MuscleMeat

gestart met trainen + vraagjes

jentem

Novice
Waardering
0
Lengte
1m64
Hey!

Ik ben nieuw op dit forum en wou toch even een mening vragen :)

Ik ben enkele maanden (+-5maanden) bezig met te trainen thuis, niks speciaal of zeer zwaar bij gebrek aan materiaal thuis, ik heb enkel 2 dumbells waar ik dringend meer gewichten voor moet gaan kopen.
voor de rest speel ik 2-4x in de week ijshockey.
een voedingsschema heb ik totaal niet eigenlijk, omdat ik thuis zelf niet beslis wat de pot schaft..
wel ben ik sinds kort proberen stoppen met mn cola verslaving en probeer ik niet teveel naar de frituur te gaan :p

ik heb 3 maanden terug geëxperimenteerd met creatine monohydraat waarmee ik amper vorderingen maakte, daarna een potje van 120 kre-alkalyn caps gekocht en daar ook weinig of geen resultaat mee.

Nu heb ik na de zomerstop van de hockey iets meer beginnen trainen thuis, waarmee ik zonder supplementen dan eindelijk verandering begon te krijgen. foto voor en staat onderaan (hopelijk)

Ik vermoed dus dat ik door de te zware hockeytrainingen zeer moeilijk spieren kan kweken in het sezoen.
is hier iets aan te doen?
ik heb gisteren de whey isolaat besteld van xxl nutrition in de hoop dat dit toch al gaat helpen, met de bcaa's die daarin zitten voor bescherming van spierafbraak (hebben ze me toch wijsgemaakt)

kan dit al helpen? en zijn er andere tips/oefeningen die ik met mn simpele dumbells kan doen voor meer vordering te maken?

tussenstand.jpg

Een compleet powerrack kopen met bankje, halter en gewichten.
Creatine nog even vergeten en kennis gaan maken met squaten, deadliften en pressen.

Meer eten dan je verbrand, alsnog genoeg rust proberen te krijgen.

Begin is er, op de foto te zien dan... Inderdaad veel eten, kh en eiwitten lekker hoog en basisoefeningen.. Dan moet je al een heel eind komen.

Ik zie toch al een aardige verandering voor iemand die geen gebruikt maakt van een gym..
Verder zou ik zeggen: squatten desnoods met 2 dumbells in je hand langs je lichaam
& lekker doorgaan waar je deze zomer mee bent begonnen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie toch al een aardige verandering voor iemand die geen gebruikt maakt van een gym..
Verder zou ik zeggen: squatten desnoods met 2 dumbells in je hand langs je lichaam
& lekker doorgaan waar je deze zomer mee bent begonnen.

thanks voor alle reacties al!
voor zo een powerrack heb ik thuis dus niet de plaats.. daarom dat het enkel bij dumbells gebleven is :o
en waarom die squats? dit is toch voor de benen dacht ik? echt extra trainen voor mn benen doe ik niet omdat ik denk dat de sprint/stop oefeningen op het ijs wel voldoende zijn voor daar meer power in te krijgen. (verbeter me indien nodig :p)
voor de rest ben ik sinds deze week deze dumbell workout aan het doen:

en voor de rest elke dag een 100tal buikoefeningen (situps, bicycle crunches etc)

grts!

Alles wat je doet is fout, zal het maar gewoon even heel bot zeggen.

Kan je dan ook zeggen hoe het wel moet?

Heb vandaag ook extra gewichten gaan halen om het iets zwaarder te maken !

Dagelijks onderhoud berekenen, ong 500kcal hierboven eten. Geen crunches, doe dragon flags. Doordat je je benen traint zal je explosiever en sterker zijn in hockey.

Verder thuis 'wat de pot schaft' is toch gewoonlijk alleen s'avonds? En dan nog, voeding staat even hoog qua belangrijkheid als trainen. Eet je niet genoeg kcal, dan zal je die extra spiermassa niet aanzetten omdat je lichaam geen voedingstoffen heeft om dat te doen. Daarom moet je je dagelijks onderhoud berekenen zodat je weet hoeveel kcal je lichaam nodig heeft om dat te doen.

Haal bv kwark in huis (in vlaanderen - magere verse kaas).

Dagelijks onderhoud berekenen, ong 500kcal hierboven eten. Geen crunches, doe dragon flags. Doordat je je benen traint zal je explosiever en sterker zijn in hockey.

Verder thuis 'wat de pot schaft' is toch gewoonlijk alleen s'avonds? En dan nog, voeding staat even hoog qua belangrijkheid als trainen. Eet je niet genoeg kcal, dan zal je die extra spiermassa niet aanzetten omdat je lichaam geen voedingstoffen heeft om dat te doen. Daarom moet je je dagelijks onderhoud berekenen zodat je weet hoeveel kcal je lichaam nodig heeft om dat te doen.

Haal bv kwark in huis (in vlaanderen - magere verse kaas).

cva dan ga ik toch serieus meer moeten gaan eten, ben er wel op aan het letten minder vettig te eten, is dit nodig of valt dat eigenlijk goed mee? heb ook al gevraagd of mn moeder tonijnsla en blikjes tonijn wilt meepakken zodat ik idd mn eten sochtends en smiddags toch al beter kan maken.

en ik heb me ook zo een bicep bar aangeschaft trouwens ;)

Kan je dan ook zeggen hoe het wel moet?

Heb vandaag ook extra gewichten gaan halen om het iets zwaarder te maken !

2 Dumbbells, hoe zwaar ze ook zijn, je gaat er niks mee uithalen kwa spiermassa opbouwen. Je mist namelijk je 3 belangrijkste compound oefeningen (squat, bench press en deadlifts).

Voeding, "een voedingsschema heb ik totaal niet eigenlijk, omdat ik thuis zelf niet beslis wat de pot schaft.." is een excuus. Je bent niet afhankelijk van je ouders, je kan zelf eten kopen/vragen of je ouders dat willen doen en alsnog goed eten. "wel ben ik sinds kort proberen stoppen met mn cola verslaving en probeer ik niet teveel naar de frituur te gaan" is niet iets om trots op te zijn. Je hebt discipline of je hebt 't niet, een 'cola verslaving' is gewoon te triest voor woorden. Komt nog bij, een cheat meal van tijd tot tijd is niet erg, maar eet niet constant patat, etc..

Supplementen, "ik heb 3 maanden terug geëxperimenteerd met creatine monohydraat waarmee ik amper vorderingen maakte, daarna een potje van 120 kre-alkalyn caps gekocht en daar ook weinig of geen resultaat mee." Creatine is geen wondermiddel, 30% van de mensen die creatine gebruikt merkt er niks tot weinig van. Je gaat niet na het innemen ervan kracht/spier gains zien. Wil je een gespierd lichaam, dan gaat daar veel tijd en discipline over heen (minimaal jaren).

"Ik vermoed dus dat ik door de te zware hockeytrainingen zeer moeilijk spieren kan kweken in het sezoen." is een bullshit excuus voor niet naar de gym gaan en slecht eten.

Klinkt misschien wat harsh allemaal maar dit zijn gewoon feiten, denk dat ik je beter de harde waarheid kan geven dan het lieve poesje uithangen en je complimenteren voor je huidige 'gains'.

zoals ik al zij de verandering qua eten komt er wel ;)
vooral meer eten zal de boodschap zijn, we eten thuis zeker verre van elke dag patat (savonds toch telkens een verse maaltijd) en mn ontbijt en middageten zal ik wel aangepast krijgen.
De hockeytrainingen zijn geen excuus om niet naar de gym te gaan, die trainingen gaan gewoon voor. het is niet dat ik effectief enorm veel massa bij wil, en daarvoor elke dag in de gym wil gaan zitten. ik train vooral om meer kracht te krijgen en voor zelf vooruitgang te zien daarin.

en qua oefeningen, heb je dan toch tips die ik met mn dumbells en bicep bar kan gaan doen? via youtube toch al de dumbell deadlift gevonden ;)

Ik ben het met dejavu eens.. Als je massa wilt zul je toch moeten stoppen met smoesjes verzinnen, je wilt massa kweken of niet, zo simpel is het in mijn ogen. Als je dan redenen (smoesjes) vindt om niet naar een sportschool te willen gaan dan ligt je prioriteit misschien niet bij het massa kweken. Ook niet erg! Maar het is gewoon niet heel erg reeel om te denken dat 2 dumbells je heel veel gaan helpen.

Het is ook niet een kwestie van alleen 'meer eten' maar ook een kwestie van het juiste voedsel eten. Als ik jou was zou ik nog eens kijken hoe graag je het wilt en wat je er voor wilt doen en laten, want met deze instelling ga je denk ik niet veel bereiken.

But hey, all of this is just advice, you can do whatever the **** you wanna do!

goed "transformatie" :D

Te veel Caffeine vermindert de werking van creatine. Aangezien jij een cola verslaving had is het begrijpelijk dat de creatine amper effect heeft gehad.

Te veel Caffeine vermindert de werking van creatine. Aangezien jij een cola verslaving had is het begrijpelijk dat de creatine amper effect heeft gehad.

Zijn creatine werkt niet omdat hij niet goed eet en niet goed traint. Sowieso als je nog allerlei dingen aan het uitproberen bent en je niet eens weet wat creatine precies doet, zul je niet eens merken wat het doet, want zoveel doet het ook weer niet.

Je moet serieus gaan bedenken of je dit wil of niet. Als je alleen fit wilt blijven kun je misschien beter het fitness forum bezoeken. Als je serieus massa wilt bouwen moet je accepteren dat je offers moet maken. Oa. 's ochtends veel eten klaar maken, 's avonds nog wat proteine naar binnen werken. En niet bang zijn om te kotsen na je squat setjes.

Het gaat niet om kleine aanpassingen, minder vettig eten, minder cola etc. Het gaat erom dat al je groot wilt worden, je groot moet trainen, groot moet eten. Je zult ook moeten accepteren dat je met spierpijn naar je hockey trainingen moet, wat overigens als je eenmaal aan het trainen bent niet zo storend meer is.

Dus
- Bereken je caloriebehoefte, eet er 400/500kcal boven (aangezien je ook hockeyt)
- Neem een gym abbo en ga zware lifts doen. Stop met die honderden situps, crunches etc

of
- ga naar het fitness forum

Btw je ziet wel al progressie op die foto's, dus het is zeker mogelijk

Zijn creatine werkt niet omdat hij niet goed eet en niet goed traint. Sowieso als je nog allerlei dingen aan het uitproberen bent en je niet eens weet wat creatine precies doet, zul je niet eens merken wat het doet, want zoveel doet het ook weer niet.

Je moet serieus gaan bedenken of je dit wil of niet. Als je alleen fit wilt blijven kun je misschien beter het fitness forum bezoeken. Als je serieus massa wilt bouwen moet je accepteren dat je offers moet maken. Oa. 's ochtends veel eten klaar maken, 's avonds nog wat proteine naar binnen werken. En niet bang zijn om te kotsen na je squat setjes.

Het gaat niet om kleine aanpassingen, minder vettig eten, minder cola etc. Het gaat erom dat al je groot wilt worden, je groot moet trainen, groot moet eten. Je zult ook moeten accepteren dat je met spierpijn naar je hockey trainingen moet, wat overigens als je eenmaal aan het trainen bent niet zo storend meer is.

Dus
- Bereken je caloriebehoefte, eet er 400/500kcal boven (aangezien je ook hockeyt)
- Neem een gym abbo en ga zware lifts doen. Stop met die honderden situps, crunches etc

of

thanks hier heb ik meer aan als aan de vorige reacties ;)
en idd ik zal eender richting fitnessforum moeten dan.
mijn bedoeling is helemaal niet om enorm veel massa bij te krijgen.
beetje strakker staan en langzaam naar meer power gaan zou fijn zijn.
Voor de rest heeft mn hockey absolute voorrang, elke training/match moet alles uit de kan gehaald kunnen worden, en dit gaat nu eenmaal niet als je verzuurd bent.

en het eten zal ik zeker beginnen doen, lukt me nu toch enkele dagen al aardig zonder heel veel moeite om deftig/veel te eten. direct gemerkt op de training eigelijk dat er meer energie in zat.

Dus

of

AMEN!

Perfect uitgelegd.
Het is dat ik op mijn iPhone zit anders had je karma gehad.

Heel erg goed!

Terug
Naar boven