AndroidHealthClinic

Geert Wilders & Job Cohen

Wilders is juist zo'n beetje de enige politicus die geen populist is...

Hij zegt wat hij wil en als er kiezers zijn die het niet bevalt zoeken ze maar een andere partij.

Andere partijen passen hun koers volledig aan aan hun vermeende electoraat. Als ze kiezers verliezen weten ze niet hoe gauw ze van koers moeten veranderen

En het bezuinigingsbeleid belachelijk noemen getuigt van weinig economisch inzicht

Het adagium "zeggen wat ik wil" is natuurlijk juist één van de kenmerken van het populisme bij uitstek en over het algemeen niet een graadmeter van continuiteit in ideeen en uitspraken. "Zeggen wat ik wil" of, in Wilders' geval, zeggen wat zijn stemmers willen horen, betekent vaak het ene moment iets roepen en het andere moment weer totaal het tegenovergestelde.
Ik ben het met je eens dat andere partijen vaak te ver meegaan in populistisch gezever, vooral het CDA is hier de afgelopen jaren kampioen in, en het heeft ze veel stemmen gekost, voornamelijk aan de PVV.
Ik hoop toch dat je het met me eens bent dat de persoonlijke beledigingen die Wilders gister aan het spuien was, niet veel bijdragen aan het inhoudelijke debat en niet thuishoren in de Tweede Kamer.
De discussie over het bezuinigingsbeleid is weer een hele andere, dat gaat wat ver off topic.

En dat gelul over de linkse elite die de touwtjes in handen heeft is door de PVV tot kunst verheven. Calimero jankgedrag, dezelfde PVV is voortgekomen uit een elitaire partij die al tig jaar de touwtjes in handen heeft. Een partij waarmee de PVV nu maar al te graag samenwerkt.
Ja samenwerken om invloed te kunnen hebben .. politiek het is zooo oneerlijk, nep, schijnheilig, en zakkenvullerig..

Ja samenwerken om invloed te kunnen hebben .. politiek het is zooo oneerlijk, nep, schijnheilig, en zakkenvullerig..

De PVV laat gewoon zien dat ze net zo goed uitmaken van de elite waar ze zich tegen afzetten. Dezelfde leugens en meer waarbij verkiezingsbeloften nooit worden waargemaakt.

De PVV laat gewoon zien dat ze net zo goed uitmaken van de elite waar ze zich tegen afzetten. Dezelfde leugens en meer waarbij verkiezingsbeloften nooit worden waargemaakt.

Datzelfde kan je toch over elke politieke partij zeggen? behalve dan misschien de pedopartij :)

Misschien even uitzoeken wat populisme inhoudt, Wilders is een populist bij uitstek.
Voor mij is populisme gewoon meewaaien met de politieke wind van het volk.

Een partij moet gewoon een bepaalde koers varen en daardoor kiezers aantrekken. Niet een bepaalde groep kiezers aantrekken en vervolgens continu de koers veranderen om die groep maar aan je te blijven binden.

En geneuzel over verkiezingsbeloftes die niet nagekomen zijn slaat ook nergens op. We leven in een land waar coalities gevormd moeten worden, dus een partij kan nooit al haar verkiezingsstandpunten waarmaken.

Dit is inderdaad politiek op kleuterniveau. Ipv samen zoeken naar oplossingen, gewoon ad hominem blijven janken net als op het schoolplein. Maar Cohen doet gewoon vrolijk mee dus wat dat betreft wint geen van beiden.

Grappig dat al die politici Wilders nu aanvallen maar wanneer Wilders voor veel erger wordt uitgemaakt men niet thuis geeft.....

Het is echt grappig hoe de oppositie denkt dat ze Rutte kunnen overtuigen van alle keuzes die hij al gemaakt heeft, echt het is gewoon onnodig om het hoor en wederhoor over diverse vraagstukken te laten plaatsvinden.

Het is constant aanvallen op het beleid en dan zegt Rutte: "Ja maar dit zijn onze keuzes en die zijn volgens ons het best voor NL" klaar. Discussieren is leuk als je nog geen keuze/mening over iets hebt want het veranderen van mening gebeurd echt heel weinig in de politiek slechts strategisch om een ieder zijn voorstel er door te kunnen drukken maar dat komt niet op TV.

Was Yolande Sap van GL hier trouwens al gepost met haar stekkerdoos ? Dat is pas kleuterklas...

Laatst bewerkt:
Inderdaad, Sap dacht nog even de show te stelen met een metafoor die al maanden uitgemolken is...

Het belangrijkste van Nederland is economie, zonder economie ben je nergens.
Daarom ben ik altijd voor de economische partijen, en ja het is zielig voor de gehandicapte maar ja..

Wilders is de Bush van Nederland,een randdebiel die veel aandacht nodig heeft.
Dat hij slim is en weet hoe hij politiek moet voeren zal ik zeker niet ontkennen.
De onbeschoftheid waarmee de mediahoer het doet is natuurlijk weer een ander verhaal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De grap van Sap wil niet erg lukken.
We kunnen er wel om lachen maar van dit soort malloten zijn we dus afhankelijk.

Dit is echt te triest voor woorden, ze zijn meer hun persoonlijke frustratie aan het uiten, en elkaar omlaag proberen te halen dan dat ze met politieke problemen bezig zijn.

Allebei dikke -

Het Jip en Janneke niveau is gehaald! Bas Eenhoorn kan trots zijn...

Dit is inderdaad politiek op kleuterniveau. Ipv samen zoeken naar oplossingen, gewoon ad hominem blijven janken net als op het schoolplein. Maar Cohen doet gewoon vrolijk mee dus wat dat betreft wint geen van beiden.

En sinds kort ook Rutte, hiermee maak je indruk in de rest van de wereld :rolleyes: .

Terug
Naar boven