Kleine B
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 53kg
- Vetpercentage
- 7%
Aangezien ik in een enorme tweestrijd verkeer, mede mogelijk gemaakt door talloze (elkaar tegensprekende) informatie op het internet, post ik mijn schema: Hierbij wil ik zeggen dat trainen voor mij het leukste is wat er is (train ong. 8 maanden):
Ma: Borst biceps buik
Di: Rug Triceps
Wo: Benen Schouders buik
Do: Borst Biceps buik
Vr: Rug Triceps
Za: Benen Schouders buik
Zo: lekker voetballen buiten
- borst: incline db press, flat db press, cable crossover, pec
-biceps: one arm cable curl, hammer, two arm cable curl, db curl
-Rug: db row, (zittende) cable row, lat pull down, een of andere machine die ophetzelfde principe werkt als de cable row, pull-ups,
-Triceps: pressdown, one arm pulldown, dippen, cable pushdown
-Benen: db squat, db deadlift (gaat wat moeilijk), leg extensions, calf raises (apparaat), en nog zo'n apparaat met omgekeerde werking van leg extensions (dus voor de hamstrings)
- Schouders: front raise, military press (met dumbbells), military press (cables), lateral raises
Er zijn nog een aantal meer oefeningen die ik gebruik, maar volgens dit schema heb ik vorige week getraind.
Oefeningen:
Borst - 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Biceps- 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Triceps- 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Rug- 6-7x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Benen: 5x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Schouders: 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
De reden dat ik zo vaak en intens train is omdat ik het ten eerste ongelovelijk leuk vind om te fitnessen (net als de meesten hier hoop ik
) en omdat ik in mijn ogen veel progressie heb geboekt, van 45 kg naar 53 in een klein jaartje en hetzelfde BF% gehouden.
Ook wil ik echt voelen dat ik getraind heb, spierpijn gebruik ik daarbij als indicator (hierdoor wil ik nog wel eens wat meer oefeningen doen, bijv. zoals bij rug, omdat ik hem echt wil voelen de volgende dag). Ook heb ik gelezen en gehoord dat een spier na 48 uur in principe is uitgerust, tenzij je nog duidelijke spierpijn kan voelen. Dus train ik elke spier na 48 uur (voel bijna nooit spierpijn).
Toch heb ik na ongelovelijk veel research bijna overal schema's gezien van mensen die maar 3x in de week trainen, ik zie dan niet hoe je de spier voldoende kan blijven prikkelen. Ik train ze zo intensief mogelijk zovaak (lees: wanneer er geen spierpijn is in de spier) mogelijk.
De reden dat ik dit post is niet omdat ik 'stoer' wil doen ofzoiets (met mijn 53 kg haha), maar omdat ik toch echt advies nodig heb van mensen die er verstand van hebben. Ben ik toch wel aan het overtrainen (want ik voel me nog steeds fit en train zeer intensief en tot failure).
Ma: Borst biceps buik
Di: Rug Triceps
Wo: Benen Schouders buik
Do: Borst Biceps buik
Vr: Rug Triceps
Za: Benen Schouders buik
Zo: lekker voetballen buiten

- borst: incline db press, flat db press, cable crossover, pec
-biceps: one arm cable curl, hammer, two arm cable curl, db curl
-Rug: db row, (zittende) cable row, lat pull down, een of andere machine die ophetzelfde principe werkt als de cable row, pull-ups,
-Triceps: pressdown, one arm pulldown, dippen, cable pushdown
-Benen: db squat, db deadlift (gaat wat moeilijk), leg extensions, calf raises (apparaat), en nog zo'n apparaat met omgekeerde werking van leg extensions (dus voor de hamstrings)
- Schouders: front raise, military press (met dumbbells), military press (cables), lateral raises
Er zijn nog een aantal meer oefeningen die ik gebruik, maar volgens dit schema heb ik vorige week getraind.
Oefeningen:
Borst - 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Biceps- 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Triceps- 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Rug- 6-7x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Benen: 5x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
Schouders: 4x 4 sets van 8 (de laatste set is tot failure)
De reden dat ik zo vaak en intens train is omdat ik het ten eerste ongelovelijk leuk vind om te fitnessen (net als de meesten hier hoop ik
) en omdat ik in mijn ogen veel progressie heb geboekt, van 45 kg naar 53 in een klein jaartje en hetzelfde BF% gehouden.Ook wil ik echt voelen dat ik getraind heb, spierpijn gebruik ik daarbij als indicator (hierdoor wil ik nog wel eens wat meer oefeningen doen, bijv. zoals bij rug, omdat ik hem echt wil voelen de volgende dag). Ook heb ik gelezen en gehoord dat een spier na 48 uur in principe is uitgerust, tenzij je nog duidelijke spierpijn kan voelen. Dus train ik elke spier na 48 uur (voel bijna nooit spierpijn).
Toch heb ik na ongelovelijk veel research bijna overal schema's gezien van mensen die maar 3x in de week trainen, ik zie dan niet hoe je de spier voldoende kan blijven prikkelen. Ik train ze zo intensief mogelijk zovaak (lees: wanneer er geen spierpijn is in de spier) mogelijk.
De reden dat ik dit post is niet omdat ik 'stoer' wil doen ofzoiets (met mijn 53 kg haha), maar omdat ik toch echt advies nodig heb van mensen die er verstand van hebben. Ben ik toch wel aan het overtrainen (want ik voel me nog steeds fit en train zeer intensief en tot failure).

.