AndroidHealthClinic

Geen vooruitgang meer op vlak van gewicht

piebus

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik train momenteel iets meer dan 2 jaar en ben ondertussen een kleine 20 kg bijgekomen. Momenteel weeg ik 92 kg (192 cm).
Sinds het begin let ik goed op mijn voeding: 6 à 7 maaltijden bestaande uit havermout, eieren, tonijn, kwark, muesli, noten,
volkorenproducten, pindakaas, vlees, enz...
's Middags neem ik wel een gewone maaltijd maa let hierbij ook op voldoende vlees en groenten.
Na training en soms eens tussendoor (als noodoplossing) neem ik een eiwitshake.

Wanneer ik merk dat ik op trainingsvlak geen vooruitgang meer maak, pas ik mijn schema aan: andere spiergroep combineren,
superset, reps wijzigen,...

Op vlak van kracht maak ik nog steeds vooruitgang, maar ik zit nu al een hele tijd (lees: 1 jaar) op hetzelfde gewicht.
Ik eet nochtans +/- 5000 kcals per dag, op trainingsdagen vaak +/- 6000 kcals.

Tips om toch nog vooruitgang te maken? Met mijn lengte lijkt het aardig om +/- 100 kg te wegen.

Ik weet dat 'Meer eten' een logisch antwoord zal zijn, maar het moet haalbaar blijven hé... 5000 kcals is niet niks...

dus die 20kg ben je in het eerste jaar bijgekomen? netjes man!

iets minder strickt eten? als je bv doordeweeks een chocoladereep eet en in het weekend een zak chips dan zul je waarschijnlijk niet direct vet worden maar toch zwaarder worden.

Hallo,

Ik train momenteel iets meer dan 2 jaar en ben ondertussen een kleine 20 kg bijgekomen. Momenteel weeg ik 92 kg (192 cm).
Sinds het begin let ik goed op mijn voeding: 6 à 7 maaltijden bestaande uit havermout, eieren, tonijn, kwark, muesli, noten,
's Middags neem ik wel een gewone maaltijd maa let hierbij ook op voldoende vlees en groenten.

Wanneer ik merk dat ik op trainingsvlak geen vooruitgang meer maak, pas ik mijn schema aan: andere spiergroep combineren,

Op vlak van kracht maak ik nog steeds vooruitgang, maar ik zit nu al een hele tijd (lees: 1 jaar) op hetzelfde gewicht.

Tips om toch nog vooruitgang te maken? Met mijn lengte lijkt het aardig om +/- 100 kg te wegen.

Ik weet dat 'Meer eten' een logisch antwoord zal zijn, maar het moet haalbaar blijven hé... 5000 kcals is niet niks...

Interresante vraag.
Post je voedingsschema eens misschien dat we daar meer mee kunnen.

5000 en niks aankomen. Vreemd!

• Topic Starter Topic Starter
6u30: 100 gr havermout, 5 eieren, 2 boterhammen (volkoren) met pindakaas
9u: 100 gr havermout, 150 gr tonijn
12u: gewone maaltijd (aardappelen, vlees en groenten). Zeer ruime portie...collega's vallen achterover ;-)
15u: 500gr kwark, 50 gr muesli
18u: 8 à 10 boterhammen (volkoren) met pindakaas, kipfilet, gehakte biefstuk, ...
21u30: 500 gr kwark, +/- 40 gr noten (amandelen, cashew, ...)

Op trainingsdagen train ik rond 19u30 en eet dan nog nadien 80gr rijst en +/- 300gr kip/gehakte biefstuk/...
Nadien soms nog voor het slapengaan 500gr kwark met noten.

Superstrikt eten doe ik niet...Als er tijdens het weekend bij familie taart op tafel komt, dan neem ik gerust een stuk :-)

een pak yoghi per dag heeft mij (naast 3 gaatjes terwijl ik die nooit had) ook wel aardig wat massa gebracht.

yoghi?

Hallo,

1 van mijn trainingsmaten die al 5 jaar + traint, blijft ook heel de tijd op hetzelfde gewicht min of meer maar zijn kracht gaat nog altijd omhoog. Ik vind dat hij nog steeds meer massa bij krijgt ook al blijft hij op hetzelfde gewicht. Waarom dit is weet ik niet maar het kan wel blijkbaar. Dus zou me er niet echt druk om maken.

Tips die iemand me gaf die bij mij werkte als ik te lang op zelfde gewicht bleef waren: voedingsschema veranderen en niet de hoeveelheid calorieën maar het soort van voedsel veranderen. Je lichaam went aan het eten dat het binnen krijgt en weet hoe het dit moet verwerken. Krijgt je lichaam opeens andere voeding binnen, dan krijgt het een soort van "shock" zoals bij je metabolisme bij een refeed.

Volledig van je voedingsschema afgaan voor een week en dan weer beginnen hielp bij mij ook.

Trainingsschema veranderen

En waren nog wat tips maar weet ze zo direct niet meer.

1 van mijn trainingsmaten die al 5 jaar + traint, blijft ook heel de tijd op hetzelfde gewicht min of meer maar zijn kracht gaat nog altijd omhoog. Ik vind dat hij nog steeds meer massa bij krijgt ook al blijft hij op hetzelfde gewicht. Waarom dit is weet ik niet maar het kan wel blijkbaar. Dus zou me er niet echt druk om maken.

Tips die iemand me gaf die bij mij werkte als ik te lang op zelfde gewicht bleef waren: voedingsschema veranderen en niet de hoeveelheid calorieën maar het soort van voedsel veranderen. Je lichaam went aan het eten dat het binnen krijgt en weet hoe het dit moet verwerken. Krijgt je lichaam opeens andere voeding binnen, dan krijgt het een soort van "shock" zoals bij je metabolisme bij een refeed.

Volledig van je voedingsschema afgaan voor een week en dan weer beginnen hielp bij mij ook.

Trainingsschema veranderen

En waren nog wat tips maar weet ze zo direct niet meer.

Klinkt logisch! Het proberen waard.

Ik neem aan dat je je havermout met melk aanmaakt. Je zou het eens met chocomelk oid kunnen proberen.
Ook bij je havermout zou je nog wat noten toe kunnen voegen.
Bij je kwark is 50 gram muesli niet veel. Doe er een handje noten bij.
Zijn maar een paar kleine dingen maar tikken wel aan.

Terug
Naar boven