MuscleMeat

Nieuws 'Gele kaart voor kleine overtreding'

Goh ik weet wel dat ze er gebruik van gaan maken , noem GEEN namen ! :p

Goed idee.
Hier onlangs een boete van 70 euro gekregen voor het fietsen op het vrijliggende (!) fietspad aan de verkeerde kant van de weg. Wist niet eens dat dat niet mocht!

Ik woon aan dat fietspad, maar moest blijkbaar met de fiets aan de hand de weg oversteken, om daar op te stappen. Maar dan wel bij een zebrapad neem ik aan, anders krijg je daar weer een boete voor.

Zou helpen als ze een waarschuwing geven en dan gelijk even vertellen hoe het wel moet. Heeft iedereen er wat aan.

Doet me denken aan mensen die de trein nemen zonder ticket en er dan eentje moeten kopen als de controleur ze betrapt. Hoe vaak ik het zinnetje "volgende keer komt er een boete bij!" al gehoord heb, maar nog nooit echt een boete weten geven :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Doet me denken aan mensen die de trein nemen zonder ticket en er dan eentje moeten kopen als de controleur ze betrapt. Hoe vaak ik het zinnetje "volgende keer komt er een boete bij!" al gehoord heb, maar nog nooit echt een boete weten geven :roflol:

Moet je in NS proberen, krijg je gelijk een boete. Je krijgt hier zelfs een boete als je om 8:59 instapt en je kortingskaart pas ingaat om 9:00 uur.

Goed idee.
Hier onlangs een boete van 70 euro gekregen voor het fietsen op het vrijliggende (!) fietspad aan de verkeerde kant van de weg. Wist niet eens dat dat niet mocht!

Ik woon aan dat fietspad, maar moest blijkbaar met de fiets aan de hand de weg oversteken, om daar op te stappen. Maar dan wel bij een zebrapad neem ik aan, anders krijg je daar weer een boete voor.

Zou helpen als ze een waarschuwing geven en dan gelijk even vertellen hoe het wel moet. Heeft iedereen er wat aan.

typisch flikken :roflol: herinner me ook zo'n moment Ik kwam uit het kruidvat , kroop op mijn fiets en reed pakweg enkele meters op het voetpad waar niemand was om daarna naar het fietspad op te gaan, kwam ik net wat flikken tegen die dreigden met een boete.

Iemand hier ervaring met het wegrijden van flikken? (srs)
Ik studeer in Leuven(klein stadje, waar je denk ik toch gemakkelijk kan ontsnappen :o), en moest ik ooit gepakt worden ben ik van plan gewoon keihard weg te lopen (als ik genoeg adrenaline heb) en mijn fiets te laten liggen; maar geen idee of ik dat haal. Mijn fiets haal ik de dag erop gewoon terug.

Ik studeer in Leuven(klein stadje, waar je denk ik toch gemakkelijk kan ontsnappen :o), en moest ik ooit gepakt worden ben ik van plan gewoon keihard weg te lopen (als ik genoeg adrenaline heb) en mijn fiets te laten liggen; maar geen idee of ik dat haal. Mijn fiets haal ik de dag erop gewoon terug.

Ja, jaren geleden toen ik nog met zo'n belachelijk brommertje reed (wat natuurlijk te snel ging). Adrenaline was zeker aanwezig en nadien goed mee kunnen lachen :p

Jij moet dat vooral doen, vooral als je een fiets bij hebt, gewoon zo hard mogelijk weg proberen te rennen :clap:

OT: ik vind het een goed idee. Verkeersregels breken wanneer het totaal geen gevaar voor de veiligheid vormt of enige vorm van schade oplevert, zou gewoon een gele kaart moeten opleveren. I.p.v. 20m op de stoep met de fiets gelijk beboeten = bullshit. Sowieso beboeten ze dan alleen maar jongeren en geen oude mensen, wat ook niet klopt

Ja, jaren geleden toen ik nog met zo'n belachelijk brommertje reed (wat natuurlijk te snel ging). Adrenaline was zeker aanwezig en nadien goed mee kunnen lachen :p
Haha epic :roflol:

Jij moet dat vooral doen, vooral als je een fiets bij hebt, gewoon zo hard mogelijk weg proberen te rennen :clap:
Ik ben niet achterlijk, de logica is vooral dat ik zonder fiets veel beter wegkan. Ik versnel sneller al spurtend (als ik wordt tegengehouden kan ik niet beginnen wegfietsen, heb 1 versnelling). Bovendien kan ik dan veel beter mij evt ergens verstoppen.

Enorm slecht idee. Denk je dat agenten de tijd gaan nemen om een gele kaart uit te delen, vervolgens persoonsgegevens, id te noteren en op bureau dit in het systeem gaan invoeren??

Laat me niet lachen, agenten hebben hier echt geen tijd voor. Dacht dat de overheid meer blauw op straat wilde zien?

Enorm slecht idee. Denk je dat agenten de tijd gaan nemen om een gele kaart uit te delen, vervolgens persoonsgegevens, id te noteren en op bureau dit in het systeem gaan invoeren??

Laat me niet lachen, agenten hebben hier echt geen tijd voor. Dacht dat de overheid meer blauw op straat wilde zien?

Artikel volledig gelezen?

"Volgens Recourt levert de registratie geen extra papierwerk op."

Indien het wel een beetje extra papierwerk oplevert; ze gaan niet dood van een beetje extra werk hoor die ambtenaren.

Moet je in NS proberen, krijg je gelijk een boete. Je krijgt hier zelfs een boete als je om 8:59 instapt en je kortingskaart pas ingaat om 9:00 uur.

Was een keer me kortingskaart vergeten gelijk een boete terwijl je hem 3 x per jaar mag vergeten.

Is ook nooit betaald, maar roept wel frustratie op als ze weer eens te laat zijn en je een afspraak hebt of de treinen stampvol zijn en je dus niet eens kan zitten, maar owee als je zelf een "misstap" begaat dan zijn ze er als de kippen bij.

Heb ook wel eens op het station gezeten waren er werkzaamheden reden er helemaal geen treinen meer een bepaalde richting op, nee echt top die NS.

Heb ook wel eens op het station gezeten waren er werkzaamheden reden er helemaal geen treinen meer een bepaalde richting op, nee echt top die NS.
En weet je ook waarom er werkzaamheden zijn?
Geen treinen rijden in een bepaalde richting = busvervoer?

Tevens gebeuren werkzaamheden alleen in het weekend en 's nachts en nooit in de spits of overdag tenzij er een storing is..
:trollface:

Eveneens als je je abbo bent vergeten kan je het onderstaande doen zoals in je contract staat..

• Koop in dat geval voordat u instapt een treinkaartje zonder reductie.
  • Eénmaal per contractjaar vergoeden wij het verschil tussen de prijs van het gekochte vervangende vervoerbewijs en het gereduceerde tarief.
  • U stuurt daarvoor, binnen één maand, het formulier “Geld terug bij vergeten abonnement” met het vervoerbewijs én een kopie van uw Voordeelurenabonnement op naar NS Klantenservice.
  • Het formulier Geld terug bij vergeten abonnement kunt u hier downloaden
:trollface:

1. ja om de burger te irriteren :D
2. Leuk dat busvervoer maar kost vaak extra tijd.

Ben zelf ook meerdere keren ontsnapt aan de politie maar ik denk dat je daarvoor een apart topic moet openen anders gaat het te ver offtopic.

Vind het een prima plan,heb zelf 1x keer in mijn leven een boete gehad.
Toen ik 16was ging ik lekker een dagje uitschool vissen,het was het verboden seizoen(verbod op snoek en snoekbaarsvissen) dus gingen we op brasem met de feeder.
Een vriend viste met een hengel van mij en zelf viste ik er met 2 en nog een vriend viste er met 2.(2hengels is maximaal toegestaan).
Gaat die vriend die met mijn hengel vist sigaretten halen komt er politiecontrole om te kijken of wij het materiaal op orde hebben.
Vispassen klopte maar er lagen 3van mijn hengels in het water dus daarvoor kreeg ik boete,maar buiten dat om ook voor het vissen met wormen in het verboden seizoen.(dit omdat er een kleine kans bestaat dat snoek erop hapt).
geven de lieftallige agenten mij als 16jarige €220 boete,en mijn vriend €80.

Artikel volledig gelezen?

"Volgens Recourt levert de registratie geen extra papierwerk op."

Indien het wel een beetje extra papierwerk oplevert; ze gaan niet dood van een beetje extra werk hoor die ambtenaren.

Sinds wanneer geloof jij politici?

Het is natuurlijk een kansloos systeem. Als je het in een of ander systeem zet dan moet je de volgende keer met iemand contact opnemen om te vragen of er even in het systeem gekeken kan worden of die persoon al een gele kaart heeft gehad voor "noem maar wat". Lekker efficient inderdaad. Mensen die denken dat dit een oplossing is staan mijlenver van de realiteit, maar wel klagen dat er te weinig blauw op straat is.

Het is natuurlijk een kansloos systeem. Als je het in een of ander systeem zet dan moet je de volgende keer met iemand contact opnemen om te vragen of er even in het systeem gekeken kan worden of die persoon al een gele kaart heeft gehad voor "noem maar wat". Lekker efficient inderdaad. Mensen die denken dat dit een oplossing is staan mijlenver van de realiteit, maar wel klagen dat er te weinig blauw op straat is.
Ik geloof iemand die dit dossier onderzocht heeft en hier beroepsmatig mee bezig is iig iets makkelijker dan random critici op een forum. Laat dit desnoods maar eens onderzocht worden en indien het door experts uitvoerbaar blijkt te zijn kan men bijv. een proefproject starten.

Dat doen ze nu met kentekens etc. al constant. Volgensmij gewoon zelf via zo'n apparaatje.
Als ze tijd hebben om een bon te schrijven, kunnen ze toch ook die gegevens even opvragen.

Wie staat er nu ver van de realiteit.

Terug
Naar boven