AndroidHealthClinic

Nieuws Gefeliciteerd Henk en Ingrid. Jullie gaan er aan, 200 euro per maand inleveren

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
AMSTERDAM - Huishoudens gaan de komende jaren gemiddeld 2500 euro per jaar inleveren, oftewel zo'n 200 euro per maand.

Bij een inkomensachteruitgang richten huishoudens zich vooral op het doen van minder aankopen en niet zozeer in aankopen tegen een lagere prijs. Een meerderheid (60 procent) koopt bijvoorbeeld liever minder dan goedkopere kleding.

Bij vakanties is het omgekeerd, daarbij zoekt 43 procent het in een wat minder prijzige bestemming, terwijl slechts een derde minder vaak op vakantie zou gaan. Een op de tien zou minder lang gaan.

Somberder

Consumenten zijn dit kwartaal somberder geworden over hun financiële situatie. Zo verwacht 17 procent van de Nederlanders over drie maanden moeilijker de eindjes aan elkaar te kunnen knopen dan nu het geval is. Zeven procent denkt dan echter juist gemakkelijker te kunnen rondkomen.
Jongere huishoudens, met een hoofdkostwinner tussen de 25 en 35 jaar, zijn het meest optimistisch. Huishoudens die een gepensioneerde kostwinner hebben zien het het somberst in. Daarbij zouden de perikelen rond pensioenfondsen wel eens een rol kunnen spelen, zo denkt ING.

Vaste lasten

Huishoudens die meer moeite hebben om rond te komen, wijzen stijgende prijzen en hogere vaste lasten aan als de belangrijkste oorzaken.
"De lonen houden de prijsstijgingen niet bij. In augustus waren de cao-lonen 1,2 procent hoger dan een jaar eerder, terwijl de prijzen met 1,5 procent toenamen", verklaart ING-econoom Charles Kalshoven. "Werknemers voelen de recessie van vorig jaar nu met vertraging in hun portemonnee." Ook hebben mensen te maken met hogere energietarieven.
Een lichtpuntje is te vinden in het feit dat de loonmatiging bijdraagt aan de creatie van nieuwe banen. Zo waren in juli 34.000 meer mensen aan het werk dan in maart. Werklozen die weer aan de slag gaan, zien hun koopkracht meestal fors toenemen.

http://www.nu.nl/economie/2340193/huishoudens-leveren-200-euro-per-maand-in.html

Yep sterk tendentieuze kop, ook bij een niet volledig rechtse regering zou iedereen zwaar moeten inleveren. Tientallen miljarden bezuinigingen haal je niet met een tientje per maand per gezin.

Gaat de goede kant op, volgens mij wordt er amper gestimuleerd maar vooral gekort. Een recept voor stagnatie de komende jaren.

Lekker links stemmen dus. Dan rijden we allemaal groen (met lening).

Dit is gewoon een stukje algemene informatie wat betrekking heeft op de crisis. Helaas Eric, mislukte poging om indirect het rechtse kabinet, wat er trouwens nog niet eens is, daarvan de schuld te geven.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is gewoon een stukje algemene informatie wat betrekking heeft op de crisis. Helaas Eric, mislukte poging om indirect het rechtse kabinet, wat er trouwens nog niet eens is, daarvan de schuld te geven.

Beter lezen, ik geef aan dat zowel links en rechts keihard hadden moeten snoeien.

Wat zou er dan gedaan moeten worden voor die 'stimulatie' waar je het over hebt Eric. Linkse maatregelen? Dan doel je neem ik aan op stimuleren tot thuis op de bank zitten om maximaal uitkering en subsidie te cashen.

Ga je nu ook een zielige bijstandsmoeder in je verhaal betrekken die nu geen geld meer heeft om met haar arme kind op vakantie te gaan? Klote he, keuzes maken.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat zou er dan gedaan moeten worden voor die 'stimulatie' waar je het over hebt Eric. Linkse maatregelen? Dan doel je neem ik aan op stimuleren tot thuis op de bank zitten om maximaal uitkering en subsidie te cashen.

Ga je nu ook een zielige bijstandsmoeder in je verhaal betrekken die nu geen geld meer heeft om met haar arme kind op vakantie te gaan? Klote he, keuzes maken.

Heb ik ergens een waarde-oordeel gegeven dan? Wat mij betreft bezuinigen ze 100 miljard (per jaar). Zal me werkelijk aan de reet roesten, ik maak geen gebruik van overheidsmaatregelen.

Wederom iemand die zaken leest die ik niet heb vermeld.

Stimuleren heeft in ieder geval weinig met uitkeringen te maken, dat kost alleen maar. De uitkeringen halveren vind ik prima.

Heb ik ergens een waarde-oordeel gegeven dan? Wat mij betreft bezuinigen ze 100 miljard (per jaar). Zal me werkelijk aan de reet roesten, ik maak geen gebruik van overheidsmaatregelen.

Wederom iemand die zaken leest die ik niet heb vermeld.

Je zet hier wederom een titel neer in je eindeloze poging krampachtig alle rechtse maatregelen belachelijk te maken. Dan heb je het over weinig stimulerende maatregelen. "Gaat de goede kant op, volgens mij wordt er amper gestimuleerd maar vooral gekort. Een recept voor stagnatie de komende jaren." Ik weet niet maar jou kennende is dit een waardeoordeel.

Misschien moeten we met zijn allen gaan huilen op de twitter pagina van mevrouw Halseman over al die arme mensen die, hoe gek het ook is, misschien wel moeten gaan inleveren als we miljarden moeten bezuinigen.

De overheid heeft zijn administratie niet goed op orde gehad en de burger betaald de rekening.

Het grootste bedrag zo niet alles hoort naar mijn mening dan ook te zitten in het snijden in de overheid.
De overheid is te duur dus daar horen de koste omlaag gebracht te worden ipv weer het gemakzuchtige kapitaal aantrekken door de burger extra te belasten of andere fratsen.

Is de overheid veel te gemakkelijk in "Oh we komen geld te kort, laten we de belastingen verhogen" ipv minder investeren omdat je het geld gewoon NIET hebt.

Ben benieuwd hoe het deze keer aangepakt word, maar ik reken wel op vooruitgang met VVD aan de macht.

Gelukkig worden de banken verder ontzien... misschien de bonussen iets meer opschroeven dan gaan ze harder werken.

Nee man, dan kunnen die arme banken geen geld meer verdienen.

Als land zijn we sinds begin jaren 90 dankzij die zeepbel van bijna 2 decennia lang zeker meer dan die 20 miljard rijker geworden. Dat al die gouden eieren nu wat kleiner moeten geeft wel aan welke verslaving we hadden opgebouwd.

Als je 6 gram per dag snuift jaren lang, dan ga je bij een terugval naar 3 gram inderdaad aardig van je stuk. Een Congolees daarentegen zou bij een lijntje van 30 miligram al denken dat die op mars is geland.

Gelukkig worden de banken verder ontzien... misschien de bonussen iets meer opschroeven dan gaan ze harder werken.

Wat wil je tegen de banken doen dan? De bankbelasting waar bijvoorbeeld steeds over gesproken wordt? Dat briljante idee van de EU.

Wie denk je dat die belasting gaat betalen? :roflol: De klant aka de burger.

Belastingen op het maken van overboekingen en geldtransacties had Sarkozy het over. Nu valt bij mij ook opeens het kwartje waarom er internationaal wordt nagedacht over het afschaffen van contant geld en het stoppen met papieren bank afschriften voor klanten.

Wat wil je tegen de banken doen dan? De bankbelasting waar bijvoorbeeld steeds over gesproken wordt? Dat briljante idee van de EU.

In belang van politici zelf klinkt het mooier als je het bankenbelasting noemt.
Veel simpele zielen trappen er nog in ook.

Leuk, koop je een kaartje voor een feest en staat er een extra kolommetje met ''transactie BTW'' die bij het totaal bedrag wordt opgeteld.

Henk en Ingrid kunnen mij gestolen worden.

Zolang Catharina-Amalia en Marius Willem Friso maar geen zorgen aan hun deftig hoofd hebben, maak ik me ook geen zorgen.

De overheid heeft zijn administratie niet goed op orde gehad en de burger betaald de rekening.

Het grootste bedrag zo niet alles hoort naar mijn mening dan ook te zitten in het snijden in de overheid.
De overheid is te duur dus daar horen de koste omlaag gebracht te worden ipv weer het gemakzuchtige kapitaal aantrekken door de burger extra te belasten of andere fratsen.

Is de overheid veel te gemakkelijk in "Oh we komen geld te kort, laten we de belastingen verhogen" ipv minder investeren omdat je het geld gewoon NIET hebt.

Ben benieuwd hoe het deze keer aangepakt word, maar ik reken wel op vooruitgang met VVD aan de macht.
Gelukkig werken bij de overheid geen burgers.

Terug
Naar boven