XXL Nutrition

'Geneesmiddelenindustrie verzint ziektes'

bigtony

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
LONDEN - Farmaceutische bedrijven verzinnen ziektes en overdrijven de ernst van relatief kleine gezondheidsproblemen om meer winst te maken. Ze zorgen ervoor dat gezonde mensen zich patiënt voelen en meer medicijnen gebruiken.

Dat constateren onderzoekers van de Newcastle-universiteit in de Australische stad Callaghan.

De geneesmiddelenindustrie produceert zware medicijnen tegen onder meer de hyperactiviteitsstoornis ADHD en het Restless legs syndroom (onrustige benen). Verder 'medicaliseren' farmaceutische bedrijven reguliere gezondheidsproblemen zoals de overgang.

De resultaten van het onderzoek zijn dinsdag gepubliceerd in het Amerikaanse tijdschrift Public Library of Science Medicine.

Voila: Het adoniscomplex was geboren!! Stelletje fl**kers :mad:
(O ja, als je ontkent is dat juist een teken van je ziekte!)

Laatst bewerkt:
had je dat nog niet door dan?

Goed voorbeeld is de vogelgriep, hoeveel mensen zijn daar nu al aan dood gegaan?

Oh Tony, het Adoniscomplex bestaat wel degelijk en volgens mij verdienen ze er geen fl**ker aan, er is geen medicijn tegen ofzo.

Dat er veel aangedikt wordt is wel waar. Ik heb eens een zooitje reclames gezien op de USA-TV, ging allemaal over supps en aanverwante medicijnen voor de meest uiteenlopende zaken, voorkomen is beter dan genezen, slik u raak!

Elke grote industrie doet zo'n praktijken. Bierbrouwers betalen voor studies waaruit blijkt dat je van bier slimmer, gezonder en mooier wordt. De suppindustrie doet hetzelfde voor studies waaruit blijkt dat die en die stof werkzaam is voor die en die eigenschap. De banken financieren wapenindustrie en andere onethische praktijken zonder de werkelijke eigenaars van dat geld in te lichten als het hen al interesseert.

Dat is een gevolg van de globalisering waar we alleen maar kunnen bijstaan en ernaar kijken en eventueel een graantje meepikken.

Ik denk zelfs dat het verder gaat, en geneesmiddelen fabrikanten bewust een geneesmiddel niet op de markt brengen maar in plaats daarvan iets wat de symptomen een beetje wegneemt en de aandoening in mindere mate in stand houdt. Het is voor hun zaak dat jij ziek blijft, zodat je medicijnen blijft consumeren.

de farmaceutische industrie is een grote vieze stinkende berg poep met pilletjes er in. zonder gein.
het houdt echt niet op bij onderzoeken hoor. Extraatjes voor artsen zijn ook nog aan de orde van de dag....
pas dus op als je ineens allemaal mensen met een zelfde receptje bij je arts ziet weglopen :D

Medicijnen zijn sowieso link spul. Ik vraag me af hoeveel mensen ziek worden op jaarbasis door verkeerd medicijn gebruik....

Gouwetonny zei:
is dat de schuld van de farmaindustrie? :rolleyes:

Ik zou zeggen dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is maar dat er reeds veel mensen gestorven zijn door schadelijke medicijnen is een vaststaand feit.

Diabolic zei:
Ik zou zeggen dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is maar dat er reeds veel mensen gestorven zijn door schadelijke medicijnen is een vaststaand feit.

Geef maar bronnen. De FDA en o.a. EMEA doen hun werk wel, het is denk ik vaker de schuld van de patient of soms de arts/dokter.

Denk dat er altijd nog meer mensen gered zijn door de farma indu dan gedood.

..en onderzoekers onderzoeken vaak dingen die we allang wisten. :rolleyes:

Gouwetonny zei:
Geef maar bronnen. De FDA en o.a. EMEA doen hun werk wel, het is denk ik vaker de schuld van de patient of soms de arts/dokter.

Volgens niet officieel bevestigde schattingen van experts van de FDA, zijn er wereldwijd 150.000 tot 200.000 mensen overleden door het gebruik van Vioxx.

Bron: http://www.nu.nl/dowjones.jsp?n=20060406LL001208
In de beklaagdenbank
staat farmaceuticareus Pfizer, Inc., wegens het niet naar behoren
onderzoeken van de bekende risico's van Bextra, het niet waarschuwen
van consumenten voor de dodelijke nevenwerkingen en het niet van de
markt halen van het geneesmiddel, zelfs toen de gevaren algemeen
bekend raakten.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

En volgens mij is dit slechts het topje van de ijsberg want die farmagiganten hebben miljarden waarmee ze iedereen kunnen kopen.

Ikzelf gebruik enkel in noodgevallen geneesmiddelen en ik hoop dat het zo blijft want soms hoor ik van mensen die 20 verschillende soorten pillen moeten nemen omdat men hen heeft wijsgemaakt dat ze anders gaan sterven ofzo.

Dit legt ook de zwakke kant bloot van liberalisering. Ik pleit absoluut niet voor een communistische staatsindeling. Maar als de conglomeraten hun gang kunnen blijven gang krijg je dit. Zij denken dat een produkt een markt creeert, desnoods met een grote reclame campagne. En dat werkt inderdaad, als je puur naar de winst kijkt.

Het is een goed teken dat universiteiten zich nu ook storten op de medicijnen wereld.
Jawel, ook ambtenarij heeft zo zijn voordelen.

zeekip zei:
Dit legt ook de zwakke kant bloot van liberalisering. Ik pleit absoluut niet voor een communistische staatsindeling. Maar als de conglomeraten hun gang kunnen blijven gang krijg je dit. Zij denken dat een produkt een markt creeert, desnoods met een grote reclame campagne. En dat werkt inderdaad, als je puur naar de winst kijkt.

Het is een goed teken dat universiteiten zich nu ook storten op de medicijnen wereld.
Jawel, ook ambtenarij heeft zo zijn voordelen.

Voor geneesmiddelen op recept mogen ze in NL geen reclame maken.

Diabolic zei:
Bron: http://www.nu.nl/dowjones.jsp?n=20060406LL001208

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

En volgens mij is dit slechts het topje van de ijsberg want die farmagiganten hebben miljarden waarmee ze iedereen kunnen kopen.

Ikzelf gebruik enkel in noodgevallen geneesmiddelen en ik hoop dat het zo blijft want soms hoor ik van mensen die 20 verschillende soorten pillen moeten nemen omdat men hen heeft wijsgemaakt dat ze anders gaan sterven ofzo.

Duh, maar de FDA en EMEA doen hun werk wel. Echter als de farma met mooie rapporten en onderzoeken de de controleurs om de tuin leiden....

Maar toch blijven er meer werkende als niet-werkende medicatie op de markt. Vaak hebben de niet-werkende medicatie ook geen keurmerk.

Echter hou ik ook niet van medicatie, hoewel de kans ook groter is dat je stikt in een vette mckabap

En wat dachten jullie van AIDS? Das nog de grootste grap uit de geschiedenis.

• Topic Starter Topic Starter
axestream zei:
Voor geneesmiddelen op recept mogen ze in NL geen reclame maken.

Niet publiekelijk. Maar ik kom nog wel eens op een congress en wat je daar allemaal ziet: Complete kraampjes van bijvoorbeeld Seroxat of Effexor. Je krijgt tassen (mooie laptoptasjes), notitieblokjes etc.

Artsen krijgen zelfs reisjes naar zo'n bedrijf in het buitenland (compleet verzorgd) om te laten zien hoe zo'n pilletje eigenlijk wordt gemaakt.

Medicijnvertegenwoordigers hebben complete "kaartenbakken" met de hobby's en liefhebberijen van iedere arts / psychiater zodat ze bij hun verkooptechnieken daar op in kunnen spelen. Persoonlijk denk ik ook dat het één van de "vuilste" takken van industrie is op dit moment.

(o, ja; om over "opgekochte" onderzoeksresultaten nog maar te zwijgen.)

bigtony zei:
Niet publiekelijk. Maar ik kom nog wel eens op een congress en wat je daar allemaal ziet: Complete kraampjes van bijvoorbeeld Seroxat of Effexor. Je krijgt tassen (mooie laptoptasjes), notitieblokjes etc.

Artsen krijgen zelfs reisjes naar zo'n bedrijf in het buitenland (compleet verzorgd) om te laten zien hoe zo'n pilletje eigenlijk wordt gemaakt.

Medicijnvertegenwoordigers hebben complete "kaartenbakken" met de hobby's en liefhebberijen van iedere arts / psychiater zodat ze bij hun verkooptechnieken daar op in kunnen spelen. Persoonlijk denk ik ook dat het één van de "vuilste" takken van industrie is op dit moment.

(o, ja; om over "opgekochte" onderzoeksresultaten nog maar te zwijgen.)

Welkom in de westerste wondere wereld kerel. Leef je uit maar denk erom: macht = geld.

D. zei:
En wat dachten jullie van AIDS? Das nog de grootste grap uit de geschiedenis.

Welk verhaal zit erachter dan?

Ik heb wel eens gehoord dat de CIA het in de wereld gebracht heeft oid.. maar ik weet ook niet of zoiets waar is.

Terug
Naar boven