Fitness Seller

Goed of niet goed?

panajog14

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
62kg
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik ga deze week beginnen met trainen. In de sportschool hebben ze mij aangeraden om te beginnen met een split schema ( met machines, en enkele losse dumbbell oefeningen) is dit beter om mijn spieren te laten wennen , of kan ik beter gelijk met losse barbell oefeningen beginnen ( sqaut, deadlift, enz. ) .

Mvg Kevin

gewoon beginnen met een split schema prima om mee te beginnen :)

Ik zou met full-body beginnen, en voornamelijk losse gewichten.

Maakt imho niet zo veel uit wat je nu doet. Ligt er ook een beetje aan hoeveel tijd je er in wilt steken!
Maar het belangrijkste is dat je nu gewoon lekker verantwoord van start gaat, en je er plezier in houd!
Succes iig!

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt voor de reacties! ja ik heb bijna een jaar niet echt iets gedaan, door operaties enz. dus ik ga er nu helemaal voor, is het dan verstandig gelijk al met de sqaut deadlift enz te beginnen ( het beginners fullbody schema van deze site dus) of eerst een tig aantal weken op de machines even wennen ?

Kevin

Oke, bedankt voor de reacties! ja ik heb bijna een jaar niet echt iets gedaan, door operaties enz. dus ik ga er nu helemaal voor, is het dan verstandig gelijk al met de sqaut deadlift enz te beginnen ( het beginners fullbody schema van deze site dus) of eerst een tig aantal weken op de machines even wennen ?

Kevin
met machines trainen word afgeraden.

Maar je moet kijken of je geen last krijgt van die squats of deadlifts. Wat voor operaties als ik het vragen mag?

aan mijn arm, ik had een hele lange tijd geen kracht in mijn arm/ en deel van mijn hand, dit is nu verholpen dus ik kan weer alles ermee doen gelukkig. ja precies je kan beter vroeg genoeg beginnen met goed de oefening aan te leren, maar dan krijg ik op mijn sportschool weer het tegen overgestelde te horen dat het beter is om eerst zonder deze oefeningen te beginnen.

aan mijn arm, ik had een hele lange tijd geen kracht in mijn arm/ en deel van mijn hand, dit is nu verholpen dus ik kan weer alles ermee doen gelukkig. ja precies je kan beter vroeg genoeg beginnen met goed de oefening aan te leren, maar dan krijg ik op mijn sportschool weer het tegen overgestelde te horen dat het beter is om eerst zonder deze oefeningen te beginnen.
toevallig net nog over gehad met de sportinstructeur..het begon over waarom wij geen squatrack hebben en de smith een onnatuurlijke beweging dwingt.
Hij zij ook dat hij zwaar tegen machinaal trainen is maar dat moet je als instructeur zijnde niet hardop zeggen, want waarom hebben ze al die zooi dan staan?

Als jou instructeur er verstand van heeft dan schaamt hij zich van binnen voor dat lulverhaal wat hij jou heeft gegeven.

Als jou instructeur er verstand van heeft dan schaamt hij zich van binnen voor dat lulverhaal wat hij jou heeft gegeven.

Mooi verwoord haha,, Ik vind het nog altijd spijtig dat er veel instructeurs zijn die gwn bullshit verhalen geven juist zodat je wat langer in hun gym zou trainen..:(

ontopic: Het meeste is al gezegd full-body en het best zo weinig mogelijk machine!

En misschien dat je best ook eens de voeding-sector doorneemt en zeker niet overtrainen als je de dag zelf nog spierpijn hebt is het beter dat je een dag wacht,, want het kan zijn dat je eerder spieren zult afbreken dan wint..

En miss de beste tip dat ik ooit gekregen heb,, gebruik lage gewichten en richt je eerst op je techniek het zal je later veel last bezorgen geloof me ;)

Mooi verwoord haha,, Ik vind het nog altijd spijtig dat er veel instructeurs zijn die gwn bullshit verhalen geven juist zodat je wat langer in hun gym zou trainen..:(

ontopic: Het meeste is al gezegd full-body en het best zo weinig mogelijk machine!

En misschien dat je best ook eens de voeding-sector doorneemt en zeker niet overtrainen als je de dag zelf nog spierpijn hebt is het beter dat je een dag wacht,, want het kan zijn dat je eerder spieren zult afbreken dan wint..

En miss de beste tip dat ik ooit gekregen heb,, gebruik lage gewichten en richt je eerst op je techniek het zal je later veel last besparen geloof me ;)
fixed, maar het is idd verstandig om met high reps te beginnen.

ja klopt, hij zei dat het voor de eerste 6 weken beter was en dat we daarna een volgend schema zouden pakken met meer losse oefeningen erin, dus toen begon ik te twijfelen wat is nou echt verstandig en zoals ik merk is het idd verstandig om gewoon gelijk met de losse oefeningen te beginnen en deze goed uit te voeren dit scheelt voor later !, ja ik moet mijn voeding ook op orde krijgen ik ben al een aardig tijdje achter de schermen aan lezen maar het wil me nog niet zo heel erg goed lukken om een goed voedingsschema te maken. bedankt voor de reacties Kevin

Het beste kan je meteen beginnen met de grote 3 imo.(lees squat, bankdrukken en deadlift.
Alleen ik zou wel iemand met ervaring of die weet hoe die de oefeningen correct moet uitvoeren naar jouw uitvoering laten kijken.

full body of split maakt niet zoveel uit. Vaak wordt gezegd dat fullbody fijner is voor beginners om mee te beginnen.
Hou er rekening mee dat je gedurende de eerste twee maanden rustig aan moet doen met het gewicht. Ga wat hoger in de herhalingen 10-15 en train niet niet failure. Zelfs al kunnen je spieren het gewicht aan, je pezen moeten wennen aan de krachttraining en die kunnen geblesseerd raken als je te heftig begint.

Wat is je huidige schema dan precies? En welke dagen en welke oefeningen?

gewoon 3,4 maandjes schema van fitniss instructeurs volgen 3 keer per week trainen
niet vaker
en dan over naar losse dumbbells en 5 keer per week trainen
en dan
borst/triceps
rug/biceps
schouders / buik
benen
triceps/biceps

ja je moet dan dat schema doen, anders groei je niet :o

oke , dan ga ik vanaf morgen mij de grote 3 ( Sqaut, deadlift , bp ) laten aanleren, en dan de eerste twee maanden gewoon zorgen dat mijn techniek goed is en niet verhogen in gewicht of? en hoeveel als ik moet verhogen zouden jullie ongeveer als goede maatstaf aanraden om te verhogen? ik wil dan beginnen met de fullbody 3 dagen p/w.

kevin

Kijk ook eens filmpjes op youtube waar uitgelegt wordt hoe de oefeningen uitgevoerd moeten worden zodat je al een idee krijgt.

Terug
Naar boven