Fitness Seller

geen vooruitgang meer

Freestyled

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
68kg
Hey allemaal,
Ik ben een jongen/man van 21 jaar en fitness al zo'n 3 jaar.
Echter heb ik in deze 3 jaar niet echt het resultaat bereikt wat ik wilde. Mijn conditie is goed genoeg maar de vooruitgang met krachttraining blijft de laatste paar maanden een beetje hangen.
Nu komt de volgende situatie, ik heb de komende 3 maanden heel veel vrije tijd die ik wil gebruiken om mijn gezweet in de fitnesszaal optimaal te laten zijn. (de maanden erna heb ik ook nog tijd om te 3a4keer in de week te fitnessen, maar voedingsschema word dan wat krapper)

Ik wilde beginnen met een voedingsschema gericht op spieropbouw en wilde gebruik gaan maken van shakes.

Nadeel, ik weet weinig af van voor en nadelen van shakes en of een soort boost periode van 3 maanden zin heeft.
Hoop dat jullie me kunnen helpen met informatie over of wat voor schema te volgen en welke supplementen te gebruiken. En of het uberhaupt zin heeft om dit 3maanden te gebruiken en dan te minderen.
(Nee ik ben niet iemand die dit voor de zomer doet. Doe dit omdat ik laatste maanden merk geen vooruitgang meer in zit.)

Alvast bedankt

Wat eet je nu per dag? Met wat voor gewichten train je de laatste maanden? Zijn deze in gewicht gestegen?

• Topic Starter Topic Starter
ik eet nu 3 - 4 keer per dag ontbijt middag savonds en rond 10 nog keer avond eten.

ontbijt fruitstart + boterham
smiddag boterhamme + cornflakes
savonds warm eten gevarieerd wel aardappele groente vlees, met variatie van rijst mie enzo

Nou, nu weer je meteen waar het aan ligt; je voeding :)

Ja dit idee had ik al beetje maar toch altijd fijn als mensen met meer kennis van zaken zelfde mening hebben. Ik heb een voedingsschema opgesteld aan de hand van posts.
Veranderingen: ga 6 x per dag iets eten met tussen poze van 2,5 -3 uur. portie grote worden ongeveer gelijk verdeeld. Ik ga me hier nog verder in verdiepen en komende week voor eerste keer aan schema houden en dan komen vanzelf nog punte na boven waar ik op kan gaan letten.

Verder wilde ik een nieuw trainingsschema gaan gebruiken, ik heb de afgelope jaren schemas gebruikt met herhalingen van 12 - 10 - 8 en 8 8 8 en 20 - 20 maar om echt meer kracht te krijgen en spier massa te vergrote zie ik veel verschillende meningen.

Is het mij af te raden om dit schema te volgen:

5 x 5
WEEK 1
maandag woensdag vrijdag
WORKOUT A WORKOUT B WORKOUT A
squat squat squat
bench press overhead press bench press
barbell rows deadlift barbell rows

WEEK 2
maandag woensdag vrijdag
elke trainingsdag 2,5 kilo totaal te verhogen bij elke oefening en bij deadlifte 5 kilo.
en als ik de oefening 3 trainings dagen niet 5 x 5 haal. te zakken en weer opnieuw op te bouwen.

Hoelang je traint : 3 jaar
Wat je doel is : massa + meer power
Beschikbare apparatuur: vrije gewichten + redelijk veel apparaten (25-30)
Beschikbare tijden: maandag dinsdag woensdag donderdag helemaal, vrijdag smorgens, zaterdag en zondag word lastiger.

Laatst bewerkt:
Stronglifts; is idd een goed schema om te volgen.
Je kan er zeker goede resultaten mee boeken.
Vooral kracht maar je krijgt er ook wel massa mee.

Stel ik wil het ongeveer gelijk laten oplopen massa en kracht, raad je me dan veranderingen aan of 12 weken dit schema volgen wel goed.

Ik zou dit schema volgen, kijken of het je bevalt.
Vind je het niets dan verander je. Anders blijf je het even volgen.

ik eet nu 3 - 4 keer per dag ontbijt middag savonds en rond 10 nog keer avond eten.

ontbijt fruitstart + boterham
smiddag boterhamme + cornflakes
savonds warm eten gevarieerd wel aardappele groente vlees, met variatie van rijst mie enzo

Het is nog een wonder dat je dan uberhaupt vorderingen hebt gemaakt, als dit alles is wat je eet.
Begin eens echt met goed eten. Die shakes zijn overbodig als je voeding niet goed zit.

(leren) ETEN,ETEN en nog eens ETEN! En dan kwaliteits voeding want dit is gewoon triest. Hier kun je NOOIT op groeien man! :no:

niet meer groeien kan 2 redenen hebben.

1 meer (beter) eten
2 harder (beter) trainen

Of een combi van beide natuurlijk

op jou is 1 echt van toepassing
als je moeite hebt met veel eten, eet dan elk uur een broodje pindakaas.
eet er op een dag een stuk of 10
als je namelijk een week later een keer een broodje overslaat krijg je honger. Die honger moet je voor zijn. Na een aantal weken zal je gewent zijn aan veel eten en verhoog steeds de hoeveelheid voeding.

Suces

Voeding ,training en rust moeten allemaal kloppen. anders NO GAIN!

Ja op 2 van de 3 punten (rust en training) heb ik nu al verbetering gevonden met het bovenstaande schema. Bedankt voor alle hulp al tot nu toe en de tips.
Als laatste moet ik op de voeding gaan letten. Veel meer eten en veel vaker. Wat ik heb gedaan is van mensen met ongeveer gelijke lengte en gewicht gekeken hoeveel calorieën zij in hun voedingsschema per dag naar binnenwerkten.
Ik kwam uit op een gebalanceerd schema waarin ik smorgens om 9 uur de eerste keer at en dan elke 3 uur tot 12 uur savonds. Wat me echter op viel was dat in alle schema's slechts één dag word beschreven. Deze dag eet je rijst met kip / zalm en groente. Maar eten jullie dit dan echt 7 dagen in de week of eten jullie ook nog wel eens wat anders dan rijst? Er stond in de post van studenten voeding dat je bv bloemkool brocoli kon afwisselen met roerbak groenten. En je 2x op de dag koolvis eet en keer kip. Maar ik ben dan toch beetje verbaasd als jullie dit 7 dagen per week eten met weinig afwisseling.
Ik zou het geen probleem vinden dit 4x in de week te eten maar elke dag beetje saai. Klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen?

en nog vraagje, in veel voedingsschemas staat alleen eten, houd dit in dat jullie bij elk maaltijd water drinken en tussendoor water of anders?

Laatst bewerkt:
Tuurlijk kun je dat afwisselen. Andere groentes, ander vlees, keer aardappels ipv rijst, ander broodbeleg etc..

Ook een tip. Zoveel mogelijk maaltijden vooraf op papier zetten met de juiste EKV waardes van bijv. 600 kcal. Als je behoefte 3600 kcal is, dus 6 maaltijden dan. Kun je gewoon wat afwisselen.

Er staat nergens drinken in schemas, dit is gewoon allemaal boven op de kal enzo of drinkt men alleen maar water en de shakes? En het is wel echt wennen zoveel meer eten op un dag :O

Er staat nergens drinken in schemas, dit is gewoon allemaal boven op de kal enzo of drinkt men alleen maar water en de shakes? En het is wel echt wennen zoveel meer eten op un dag :O

Welcome to the best sport in the world ;)!

En oja, de shakes gaan je weinig helpen als je voeding niet een beetje op orde is :) stickies lezen in de voedingssectie dus!

Succes verder!

lekker verder eten. gebruik de tip over het meer leren eten , staat garant voor succes!

Water bevat geen kcal dus water wordt inderdaad niet vermeld in mensen hun voedingschema's. (Thee en koffie ook nauwelijks, maar melk bvb. tel je wel mee).

Nou ik heb van alles geprobeerd en na 2 weken werd het duizelig zijn ook minder. Een van de dingen die me goed hielpen was de hoeveelheid eten te vergroten en geleidelijker afbouwen met suikergehalte. (was vroeger veeel te hoog :zuip:)

Ik heb mijn trainings schema nu 5 weken volgehouden en het gaat best redelijk. 5x5 Strarting strength van Rippetoe

WEEK 2 WEEK 3 WEEK 4 WEEK 5
Squate 77,5 Squate 85 Squate 92,5 Squate 100
Headpress 32,5 Bankdruk 77,5 Headpress 40 Bankdruk 80
Deadlift 80 Rug-row 50 Deadlift 105 Rug-row 57,5

Squate 80 Squate 87,5 Squate 95 Squate 102,5
Bankdruk 75 Headpress 37,5 Bankdruk 80Headpress 45
Rug-row 45 Deadlift 100 Rug-row 55 Deadlift 120

Squate 82,5 Squate 90 Squate 97,5 Squate
Headpress 35 Bankdruk 77,5 Headpress 42,5 Bankdruk
Deadlift 90 Rug-row 52,5 Deadlift 115 Rug-row

Iemand nog een tip om schema beter neer te zetten? krijg het alleen zo aan me kaar geplakt allemaal :S

Onderstreepte getallen zijn nog niet de volledige 5x5 gelukt

Wat ik alleen opmerk is dat ik voor hoe groot ik ben en hoeveel ik weeg dat ik best zware gewichte doe alleen zie ik er helemaal niet gespierd uit.
Ik ben 170 weegt 69 kilo. Een van mijn belangrijste doelstellingen was om ook spiermassa op te bouwen. Dat zichtbaar is, in afgelopen 5 weken dat ik me ana voedingsschema en trainingsschema heb gehouden ben ik echter niks aan gekomen.
Tips opmerkingen wat dan ook, moet ik gewoon nog langer volhouden en dan komt vanzelf of is er nog een shake die heel nuttig voor mij zou zijn?
Alle info is welkom ! :)

Terug
Naar boven