MuscleMeat

Glutenvrije Torilla wraps, waar te koop in NL?

omega369

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m81
Hallòòò,

ik vroeg mij af of men ergens maïs- en glutenvrije tortilla's kunnen kopen in Nederland?

Zo ja, waar?

zelf maken??
Tortilla recepten genoeg op internet denk ik... glutenvrij of maismeel moet wel ergens te krijgen zijn!

• Topic Starter Topic Starter
Noch in Nederland, noch in België kan ik dit terugvinden in de supermarkten, uitgezonderd op 1 plaats wordt er zo iets verkocht maar het wordt geïmporteerd uit Amerika denk ik en daarom dat het zo duur is; namelijk € 7,95 voor amper 6 tortilla’s!

Weblink:

http://www.unlimitedhealth.nl/shop/tortillas-bruine-rijstmeel-p-1079.html

Tja, dan koop ik zelf de ingrediënten en maak ik ze zelf…

Echter, ik heb een paar vragen omtrent het zelf maken van die tortilla’s. Als ik naar de ingrediënten kijk van het bovenstaand (dure) product dan vind men de volgende zaken in terug (vertaald naar het Nederlands):

Bruine rijstmeel, water, tapioca meel, saffloerolie, rijstzemelen, plantaardige gom (xanthaan, cellulose), zeezout.

Vraag 1) Kan ik dat tapiocameel en rijstzemelen gewoon weglaten en evt vervangen door Fiber Husk?

Vraag 2) Ik wil graag een vetarm tortilla maken, daarom wil ik die saffloerolie weglaten, hopelijk kan dat geen kwaad?

Vraag 3) Ik ben allergisch aan gluten en daarom lijkt mij die Xanthaangom interessant, maar bestaan er betere/gezondere alternatieven?

Vraag 4) Stel als 1 tortilla uiteindelijk 50gr zal wegen, hoeveel gram bruine rijstmeel en hoeveel gram verdikkingsmiddel en hoeveel gram Fiber Husk zou ik dan gebruiken?

Vraag 5) Kan ik tortilla’s ook bereiden in de oven of moet dat degelijk in de pan gebakken worden? Indien in de oven ook mogelijk is; hoe begin eraan? Wat heb ik precies nodig, hoe lang en op hoeveel graden moet dat in de oven?

Laatst bewerkt:
in biovita, of andere natuurwinkels

Hallòòò,

ik vroeg mij af of men ergens maïs- en glutenvrije tortilla's kunnen kopen in Nederland?

Zo ja, waar?
echt fkt up dat je dat hebt man wordt moeilijk voor je in de bodybuilding world:(

---------- Post toegevoegd Mon 9 Jul 2012 om 16:18 ----------

in de aldi hebt je wel tort wraps weet niet of ze glutenvrij zijn je kunt misschien een gokje wagen:)

Ja maar ik wil niet moeilijk doen, ik zoek alleen maar 5 antwoorden op mijn 5 vragen die ik had gesteld, ik wil zelf die tortilla's klaarmaken! :)

Even terugkomen op die 5 vragen:

Vraag 1) Kan ik dat tapiocameel en rijstzemelen gewoon weglaten en evt vervangen door Fiber Husk?

Vraag 2) Ik wil graag een vetarm tortilla maken, daarom wil ik die saffloerolie weglaten, hopelijk kan dat geen kwaad?

Vraag 3) Ik ben allergisch aan gluten en daarom lijkt mij die Xanthaangom interessant, maar bestaan er betere/gezondere alternatieven?

Vraag 4) Stel als 1 tortilla uiteindelijk 50gr zal wegen, hoeveel gram bruine rijstmeel en hoeveel gram verdikkingsmiddel en hoeveel gram Fiber Husk zou ik dan gebruiken?

Vraag 5) Kan ik tortilla’s ook bereiden in de oven of moet dat degelijk in de pan gebakken worden? Indien in de oven ook mogelijk is; hoe begin eraan? Wat heb ik precies nodig, hoe lang en op hoeveel graden moet dat in de oven?

Bump, niemand?

Zijn er hier geen kook-freaks aanwezig in godsnaam?:D:o:cool:

Wat een teleurstelling voor mij :(

Nog steeds geen antwoorden op mijn vragen die eigenlijk snel en simpel zouden beantwoord moeten worden vooral door de bb koks of kookliefhebbers :(

Terug
Naar boven