MuscleMeat

geen honger meer

Ricky00

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Hallo Mensen

Woensdag heb ik volgens mij de buikgriep gehad, gisteren ging het al stukken beter. Helaas krijg ik nu nog niets af.
Ik kom niet aan mijn kcals, en dit vind ik nefast voor mijn dieet.
Ik ken de symptomen van buikgriep wel; minder eetlust, meer ontlasting, borrelende darmen,...

Maar mijn voeding is niet meer normaal.
Ik heb om 12u een broodje gezond gegeten, met moeite.
Normaal heb ik dat binnen een paar minuten op. Het was net alsof ik alles af aan het duwen was.
Ik eet om de 3 uur, en zelfs een superkleine portie smaakt me niet meer.
ik krijg met moeite een kippenborst opgegeten...

Heeft iemand anders hier ook nog last van gehad?

bedankt

Gewoon uitzieken en eten wanneer je honger heb laat je schema links liggen. Beterschap en kop op. Pak je train & voedingsschema weer op als je beter bent.

Beste is uitzieken en nemen waar je trek in hebt op momenten bij trek. Zorg dat je voldoende drinkt als dat wel lukt en neem drinken met kcal dan. Lukt zuivel wel? dan kan je dat overwegen.
Ik heb het zelf ook een keer gehad en kon niets binnenhouden.. enkel chocomelk lukte.. dus een weekend daarop geleefd. Je moet wat.. maar eten wegstouwen met moeite zal je ook niet helpen snel beter te gaan worden lijkt me.
Beterschap

• Topic Starter Topic Starter
deze week was de rustweek, even weg van trainen, stress door school en tijdsgebrek...
En toen was het woensdag, koude rillingen, borrelende maag, honger en tegelijkertijd pijn, kon niets eten.
Drinken lukt gelukkig wel.
Maar ik wil liever geen frisdranken drinken. Drank zoals water, koffie (helaas met suiker, anders zuip ik die zooi niet :p) lukt wel, maar dat is ook beperkt.

Maandag ga ik terug beginnen met trainen. Ik hoop zo erg dat het beter gaat tegen dan.

Veel water en wheyshakes drinken? Dat doe ik soms wel eens als ik niet goed ben :p

kiezen voor kleine porties die proportioneel veel kcals bevatten

deze week was de rustweek, even weg van trainen, stress door school en tijdsgebrek...
En toen was het woensdag, koude rillingen, borrelende maag, honger en tegelijkertijd pijn, kon niets eten.
Drinken lukt gelukkig wel.
Maar ik wil liever geen frisdranken drinken. Drank zoals water, koffie (helaas met suiker, anders zuip ik die zooi niet :p) lukt wel, maar dat is ook beperkt.

Maandag ga ik terug beginnen met trainen. Ik hoop zo erg dat het beter gaat tegen dan.

Als je last hebt van je spijsvertering en ook je eetlust een probleem is, dan kun je het beste kleine porties rijst eten.
Het is niet irriterend voor je buik en het zal je eetlust weer wat doen toenemen.

Er heerst een buikvirus momenteel.

Ik heb er ook twee weken last van gehad, boeien dat je je tijdelijk niet aan je schema kunt houden, voor je het weet zit je weer op je oude gewicht.

Gewoon lekker junken om een beetje aan je kcals te komen

---------- Post toegevoegd 25 May 2013 om 16:00 ----------

En je macro's in de gaten houden natuurlijk

Maar alles beter dan niet eten

Wat is energiedichtheid?
Energiedichtheid betreft de hoeveelheid potentiële energie (calorieën) in een voedingsmiddel per volume-eenheid (kubieke centimeter). Zo zijn er voedingsmiddelen die heel véél energie per milliliter/gram leveren (o.a. room). Er zijn echter ook producten die naar verhouding extreem weinig calorieën leveren (o.a. bladgroenten).

Drie voorbeelden
1.
Om nog even op het voorbeeld van de kiwi’s terug te komen: Een kiwi levert slechts 25 calorieën. Een chocoladereep levert al snel 300 kilocalorieën; dat is dus meer dan 12 kiwi’s! Een kiwi is bovendien veel groter qua massa en is dan ook efficiënter om de maag te vullen.

2.
Een pak Glacé roze koeken levert net zoveel calorieën als 30 appels. De roze koeken zijn na de lunchpauze foetsie, maar van de 30 appels zijn er aan het eind van de dag waarschijnlijk nog 20 over. Als je roze koeken inruilt voor appels, zul je je calorie-intake dus met 60% terugschroeven! (bron)

3.
Om 200 kilocalorieën aan komkommer te consumeren, moet je 12 tot 15 komkommers eten. Krijg dat maar eens weg! Daarentegen kun je slechts twee derde van een Snickers eten om dezelfde 200 calorieën binnen te krijgen.

Zoiets is wel ideaal als je geen honger hebt.

Gewoon producten zoeken met veel kcals.

Echt een goed idee idd bij buikvirussen. Vooral room en roze koeken worden bijzonder goed ontvangen door je maagdarm-stelsel.

Probeer niet te zure vruchtensappen te drinken. Vaak gaat druivesap wel goed en appelsap. Frisdrank zou ik soweiso mijden. Je kan smoothies maken met melk en wat fruit.
En inderdaad neutraal eten.. rijst... stuk gekookte witvis.... Als het lukt zou je kunnen denken aan pap (havermout, brinta). Zijn op zich dingen die niet zo zuur zijn dat je maag opstandig wordt maar wel wat makkelijker weg te krijgen zijn dan normaal eten.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, bedankt allemaal
Ik zal wat energierijker en neutraler proberen te eten.
Straks eens kijken wat mn moeder nog in de kast heeft staan voor het avondeten

Terug
Naar boven