De doseringen zijn (helaas) moeilijk te bepalen. Er zijn mensen die het kunnen drinken als water, en anderen gaan van 1 buisje tegen de vlakte. Ook is het lastig doseren als je niet weet hoe geconcentreerd het is. Er kan namelijk best veel water in zitten. Optimaal is 60% GHB, 40% water; dan blijft het nog nèt vloeibaar. Simpele test: zet het een paar uur in een de koelkast (niet het vriesvak!). Lijkt het dan opeens op een massief stuk wit ijs (echt harde, vaste stof geworden), dan is het weinig verdund. Blijft het gewoon vloeibaar, dan zit er veel water bij. Maak je dus geen zorgen als het hard/wit wordt: dat betekent juist dat je goed spul hebt. En als het in je broekzak zit, warmt je lichaam het weer op.
Als het sterke is, dan zou ik beginnen met elk uur 1,5 cl. Dan krijg je zeker niet te veel binnen. Wat wel belangrijk is: zodra je je goed begint te voelen NIET meer nemen. Op dat punt gaan mensen altijd de fout in. Ikzelf ook soms nog weleens. Sta ik lekker te spacen (in Space

) en dan denk je nogal snel: "we nemen er nog eentje". En een uurtje later wordt je wakker ergens in een hoekje op de grond.

En laat ik het zo zeggen: een flugelflesje vol, daar doe ik 2x een gewoon feest mee. Een echt lang feest (outdoor iets; 12 uur of zo) gebruik ik 2/3 daarvan.
Ook belangrijk is dat je rekening houdt met wat je gegeten hebt. Goed eten betekent dat je wat meer kan hebben, MAAR ook dat het langer duurt voordat het opgenomen wordt omdat het langer in je maag blijft hangen en dus opeenhoopt. Dus kort na een maaltijd liever wat langer dan een uur ertussen.
En natuurlijk geen alcohol erbij, maar dat zal je al wel weten.
Kortom: wees voorzichtig en bouw het langzaam op. Op de avond zelf, maar ook in de loop van maanden. Als je 1 of 2x in de maand iets neemt, dan gewoon langzaam naar de ideale dosis toewerken. Doe je dat niet, dan loop je het risico het grootste deel van een feest te missen omdat je 'out' gaat. Is een maat van me op Dance Valley dit jaar gebeurd; heb 3 uur naast hem gezeten om te kijken of hij wel gewoon bleef ademen... Gelukkig zelf EHBO gehad, anders hadden de verzorgers van Dance Valley hem verwijderd en naar een ziekenhuis gebracht. Nooit leuk.