MuscleMeat

Gezonde ontbijtrecepten

Kevin123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
83kg
Hallo, ik ben redelijk nieuw op deze site.
Graag had ik enkele voedingsrijke ontbijtrecepten gevonden met een goeie eiwit, koolhydraat, vet combinatie, zodat ik wat kan afwisselen. Neem momenteel meestal havermout, maar zijn er nog andere alternatieven.

grtz

Kevin

Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.. ik heb "3" verschillende ontbijt keuzes:

1)
havermout
brinta
whey
melk
-handje noten

2)
pasta meal
tonijn/kip
whey
melk
-handje noten

3)
zilvervliesrijst
eieren
sla
whey
melk
-handje noten

Denk dat het voor iedereen anders is, zolang het maar "in je macro's past"

ik eet als ontbijt:
1 appel
1 banaan
200g brinta
150g tonijn
4 gekookte eieren
en multivit

wel ongeveer 25 minuten nodig om het weg te krijgen

Ik zou zelf gewoon voor brinta + whey gaan en broodje met appelstroop. Dat is mijn ontbijt.

Op zich kan je met havermout ook heel wat variëren, ik snijd er vaak een appeltje onder en dan met magere yoghurt, je kan er wat noten bijdoen (amandelen vind ik er erg lekker bij), rozijnen,... Al moet je natuurlijk zien dat je er niet te veel onder gaat mengen. Wat ik er overigens ook heerlijk bij vind is wat cruesli met noten voor de smaak, maar dat is niet al te best. Of je kan muesli nemen wat met melk er bij ook erg lekker is. Je kan zelf zo in feite kiezen welke hoeveelheden eiwitten, vetten,... je er in doet.

Zie mijn signature:D Heerlijk met een banaan en een bakje koffie.
Eet smakelijk morgenvroeg

• Topic Starter Topic Starter
thy

hoi!

dankje voor al deze reacties

super!

200gram droge brinta zou ik wel 3 uur voor nodig hebben. Mix je het niet met water of melk ofzo?

jawel met water, melk gaat helaas niet meer beetje lactose intolerant geworden. Nee gewoon brinta met water en een glas water ernaast om het sneller weg te krijgen :P.

een berenklauw als ontbijt is ook goed te doen hoor niet te veel pindasaus erbij graag.

110 gram melk
100 gram kwark
30 gram honing
40 gram brinta
1 appel
1 banaan
kaneel
handje rozijnen of cranberries
schepje whey
alles even in de blender
en klaar

http://www.bodyrock.tv/2011/11/12/healthy-yummy-pancakes-recipe/

Als je deze zonder olie maakt, maar in de magnetron (ik heb gelezen dat sommige mensen hier pannenkoeken op deze manier maken? dus ik neem aan dat, dat hier ook mee kan, lijkt veel op de pannenkoek van Prestigio, maar ipv melk kwark, en hele eieren en fruit zie ik..:P)

Geeft eetmeter dit aan: 590kcal 31%eiwit-44%kh-22%vet
45gram eiwit, 65gram koolhydraat, 14 gram vet
als ik dit invul:
2 x ei
50 gram havermout
250gram magere kwark
1 gram kaneel
1 eetlepel honing
mixed rood fruit albert heijn vriesvak (zomerfruit) half pakje +- 100gram

Laatst bewerkt:
Zie mijn signature:D Heerlijk met een banaan en een bakje koffie.
Eet smakelijk morgenvroeg

Ik heb eergister de magnetron versie gemaakt, was goed te eten!

Gister probeerde ik de pannenkoek, maar had whey toegevoegd en heb iets fout gedaan denk ik.. want het bleef extreem aan de pan plakken e.d.. dus ik probeer van 't weekend nog eens pannenkoeken met normale samenstelling:P

Gister ook gelijk de cake variant gemaakt en vandaag als ontbijt gegeten met appelstroop erop.. Echt heel lekker! Dit is echt een keeper, vult ook heel goed!

Dankjewel voor de tips!:D

Ik heb eergister de magnetron versie gemaakt, was goed te eten!

Gister probeerde ik de pannenkoek, maar had whey toegevoegd en heb iets fout gedaan denk ik.. want het bleef extreem aan de pan plakken e.d.. dus ik probeer van 't weekend nog eens pannenkoeken met normale samenstelling:P

Gister ook gelijk de cake variant gemaakt en vandaag als ontbijt gegeten met appelstroop erop.. Echt heel lekker! Dit is echt een keeper, vult ook heel goed!

Dankjewel voor de tips!:D

Tip bij de pannekoekvariant:
Doe een klein beetje olie in de pan en wrijf het met een lapje keukenpapier rond.
Zo krijg je een heel dun verwaarloosbaar laagje olie op je pan, maar dat wat op de pannenkoek komt is verwaarloosbaar:D

Had het met kokosolie geprobeerd, misschien is het daardoor ook fout gegaan(het plakken aan de pan), kan het eens met zonnebloemolie+keukenpapiertje proberen inderdaad, bedankt voor de tip!

Had het met kokosolie geprobeerd, misschien is het daardoor ook fout gegaan(het plakken aan de pan), kan het eens met zonnebloemolie+keukenpapiertje proberen inderdaad, bedankt voor de tip!
Zelf gebruik ik ook zonnebloemolie inderdaad... Ben benieuwd of het lukt. Keep us posted:D:meal::brew:

8 eieren waarvan 3 hele/ 200 gram bruine rijst/ 2 ananasringen uit blik/ 200 gram kipfilet/ beeeeetje ketjap en peper hmmmmm!!!

Terug
Naar boven