- Waardering
- 15.492
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Wilders is juist zo'n beetje de enige politicus die geen populist is...
Hij zegt wat hij wil en als er kiezers zijn die het niet bevalt zoeken ze maar een andere partij.
Andere partijen passen hun koers volledig aan aan hun vermeende electoraat. Als ze kiezers verliezen weten ze niet hoe gauw ze van koers moeten veranderen
En het bezuinigingsbeleid belachelijk noemen getuigt van weinig economisch inzicht
Het adagium "zeggen wat ik wil" is natuurlijk juist één van de kenmerken van het populisme bij uitstek en over het algemeen niet een graadmeter van continuiteit in ideeen en uitspraken. "Zeggen wat ik wil" of, in Wilders' geval, zeggen wat zijn stemmers willen horen, betekent vaak het ene moment iets roepen en het andere moment weer totaal het tegenovergestelde.
Ik ben het met je eens dat andere partijen vaak te ver meegaan in populistisch gezever, vooral het CDA is hier de afgelopen jaren kampioen in, en het heeft ze veel stemmen gekost, voornamelijk aan de PVV.
Ik hoop toch dat je het met me eens bent dat de persoonlijke beledigingen die Wilders gister aan het spuien was, niet veel bijdragen aan het inhoudelijke debat en niet thuishoren in de Tweede Kamer.
De discussie over het bezuinigingsbeleid is weer een hele andere, dat gaat wat ver off topic.

.