- Waardering
- 338
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb nog geen volle baard mis nog wat plekjes op m'n wangen..

Wat bij mij nogal heeft geholpen is een zogenaamde Aluin (geloof dat ik het zo schrijf) steen. Deze is verkrijgbaar van het merk de vergulde hand of iets dergelijks. Kost geen drol en het brand de kleine wondjes dicht waardoor irritatie erna verdwijnt!

Dan moet je mesjes gaan gebruiken . Ik krab me vel eraf als ik met een elektrisch apparaat scheer . Je hoeft je ook minder te scheren dan , gezien het echt echt kort afscheert .
Ik heb altijd natgeschoren met Gillette Excel, Fusion, Mach 3, al die shit. Altijd had ik irritatie en bultjes. Ook een Philips Arctec en Coolskin brachten geen verbetering.
Voor die mensen die ook altijd zogenaamde razor burn (rode huid) of razor bumps (rode bultjes) kregen na het scheren: ga scheren met een ouderwets krabbertje. Ik ben dit sinds 2 weken gaan doen en het werkt perfect. Deze zogenaamde DE (double edge-)mesjes zijn scherper en ze worden bovendien om de week/halve week vervangen. Dit zorgt ervoor dat de mesjes zuiverder blijven en hierdoor minder irritatie opleveren. Bovendien is het zo dat met de moderne (meervoudige scheermesjes) de eerste mesjes de haren half uit de haarzak trekken en de volgende mesjes deze afscheren. Dat levert ook irritatie op.
Ik heb me hierin verdiept en het beste beginnerssetje is:
-Merkur HD (heavy duty of ook wel 34C)
Barbershop Classics The Shaving Shop
-Derby mesjes
-Proraso scheercreme
-Beste is dan nog een dassenharen kwast, maar die van de Etos (Wilkinson) voldoet nu nog goed. In juni komt er een goede dassenharen-kwast.
Wilkinson Sword - Soaps & Brushes
De beste scheerroutine is als volgt:
-je kwast in een mok met heet water laten weken
-douchen
-je baard reinigen met shampoo/conditioner (maakt hem zachter)
-alles afdrogen, behalve baard
-dan van de scheercreme een schuim maken en gedurende 1 minuut aanbrengen op de baard
-scheren met korte, rechte stroken, waarbij je goed moet letten dat je de hoek tov je gezicht goed en constant houdt
-eerst scheren met de draad mee, dan opnieuw schuim aanbrengen, dan van links naar rechts/rechts naar links, opnieuw schuim aanbrengen en tot slot tegen de draad scheren (het gaat hier om steeds het deels verwijderen van de haren, als je alles in 1 keer eraf wil jassen, zul je irritatie krijgen)
-gezicht afspoelen met koud water
-blokje aluin langs je gezicht halen (werkt stelpend en laat de huid weer samentrekken)
-nivea aftershave balsem (zonder alcohol) waar je nog een pepermunt essentiele olie (verkoelend) en toverhazelaar druppels(stelpend en samentrekkend) aan kunt toevoegen
Het lijkt een hele routine, maar eerlijk gezegd is het een erg kalmerende en prettige klus. Ik kijk tegenwoordig uit naar scheren!
Erg teleurstellend dat m'n harige broeder zich scheert. Shame on you.Ik scheer me onder de douche zonder scheerschuim en aftershave. Dat bevalt me beter qua irritatie dan voor de spiegel met al die shizzle.
Erg teleurstellend dat m'n harige broeder zich scheert. Shame on you.
... een heet washandje op mijn gezicht zodat de porien weer dicht gaan...
en ik maar denken dat van warmte je poriën juist openen.