XXL Nutrition

Nieuws Geloofswaanzin in Nederland, 'eeuwig zonde' mag niet van de SGP

*flabbergasted by ultimate stupidity...

Godsammekrakejezusinallahsholkoleretering.

wat een stel k*tkinderen zijn het ook. Ik ben het zeker met EricR eens dat die vertyfte christelijke invloed in Nederland hééél wat schadelijker is dan we met z'n allen wensen te erkennen.

je hebt het er niet zo op zeker?

denk je wel een beetje om je bloeddruk?
;):D

De SGP in de Nederlandse regering, eeuwig zonde...

Ik heb op het moment een gekneusde rib en 2 weken vrij van mijn werk dus ik denk dat die bloeddruk van hem dadelijk een hoogtepunt gaat bereiken.:D

Dat zou wat zijn. Voorlopig zie ik alleen maar daling van de kwaliteit van de threads over homocoïtusualiteit en evolutie.

haha gewoon dat mensen nog steeds in een God geloven :roflol:

achterhaald middeleeuws sprookje

Sorry klus :( :o

Ik ben niet gelovig, maar mijn respect hebben ze. Alhoewel het niet een echt een groot issue is, kun je zoiets beter verbieden dan toelaten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]:o

Over het feit dat het geloof in Nederland en daarbij de theistische partijen zich steeds meer verwikkelen in mierenneukerij is een gegeven; daar zijn al genoeg threads over geweest.

Maar wat ik steeds meer tegenkom, is het negerende en/of irrationele karakter die het gros van de gelovige mensen met zich meedragen, wat alleen maar zal bijdragen aan dissimilatie in plaats van continuiteit en groei.

Dreigt iedere moslim met aanslagen dan als hij zich beledigd voelt? Dit soort geloofshuilenbalken zijn net zo erg als de dreiners van moslimkant die bij iedere scheet een protest indienen.

Doorslaan :roflol: Janken om het woordje 'zonde' lijkt me eerder doorslaan. Eeuwig zonde dat gejank.

Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat ik de gemiddelde moslim niet als terrorist beschouw.
Maar de extremistische christenkant vind ik toch wel iets minder agressief dan die van de moslims.

Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat ik de gemiddelde moslim niet als terrorist beschouw.
Maar de extremistische christenkant vind ik toch wel iets minder agressief dan die van de moslims.

Helaas ligt dat voor geen meter aan het feit dat ze christen zijn, tenminste dat gaat er bij mij niet in. Aan de christenzijde heb je net zo goed van dergelijke extreme fanatici. Ik denk aan: pedofiele mijterclubs, moordenaars van abortusartsen, subsahara anti-condoom campagnes, homohatende marinierbegrafenis verpesters, kindverpesters, mensen die zouden willen dat een bruut verkrachte vrouw geen abortus zou kunnen laten plegen.

Nee. Poeslief dat christenvolk.

Helaas ligt dat voor geen meter aan het feit dat ze christen zijn, tenminste dat gaat er bij mij niet in. Aan de christenzijde heb je net zo goed van dergelijke extreme fanatici. Ik denk aan: pedofiele mijterclubs, moordenaars van abortusartsen, subsahara anti-condoom campagnes, homohatende marinierbegrafenis verpesters, kindverpesters, mensen die zouden willen dat een bruut verkrachte vrouw geen abortus zou kunnen laten plegen.

Nee. Poeslief dat christenvolk.

net zo lief als de gemiddelde egoistische Nederlander, die het niet meer aandurft om een ander in nood te helpen, bang dat ze zelf slachtoffer kunnen worden.

maar wel een plekje op de snelweg veroveren alsof het hun persoonlijke domein is.....
:roflol:

laat me niet lachen, de verloedering in oa Nederland heeft al tientallen jaren geleden toegeslagen, maar de gemiddelde persoon sluit liever de ogen voor de waarheid, bang dat men hem/haar als medeschuldige aanklaagt omwille van het feit dat men allang niet meer geeft om de medemens!
:rolleyes:

Dan doet de SGP ook nog eens wat :p

Het blijft natuurlijk zonde van de zetels.

Ach een lamme brief van wat boze bewoners beschouw ik niet als "invloed" op de hedendaagse samenleving.

Chritenen hebben 700 langer de tijd gehad om beschaafder te worden dan Moslims. Maar 700 jaar geleden trokken ze een ieder's kop er nog net zo hard af zoals we deze dagelijkse praktijken nog steeds in sommige Islamitische landen zien. 700 jaar verder zal iedereen daar z'n wake-up call ook wel gehad hebben. Wij mensen verschillen onderling niet zoveel, we houden van los individualisme en een makkelijk leven met comfort en genotsprikkels.

Maar, aanstoot nemen aan woorden. Eigenlijk geeft het wel aan dat het Christendom en ook de Islam volledig steunen om metaforische schriften want heel diep ergens in hun onderbuik weten ze ook wel dat ze zichzelf in gevangenschap houden. Om zich met een gezamelijke identiteit een differentiatie op te leggen om zich niet te hoeven meten met een individualistische maatschappij. Je kunt wachten, bidden en hopen. Maar de natuurwetten verander je niet. Jezelf leugens voorhouden om bepaalde pijn niet te voelen is natuurlijk wel een methode.

Leren omgaan met emoties en gevoel is een stuk bevrijdender dan gezamelijk een klep voor je ogen en het collectief daarvan verheerlijken.

Maar goed, op kleine schaal zitten er in de Nederlandse samenleving ook nog een hoop kronkels. Ik stoor me er niet aan, ik hou van het vrije woord en het vrije geloof. Maar het gezag hoort voor de volle volledigheid te bestaan uit verstand en rationalisme.

Overigens vind ik dat Bas van der Vlies van de SGP nog best goede ideeen aandraagt omtrend sommige diplomatieke vraagstukken. Maar wat betreft de ethische kwesties, sta je soms echt vol ongeloof te luisteren wat deze vent brabbelt.

Nee, het Islamitische geloof is pas gesticht zo'n 700 jaar na Christus. Ook nog eens in een metaforische beschrijving die bijzonder ongunstig is met haar scherp opgestelde soera's. De dicterende intentie is effectiever verborgen, en de aanname hecht zich daardoor intensiever in de menselijke denkwijze als zijnde waarheid op het moment dat iemand in een gemeenschap ter wereld komt zonder tegen geluid.

De ene cultuur is op z'n zachts gezegd gunstiger dan de andere. Want wij mensen van nature onderling niet zoveel van elkaar. Maar cultuur programeerd ons op het moment dat we opgroeien. En dat bewerkstelligt de grote denkverschillen tussen groepen mensen. Die zijn immers gelijk aan elkaar.

Terug
Naar boven