Fitness Seller

Geen fysieke vooruitgang

laurens1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
95kg
Hallo,

na een aantal jaartjes bezig te zijn met fitness en verschillende schema's te hebben geprobeerd zit ik met wat vragen.

ik fitness nu 3 jaar en let ook al zeker 2 jaar strikt op me voeding, echter zie ik de laatste maanden geen vooruitgang meer in mijn fysiek. Dit is toch 1 van de dingen wat mij gemotiveerd houdt.

Uitleg over mezelf:
25 jaar
197cm
95 kg

eerst split schema gedaan en wat full body schema's

ik doe nu sinds een jaar bijna de 5x5 mark rippetoe met soms wat aanpassingen in de oefeningen.

sowieso doe ik elke week:
Squat
Deadlift
Pull ups.

ik train 3x in de week in de sportschool op ma/woe/vrijdag
ik voetbal op ma/woe (training)
kickboks op dinsdag (training)
voetbal zaterdag (wedstrijd)

Mijn eet schema:

om 08:00 brinta/havermout 2 boterhammen een banaan en wat wortelen.
om 11:00 uur pasta met groente en tonijn/gehakt/kip
om 14:00 6 boterhammen 2 met pindakaas 4 met kipfilet/rookvlees/rauwe ham
Op ma/wo eet ik na training (voetbal) rond 09:30 2 borden pasta/rijst met kip/gehakt en groente
op di/do/vrij is dit rond 19:15
op zat en zondag is dit rond 18:00
ik eet tijdens het koken en tussen me training door bijna elke dag gewoon wat brood nog als ik thuis ben (rond de 10) en zet regelmatig een pak magere melk aan me mond :)
ik eet elke dag rond 23:00 en bak kwark 500 gram

met mijn schema in het achterhoofd: een kracht schema dus niet gefocust op groei heb ik me laten vertellen en het valt na te lezen dat dit schema je wel degelijk massa en fysiek kan geven.

echter zie ik niet echt dat ik me spieren steeds meer ga zien...

ook blijf ik redelijk steken op het aantal pull ups (1x8 en 4x5)
deadlift rond de 130kg
squat rond de 100 kg
benchpress rond de 80 kg..

Hoe is jullie kijk hierop en eventueel tips ?

ik sta voor alles open..

Alvast bedankt!

Als je al een jaar op je voeding let had je dit allemaal al is moeten uitrekenen en wegen wat je eet.
Je kan wel zeggen 2 borden pasta maar hoe groot zijn die borden?
Ga alles wegen en zet het in een schema.

Meer spieren kweken zul je waarschijnlijk meer moeten eten.

En als je de spieren wilt zien moet je droog zijn voordat je het ziet anders zit er teveel vet voor.

Probeer eens dropsetjes? Of piramide setjes 10x 8x 6x

• Topic Starter Topic Starter
ik weet wel wat ik eet, de borden pasta groente vis/vlees bevatten allemaal minimaal: 60-120 gram pasta/rijst
200 gram groente (soms meer)
200 gram vis/vlees.

echt specifiek wegen deed ik wel maar nu niet meer.

ik zat meer te denken, de hoeveelheid cardio die ik train zou je toch meer moeten zien. Of train ik juist alles weg door de vele cardio en zal ik meer moeten eten ?

echter heb ik al eerder dicussies gehad over indd de groei, word ik dan niet trager/minder explosief.

mijn hoofddoel is kracht verbeteren en explosiever worden.

Oke, nou ik weet dat er paar wetenschappelijke artikeltjes waren over dat als je squat je sprintsnelheid licht verbeterd, maar dit was bij mij niet het geval.
Kracht komt met massa, dus voor meer kracht zal je echt meer massa moeten hebben.

Ik denk dat als je meer massa wilt je toch meer zou moeten eten, omdat je nogal veel sport verbrand je ook veel.

en het fysieke aspect ?

Ik vind het eten ook nog niet eens zo veel.

Ik doe een vergelijkbare hoeveelheid cardio, eet maar iets minder voor onderhoud maar ben 13 kg lichter.

Het is volgens mij wel duidelijk dat jij elke dag een ander aantal kcals binnen krijgt.

Zorg er eerst voor dat je weet wat je binnen krijgt (e/k/v + totaal kcal) en wat je verbrand (KT+voetbal)

Strikt op je voeding gelet?

Wat is je onderhoud en hoeveel kcal eet je nu?

you don't burn out mentally because you always burn out fysically.
Bottom line: waarom zou je lichaam verder veranderen als je deze geen reden heeft?

te veel cardio en duursport in je programma.. voetbal 3 x in de week en kickboksen 1x per week vind het geen wonder dat je niks gained.. het is uithoudingsvermogen of kracht.. allebei is bijna onmogelijk. je ziet geen goede voetballers met bodybuilder fysiek of marathon renners van 140 kg die op arnold lijken.. als je wilt groeien het voetbal eruit gooien en alleen fitnesses/bodybuilding en zo hard gaan dat je niet meer kan en meer eten ook.

te veel cardio en duursport in je programma.. voetbal 3 x in de week en kickboksen 1x per week vind het geen wonder dat je niks gained.. het is uithoudingsvermogen of kracht.. allebei is bijna onmogelijk. je ziet geen goede voetballers met bodybuilder fysiek of marathon renners van 140 kg die op arnold lijken.. als je wilt groeien het voetbal eruit gooien en alleen fitnesses/bodybuilding en zo hard gaan dat je niet meer kan en meer eten ook.

ik wil ook niet echt een bodybuilding lichaam krijgen maar meer redelijk afgetraind, dat je wat meer ziet...
me spieren zijn nu niet altijd even goed zichtbaar zeker op me buik. Dit leek me raar gezien de hoeveelheid cardio..

ik train op kracht om me prestaties in het veld en bij kickboksen te verbeteren. Als ik ga veranderen van schema en weer naar split of full body ga, krijg ik wel massa met meer eten.. maar heeft dit weer invloed op mijn prestaties.

na onderzoek in het mark rippetoe programma zou je hier verandering moet blijven houden omdat je steeds zwaarder zou moeten gaan en het echt puur core oefeningen zijn! Ik weet hier het fijne niet van. De ene zegt om de zoveel tijd wisselen van schema, de ander zegt maakt niet uit pas gewoon je gewicht aan..

vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat ik op een hold zit (qua gewicht) met bepaalde oefeningen.

Zoals ik het zie kan ik gezien mijn schema heel makkelijk switche tussen bulk en cut. (meer of minder eten)
tijdens de bulk zou ik dan kickboksen en 1 voetbaltraining laten schieten bijvoorbeeld. Of nog meer eten..

Maar enig idee hoe nu een lager vetpercentage te krijgen ? Ik zal zo even alles wat betreft eten posten..

ik wil ook niet echt een bodybuilding lichaam krijgen maar meer redelijk afgetraind, dat je wat meer ziet...
me spieren zijn nu niet altijd even goed zichtbaar zeker op me buik. Dit leek me raar gezien de hoeveelheid cardio..

ik train op kracht om me prestaties in het veld en bij kickboksen te verbeteren. Als ik ga veranderen van schema en weer naar split of full body ga, krijg ik wel massa met meer eten.. maar heeft dit weer invloed op mijn prestaties.

na onderzoek in het mark rippetoe programma zou je hier verandering moet blijven houden omdat je steeds zwaarder zou moeten gaan en het echt puur core oefeningen zijn! Ik weet hier het fijne niet van. De ene zegt om de zoveel tijd wisselen van schema, de ander zegt maakt niet uit pas gewoon je gewicht aan..

vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat ik op een hold zit (qua gewicht) met bepaalde oefeningen.

Zoals ik het zie kan ik gezien mijn schema heel makkelijk switche tussen bulk en cut. (meer of minder eten)
tijdens de bulk zou ik dan kickboksen en 1 voetbaltraining laten schieten bijvoorbeeld. Of nog meer eten..

Maar enig idee hoe nu een lager vetpercentage te krijgen ? Ik zal zo even alles wat betreft eten posten..

Als je vast zit bij 5x5, de eerste keer weer iets terug in gewicht. Wanneer je al langere tijd vast zit op respectabele gewichten kan je overstappen op de Texas Method

Daarbij squat je nog steeds 3xpw maar dan maandag zwaar, woensdag lichter en vrijdag zwaar.

vind het niet vreemd dat je op je gewicht blijft steken of dat je neit meer verder komt.

en wat rippetoe zegt klopt ook dat noemen ze het overload principe het lichaam continue aan een hogere prikkel blootstellen zodat het zich constant moet aanpassen. het kan ook zijn dat je de spieren vaker moet aanpakken dan wat je nu doet.. zoek maar eens op supercompensatie.

denk niet zolang je zo vaak voetbalt en het andere cardio blijft doen dat je veel gained of veel gains zal zien.. je bent zowiezo al best zwaar voor een voetballer en zult al een stuk meer massa hebben als de gemiddelde voetballer dankzij de fitness.

Terug
Naar boven