XXL Nutrition

Goed alternatief voor de macbook pro

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Voor mensen die binnenkort hun laptop willen vervangen:

http://nl.hardware.info/nieuws/20539/ifa-samsung-brengt-luxe-qx-notebooks-uit

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

samsung-qx310-3.jpg

samsung-qx410-1.jpg

pluspunten:
-design
-krachtigere specificaties dan de beste 13" macbook pro en de 15" macbook pro van 1949 euro (op dit moment)
-uitstekende prijs/kwaliteit (adviesprijs rond de 1 100 euro)
-tot iets meer dan 7 u batterij
-multitouchpad
-naar slaapstand of ontwaken in 3 sec
-opladen gsm via usb zonder de laptop aan te zetten
-betere geluidsprekers dan de gemiddelde laptop
-numeriek klavier bij 15" model
-komt uit in 13" ,14" en 15"

Ziet er wel geinig uit.......Maar nog steeds geen Mac hè!?!

Je kan specs tussen Windows en Mac os niet vergelijken...

• Topic Starter Topic Starter
concept is hetzelfde:
design, duurzame materialen (behalve de onderkant), gebruik van technologie en functionaliteit in combinatie met goede hardware. Enige verschil is dat er standaard windows 7 op staat en dat hij stukken goedkoper is. Zeker een leuke tip dus deze laptop.

Ziet er goed uit. Mooi design, heb nog maar vluchtig naar de stats gekeken. Binnenkort eens een uitgebreide review lezen.

In België is hij denk ik nog niet uit, in Nederland precies wel volgens het internet. Hopelijk heeft dat niets te maken met azerty of querty toetsenbord.

Samsung is ook niet echt bepaald de meest bekende laptop poepert of wel?

wel duur he

vindt het erg echt goedkoop uit zien

Geen foto van de onderkant? Wil wel weten of ik heel het toetsenbord plus luidsprekers eruit moet halen wil ik iets simpels doen als harde schijf vervangen of een betere videokaart plaatsen.

Weer een merk dat apple probeert na te maken.
Eerst de samsung wave en nu gaan ze het ook al met de laptops proberen?

Wat doet het design er nu toe, je kan mac toch niet met windows gaan vergelijken :s qua uiterlijk kan je hem natuurlek wel namaken

Ziet er idd nice uit.

Weer een merk dat apple probeert na te maken.
Eerst de samsung wave en nu gaan ze het ook al met de laptops proberen?

de samsung wave is de opvolger van de samsung U-reeks en is echt helemaal in lijn met het design van deze reeks. Alleen is de wave nu volledig touchscreen en is daarmee het U-tijdperk voorbij. Dat ze aluminium gebruiken voor hun gsm's in de midrange tot highend GSM's is typisch Samsung dacht ik. Dus ik weet niet waarvan dit nageaapt zou zijn.

Dat ze dan nu ook een aluminium behuizing gebruiken in hun laptops terwijl ze hoogstens nog maar een paar jaar in de laptopbranche zitten is dan ook een logisch gevolg van hun typische huisstijl. Samsung is een merk dat steeds de ideale mix tussen design, kwaliteit en betaalbaarheid probeert te vinden. En dat kunnen ze dankzij de vele technologie en knowhow waarover ze beschikken en de eigen productiecapaciteit waardoor ze prijzen betaalbaar kunnen houden.
Ook het chiclet toetsenbord dat de macbook pro heeft, is ook door apple gestolen van sony, en als het zelfs niet van sony zou geweest zijn dan zou je nog kunnen discussieren of het niet om een eeuwenoud toetsenbord van IBM zou geweest zijn. Iedereen steelt een beetje van iedereen. Toch lijkt deze laptop van samsung eigenlijk nog het meest op een sony vaio. Alleen de zwarte toetsen in combinatie met het aluminium deck flirt een beetje met het traditionele design van een macbook. Samsung is dus een goede leerling. Wat mooi is moet je namelijk niet lelijk maken.

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Geen foto van de onderkant? Wil wel weten of ik heel het toetsenbord plus luidsprekers eruit moet halen wil ik iets simpels doen als harde schijf vervangen of een betere videokaart plaatsen.

http://www.engadget.com/photos/samsung-rf-and-qx-series-press-shots/#3322805

gewoon zwart plastiek. Volgens mij kan je hem gewoon openvijzen en je ding doen. Toetsenbord zit langs de andere kant van de hardware. Dus dat zou "in principe" moeten lukken. Al zit er geen slechte videokaart in en met 500 GB hd geraak je ook al een eindje op een laptop.

Samsung moet ook alles na-apen hé.
na-aap blackberrys
na-aap mac's
na-aap Ipad
etc

:D ik vertrouw die shit niet

er zijn toch al lang betere en stukke goedkopere alternatieven voor een mac?
je betaald bij apple eignelijk alleen voor het design :rolleyes:

Terug
Naar boven