AndroidHealthClinic

GH waarde laten meten

juic3

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m79
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
weet iemand waar je dit (privaat) kan laten testen? dus buiten de huisarts om.. die vond dat net ff te gek :cool:

graag een antwoord waarvan je het zeker weet, ik heb medimark etc al gemaild maar geen reactie

huisarts mag niet weigeren.
Als jij bloedtest wil doen, MOET hij je doorverwijzen.

• Topic Starter Topic Starter
zonder opgave van reden? ik weet dat in de US je nogal gezeik kan krijgen met de verzekering enz als er in je medisch dossier staat dat je GH gebruikt

ik zal nog een poging wagen

Nee, bij bloedtest kan je aankruisen waar je op gecontroleerd wilt worden;)

dat snap ik, alleen ik krijg dat formulier dus niet haha, hij wilt weten waarvoor en vond GH meten onzin

Zeg je : denk dat ik buiten het referentiekader val:D
**** hem, genoeg huisartsen:cool:

Anders bel je ff naar medimark. Heb je gelijk antwoord.

groeihormoon wordt niet met bloedafname gemeten maar met 24uurs urine. krijg je een grote emmer. daar moet je gedurende 24 uur je urine in doen en dat wordt geanaliseerd. hoe kun je nu GH met een bloedafname meten. het werkt met pulsen. is niet iets wat constant in je lichaam aanwezig is.

GH wordt ook via bloedafname gemeten

groeihormoon wordt niet met bloedafname gemeten maar met 24uurs urine. krijg je een grote emmer. daar moet je gedurende 24 uur je urine in doen en dat wordt geanaliseerd. hoe kun je nu GH met een bloedafname meten. het werkt met pulsen. is niet iets wat constant in je lichaam aanwezig is.

10iu IM injecteren, 3 uur later bloed nemen = kijken of je goede GH hebt

Als je verder niets toedient heeft het meten geen zin, kom je om 0,1 uit of zo

Jawel, dat mag hij wel.

Als een arts regelmatig allerlei onnodige (bloed)onderzoeken laat uitvoeren en daarmee onnodig hoge kosten maakt, in tegenstelling tot zijn/haar collega's, kan/word deze arts gezien als een niet zo'n goede arts.

Slecht voor de reputatie dus (de zorg kan eigenlijk ook gewoon gezien worden als b.v.)

Nu zullen er wel genoeg artsen zijn die liever het zekere voor het onzekere nemen, maar die gaan ook echt niet snel meerdere keren per jaar dezelfde bloedwaardes laten controleren als ze pas geleden nog in orde waren en je geen klachten hebt.

Kijk maar uit dat je niet naar huis word gestuurd met een recept voor oxazepam als je voor de zoveelste keer vraagt om hetzelfde bloedonderzoek. :D

hij hoeft toch alleen het formulier te geven? verder geen afspraak voor in te plannen.. daarnaast zijn alle huisartskosten gedekt door het ziekenfonds dus hij kan alles doorbelasten

De arts is dan toch diegene die toestemming geeft voor het (bloed)onderzoek?
Anders hadden ze die lijsten ook wel gewoon in het rek met informatiefolders neer kunnen leggen in de wachtkamer.

natuurlijk, misschien moet ik gewoon maar zeggen dat ik GH wil zetten en dat ik het wil laten monitoren.. ik weet alleen niet hoe dat zit met je medisch dossier en verzekering etc? zou stom zijn als dat gevolgen heeft voor jezelf, daar een roker met longkanker ook gewoon verzekerd is?

Dat zou je kunnen vragen, jij kent je arts het beste, dat kan ik niet voor je beantwoorden.
Bloedonderzoek word gedeclareerd bij je zorgverzekering, de onderzoeken van je bloedonderzoek komen in de computer (in jou medisch dossier) te staan.

nee ik zit pas net bij hem dus ken hem eigenlijk niet zo goed hehe

kijk wel ff

Anders kan je altijd een andere (huis)arts proberen, of het particulier laten testen zoals bij Medimark, maar dat word niet vergoed.

Laatst bewerkt:
GH wordt ook via bloedafname gemeten

Daar krijg je geen serieus resultaat mee. Dat begrijp je nu zelf toch ook. GH is niet iets dat constant in je lichaam zit. HRT dokters doen dit met 24 uurs urine om dan een gemiddelde waarde te hebben. Bloedtesten worden wel gedaan om te zien of je hypofise goed werkt. Je krijgt dan iets ingespoten dat de hypofise aanzet om GH te produceren. Daarna kijken ze met een bloedtest naar de hoeveelheid GH om te zien of je hypofyse zijn werk heeft gedaan. Wordt bij kleine kinderen gedaan waar verondersteld wordt dat ze te weinig GH produceren. Ik vraag mij trouwens af wat de bedoeling is van de topicstarter. Wat is het nut ervan. Een normale mens van normale grootte heeft toch geen groeihormoonprobleem.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 10:20 ----------

waarom zou hij dat moeten? hij moet dat helemaal niet als hij daar het nut niet van inziet.

Daar krijg je geen serieus resultaat mee. Dat begrijp je nu zelf toch ook. GH is niet iets dat constant in je lichaam zit. HRT dokters doen dit met 24 uurs urine om dan een gemiddelde waarde te hebben. Bloedtesten worden wel gedaan om te zien of je hypofise goed werkt. Je krijgt dan iets ingespoten dat de hypofise aanzet om GH te produceren. Daarna kijken ze met een bloedtest naar de hoeveelheid GH om te zien of je hypofyse zijn werk heeft gedaan. Wordt bij kleine kinderen gedaan waar verondersteld wordt dat ze te weinig GH produceren. Ik vraag mij trouwens af wat de bedoeling is van de topicstarter. Wat is het nut ervan. Een normale mens van normale grootte heeft toch geen groeihormoonprobleem.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 10:20 ----------

waarom zou hij dat moeten? hij moet dat helemaal niet als hij daar het nut niet van inziet.

10iu IM injecteren, 3 uur later bloed nemen = kijken of je goede GH hebt

Als je verder niets toedient heeft het meten geen zin, kom je om 0,1 uit of zo

Ik bedoel uiteraard goede GH als in, gekocht.

Hier heeft hij niks aan als hij synthetische GH injecteert. Dan is GH via bloedtest het beste zoals iedereen op usa fora doet.

Terug
Naar boven