R9280X-P-3GD5), bevalt me wel, 60+ fps in BF4 op ultra.

Ik heb de 280x (Asus Republic Of Gamers MATRIX-R9280X-P-3GD5), bevalt me wel, 60+ fps in BF4 op ultra.

De r9 280x is echt wel één van de beste kaarten performance/prijs (de 7990 aan 522€ en 8 games buiten beschouwing). Heb de sapphire 280x toxic op oog. Alleszins, de totaal prijs van mijn rig

Heb nog een mailtje gehad van media-aanbiedingen.be (de site waar ik de sapphire 7990 gevonden heb) dat er tegen eind deze maand een gelijkaardige aanbieding zal komen.

De r9 280x is echt wel één van de beste kaarten performance/prijs (de 7990 aan 522€ en 8 games buiten beschouwing). Heb de sapphire 280x toxic op oog. Alleszins, de totaal prijs van mijn rig

Heb nog een mailtje gehad van media-aanbiedingen.be (de site waar ik de sapphire 7990 gevonden heb) dat er tegen eind deze maand een gelijkaardige aanbieding zal komen.

Ik zou zeggen dat de resterende 7870 of 7850 de beste price/performance zijn.

http://www.alternate.nl/MSI/MSI+R7850-2GD5-OC,_grafische_kaart/html/product/1055875/

2 van deze schatjes in xfire samen met een ocde FX-8350 en ik zou future-proof zijn voor meerdere jaren(speel geen fps), met mantle op komst.

Zolang mn g630 en oc 6870 nog alles makkelijk draaien op mijn native res, zal ik niks nieuw kopen.

Laatst bewerkt:
OP gaat een ITX bord halen, dus CF kan niet.. Ik heb zelf ook nog steeds een 7870, maar die had ik al sinds de release rond maart/april 2012 of zo :p GTX780 of R9 290 denk ik dan maar, zit je voorlopig wel goed mee.

OP gaat een ITX bord halen, dus CF kan niet.. Ik heb zelf ook nog steeds een 7870, maar die had ik al sinds de release rond maart/april 2012 of zo :p GTX780 of R9 290 denk ik dan maar, zit je voorlopig wel goed mee.

was puur aan het dromen voor mezelf, is geen advies aan op per se.

Haha ja snap ik man, dat dacht ik naderhand ook wel toen ik jouw post opnieuw las ;) Ik zou op zich ook nog wel een 7870 erbij willen, maar ik heb op dit moment een mATX bord met 1 PCIe lane dus dat beperkt de doel weer.. Dus voor mij wordt het over een tijdje of een nieuw pc projectje, of toch maar een nieuwe en snellere kaart kopen. Heeft op zich geen haast, helaas weinig tijd om te gamen op dit moment.. :(

Heb geen reacties gelezen, maar waarom koop je een licentie voor windows?
Key is binnen 2 min gevonden op internet..

Heb geen reacties gelezen, maar waarom koop je een licentie voor windows?
Key is binnen 2 min gevonden op internet..

Nja, vertrouw illegale OS'en niet. :o

---------- Toegevoegd om 18:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

Haha ja snap ik man, dat dacht ik naderhand ook wel toen ik jouw post opnieuw las ;) Ik zou op zich ook nog wel een 7870 erbij willen, maar ik heb op dit moment een mATX bord met 1 PCIe lane dus dat beperkt de doel weer.. Dus voor mij wordt het over een tijdje of een nieuw pc projectje, of toch maar een nieuwe en snellere kaart kopen. Heeft op zich geen haast, helaas weinig tijd om te gamen op dit moment.. :(

Heb een mATX case gevonden die in de tv-kast past :D
De Silverstone grandia GD05

Opent perspectieven...

Heb eens via pcpartpicker.com mijn pc samengesteld met leveranciers uit US. Iemand ervaring met leveranciers uit de US?

Nja, vertrouw illegale OS'en niet. :o

---------- Toegevoegd om 18:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

Heb een mATX case gevonden die in de tv-kast past :D
De Silverstone grandia GD05

Opent perspectieven...

Heb eens via pcpartpicker.com mijn pc samengesteld met leveranciers uit US. Iemand ervaring met leveranciers uit de US?

Dat is wel een leuke kast ja! Zal morgen beter kijken naar de specs. Silverstone maakt sowieso wel kwaliteitscases (veel aluminium), maar betaal je vaak wel meer voor.

@ anderen wat betreft Windows. Ik betaal toch liever voor een beetje extra veiligheid en support, ook al zijn het afzetters :p Via mijn opleiding paar jaar terug Windows 7 pro voor 45 euro gehaald, geen geld vergeleken met de retail versies. Windows 8 voor 15 euro kunnen kopen via die actie, en laatst dus die gratis upgrade naar 8.1. Mij hoor je niet klagen, al was 7 pro veel beter op zich.. :)

@ anderen wat betreft Windows. Ik betaal toch liever voor een beetje extra veiligheid en support, ook al zijn het afzetters :p Via mijn opleiding paar jaar terug Windows 7 pro voor 45 euro gehaald, geen geld vergeleken met de retail versies. Windows 8 voor 15 euro kunnen kopen via die actie, en laatst dus die gratis upgrade naar 8.1. Mij hoor je niet klagen, al was 7 pro veel beter op zich.. :)
Jaja, door middel van een key denk jij veiliger/niet veilig te zijn?:roflol:
Oh lawd..

Dat is wel een leuke kast ja! Zal morgen beter kijken naar de specs. Silverstone maakt sowieso wel kwaliteitscases (veel aluminium), maar betaal je vaak wel meer voor.

Ik heb twee plaatsen:
onder de tv: de kast kan in de breedte zo breed zijn als hij wil, In de hoogte mag hij niet boven de 18cm uitstijgen. In de diepte niet meer dan 38cm.
Naast de tv: daar mag hij in alle dimensies de 38cm niet overschrijden.

Momenteel ben ik nog altijd geneigd mijn initiële rig te bestellen, maar de 7990 dan via sicomputers te laten gaan, dan is het incl. verzending 524. Weet niet of de game bundle er bij zit, maar zelfs zonder game bundle is 524€ een fantastische waarde verhouding ten op zichte van concurrerende kaarten in dat segment.

Ik sta wel open voor een micro atx. Maar krijg de prijs niet laag genoeg voor een interessante setting. Zit nu met een gelijkaardige config als bij mijn itx en kom uit op een prijs van 100€ duurder. Dat vooral omdat ik een mobo en gold psu wil - gezien de luxe die een micro atx me op dat vlak biedt - die crossfire en/of sli ready zijn (voor uitbreiding later).

Ben ook bij sicomputers te laat voor de 7990. Nergens in nl en be is er meer een 7990 te vinden voor ca 500€...

Het gaat dus tussen de 280x toxic of de r9 290 gaan.

De nvidia gpu's doen eigenlijk in geen enkel segment mee. Zijn een pak te hoog geprijsd tov AMD.

ITX besteld bij Power4PC.
Uiteindelijk voor een r9 290 gegaan aangezien ik geen 7990 meer vond dat binnen mijn budget pastte. Heb ook de PSU gewijzigd naar een goedkopere Corsair CS 750 Watt gold PSU. De wijziging van GPU en PSU heeft de prijs van de ganse rig teruggebracht tot 1050€ (incl. assemblage).

Heb nog wel wat getwijfeld over mijn keuze (lawaai, throthle, °c) maar begin de indruk te krijgen dat het nogal opgeblazen is.

Een klein aantal reviewers laat weten dat het throttlen op een fan van 55% onbestaande is (gemakkelijk in te stellen via het meegeleverdecatalyst overdrive center), en dat de GPU op die snelheid zijn 95°c niet haalt. Het lawaai zou ook niet zo storend zijn in een gesloten case. Bovendien game ik vanop +2meter afstand van de pc, dus zal het lawaai me sowieso niet storen.

De hoge t°c zou ook niet een erg probleem zijn dankzij het type cooler dat gebruikt werd: het blaast de hete lucht uit de case ipv dat hij ze in de case laat circuleren itt andere coolers.

Momenteel is alles in stock binnen, behalve de GPU, bij Power4PC en zijn ze reeds begonnen aan de verwerking van de bestelling. Ik schat dat hij volgende week op volle toeren zal draaien naast mijn tv.

Laatst bewerkt:
Ik vond de extra performantie die het opleverde in games de meerprijs niet waard.
Aaa dat kan natuurlijk.
de setup is dus meer richting "gamen" toe ?

ik vind het (vooral met video bewerken) echt een aanwinst die extra cores hence dat ik een 6core heb :p

Sowieso veel plezier ermee maat een beest van een gaming machine :cool:

Terug
Naar boven