AndroidHealthClinic

gezoete snoep met stevia betere optie?

Bezoekers in dit topic

VeinyBeast69

Novice
Lid geworden
21 okt 2018
Berichten
19
Waardering
3
Lengte
1m69
ik kijk op de albertheijn website en ik zie een snoepzak van redband (70g) en het heeft 208 calories per 100 gram snoep. (70g = 145.6) dit is onwijs laag en heeft erg hoge koolhydraten en maar 0.3gram suiker, er staat wel ook nog extra bij: ''waarvan polyolen: 70g''

zou zo'n zak snoep goed zijn voor mijn bulk? ik bedoel er zijn betere opties maar ik hou ook van snacken dus waarom zou ik hier niet soms carbs van krijgen op bepaalde dagen. of is dit net als coca cola light waarvan je insuline spiked en het eigenlijk gewoon slechter is dan een zak snoep met echte suikers ?
 
Ligt aan het feit of je boven je onderhoud eet.
 
Ligt eraan hoeveel calls je zit maar als je genoeg eet heb je echt geen zin in snoep.

Daarnaast kun je alles eten als je je ekv verhouding heb behaald en je meer calls nodig hebt om te bulken.
 
70gr polyolen, dat zullen je darmen ook leuk vinden :o
 
Is dat niet die rotzooi waardoor je flinke pens pijn krijgt? Ooit van die red band gehad waar op de zijkant een waarschuwing stond van eet maar 5 stukjes.:o

Ga iets beters bulken dan dit of vreet gewoon normaal snoep als je 0 controle hebt.
 
Alles is goed voor een bulk :D
Maar denk als je zo een zak leegeet dat je beter kan gaan cutten...
zoveel polyolen is garantie voor diarree en maag/darmklachten.

Polyolen
De opnamen van polyolen in de dunne darm is gering. In de dikke darm worden ze omgezet door bacteriën, waarbij verschillende gassen ontstaan. Ook trekken ze water aan. Bij een hoge inname kunnen polyolen daarom winderigheid en diarree veroorzaken. De één is hier gevoeliger voor dan de ander. Op levensmiddelen die meer dan 10% toegevoegde polyolen bevatten staat op het etiket dan ook de waarschuwing: ”overmatig gebruik kan een laxerend effect hebben”.

Je kan beter gewoon wat afwisselen met de wat "ongezondere" dingen. Een keer een snack of een keer wat gewoon snoep kan allemaal prima in een bulk (en zelfs in een cut). Zolang je ook je macro's en micro's maar haalt en niet de hele dag bij de mac gaat eten kan je alles eten wat je zou willen.
De meesten die bulken houden toch een soort van 80/20 aan. 80% gewoon gezond eten en 20% wat je lekker vind.
Het gaat er simpelweg om hoeveel kcal je eet in totaal.
 
Ik kan je vertellen dat het een slecht idee is om zo'n zak leeg te eten.. :roflol:

Ik kan nooit stoppen met snoep eten tot de zak leeg is, dus ik denk koop zo eentje met minder kcal. Worst decision ever. Ik heb me nog nooit zo naar gevoeld, het werkt niet alleen laxerend maar het zorgt ook voor onhoudbare pijn in je buik, die na een keertje naar de wc gaan niet weg is en de rest van de dag aanhoud.

Dus, tenzij je van plan bent max 10 snoepjes per keer te eten zeg ik: DOEN. Anders, not a good idea.
 
Ik kan je vertellen dat het een slecht idee is om zo'n zak leeg te eten.. :roflol:

Ik kan nooit stoppen met snoep eten tot de zak leeg is, dus ik denk koop zo eentje met minder kcal. Worst decision ever. Ik heb me nog nooit zo naar gevoeld, het werkt niet alleen laxerend maar het zorgt ook voor onhoudbare pijn in je buik, die na een keertje naar de wc gaan niet weg is en de rest van de dag aanhoud.

Dus, tenzij je van plan bent max 10 snoepjes per keer te eten zeg ik: DOEN. Anders, not a good idea.
Kan dit bevestigen, zelfde verhaal hier haha
 
Ik kan je vertellen dat het een slecht idee is om zo'n zak leeg te eten.. :roflol:

Ik kan nooit stoppen met snoep eten tot de zak leeg is, dus ik denk koop zo eentje met minder kcal. Worst decision ever. Ik heb me nog nooit zo naar gevoeld, het werkt niet alleen laxerend maar het zorgt ook voor onhoudbare pijn in je buik, die na een keertje naar de wc gaan niet weg is en de rest van de dag aanhoud.

Dus, tenzij je van plan bent max 10 snoepjes per keer te eten zeg ik: DOEN. Anders, not a good idea.

Heel herkenbaar met die low-kcal ijspotten. Als je daar een paar van wegklapt zit je ook huilend op de wc.
Aan de andere kant kan ik nu wel op m'n CV zetten dat ik weet hoe een bevalling voelt.

(Ook een keer als ontbijt per ongeluk 40 gram creatine i.p.v. whey door m'n shake gegooid. Never again)
 
Ik kan er dan in vergelijking met jullie goed tegen, ik heb best wel eens zo'n hele zak leeggegeten (meer van het moet op, niet dat ik het lekker vindt) en nergens last van gehad.

Wel een keer een hele reep Peijnenburg Zero gegeten, dat was minder leuk
 
Blij dat ik geblessed ben dat ik letterlijk elk voedsel goed kan verteren/verwerken. Enkel bij 1kg+ veggies per dag beetje gassy.
 
Blij dat ik geblessed ben dat ik letterlijk elk voedsel goed kan verteren/verwerken. Enkel bij 1kg+ veggies per dag beetje gassy.
Same, kan echt álles eten. No problem.
 
XwG8xUr.jpg
 
Same, kan echt álles eten. No problem.
M'n theorie was altijd dat het kwam door de ex obese days, alles wat los en vast zit gegeten en nu een soort van resistant ben.
 
Als alternatief kun je gewoon druivensuiker snuiven , gaat nergens over maar ik mag graag zinloos advies geven
 
Back
Naar boven