AndroidHealthClinic

geloven jullie hierin?

000111

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Hallo mensen, ik train op het moment op de volgende manier:
1.warming up
2. zo zwaar mogelijk gewicht 6-8 herhalingen
3. iets minder gewicht 6-8 herhalingen
4. weer iets minder gewicht 6-8 herhalingen
voorbeeld bench-press
1. 20 kilo 12x
2. 67.5 6-8 x
3. 65 6-8 x
4. 62.5 6-8 x
Mijn doel is eerst flink sterker worden(massa moet natuurlijk ook wel mee komen). Veel mensen trainen progressief qua gewicht maar is het niet logischer
om bij elke set alles te geven? Ik ga meestal tot failure!
Iemand een idee of dit werkt?

Laatst bewerkt:
Hallo mensen, ik train op het moment op de volgende manier:
1.warming up
2. zo zwaar mogelijk gewicht 6-8 herhalingen
3. iets minder gewicht 6-8 herhalingen
4. weer iets minder gewicht 6-8 herhalingen
voorbeeld bench-press
1. 20 kilo 12x
2. 67.5 6-8 x
3. 65 6-8 x
4. 62.5 6-8 x
Mijn doel is eerst flink sterker worden(massa moet natuurlijk ook wel mee komen). Veel mensen trainen progressief qua gewicht maar is het niet logisher
om bij elke set alles te geven? Ik ga meestal tot failure!
Iemand een idee of dit werkt?

Lees je gewoon is fatsoenlijk in man. je antwoord staat allang op deze site.

lijkt mij wat logisher.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry hoor maar ik kan hier niets over vinden!
Wat zijn de keywoords die ik moet intypen heb er al heel wat geprobeerd?
inplaats van alleen maar te zeggen wat er al is kan je me erook naar verwijzen?

Ik heb de stickies allang gelezen maar Ik kan niet zo snel een duidelijk antwoord krijgen.

Weer zo een onzin topic van jou...

Wat je zegt in je opening post slaat als een lul op een gebakje...
Je wil sterker worden maar traint in reps van 6-8 en tot failure.....
Powerlifters trainen zelden tot failure, en de reps liggen over het algemeen een stuk lager.

Ga je concentreren op de compounds, blijf laag in de herhalingen 1-5 reps en vreten als een beest.

Laatst bewerkt:
Ja maar ik wil op de goede manier trainen! Dadelijk ga train ik op een "slechte" manier en houd ik daar jaren last van,, of het duurt 3x zolang... lijkt me onzinnig toch

Trek je de reacties niet aan. Als je kijkt naar profs dan zie je ze op 100 verschillende manieren trainen. De een cheat meer, de ander traint lichter, die doet weer superslow. De een doet 6-8 reps, de ander 8-10 en die weer 12. En ze zien er allemaal uit als een beest. Ik geloof er zelf niet zo dat de manier van trainen dusdanig veel uitmaakt. Voer de beweging correct uit en je komt een heel eind. Als dit voor jou werkt, dan prima.

Wat jij voorstelt is een soort van gespreide superset. Je kunt bijvoorbeeld dumbbell press doen met 32kg en dan direct erna met 22 kg en dan nog eens met 14kg om zo je spieren maximaal te stressen. De pauzes ertussen moet je dan weglaten.

Trek je de reacties niet aan. Als je kijkt naar profs dan zie je ze op 100 verschillende manieren trainen. De een cheat meer, de ander traint lichter, die doet weer superslow. De een doet 6-8 reps, de ander 8-10 en die weer 12. En ze zien er allemaal uit als een beest. Ik geloof er zelf niet zo dat de manier van trainen dusdanig veel uitmaakt. Voer de beweging correct uit en je komt een heel eind. Als dit voor jou werkt, dan prima.

Wat jij voorstelt is een soort van gespreide superset. Je kunt bijvoorbeeld dumbbell press doen met 32kg en dan direct erna met 22 kg en dan nog eens met 14kg om zo je spieren maximaal te stressen. De pauzes ertussen moet je dan weglaten.

Thanks daar hebi k wat aan;) Is het overload principe (elk setje iets zwaarder) "beter" dan het stripping principe? ( elk setje iets lichter )

Laatst bewerkt:
Thanks daar hebi k wat aan;) Is het overload principe (elk setje iets zwaarder) "beter" dan het stripping principe? ( elk setje iets lichter )

Je wilt toch op kracht trainen ?
Ga je is goed inlezen als je alles zo goed mogelijk wil doen.
Al doende leert men, ga is hard trainen en eten, je leert met de tijd ;)

Het is allebei wel goed, alleen het nadeel is dat 1 ding niet altijd goed blijft. je zult toch na een tijdje iets moeten veranderen om prikkels te blijven geven.
sets
supersets
reps etc

Nee.

Ik zou het niet weten:P

Terug
Naar boven