AndroidHealthClinic

Goede manier om vooruit gang te zien?

chaise

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Train nu pas 2 weken dus doe nog vast veel dingen fout heb nu wel een aardig voedingsschema en zo maar denk dat ik nu nog wat fouten doe in mijn training, ik doe bijvoorbeeld 4x8 overhead press tot echt de max maar voel het daarna gewoon bijna nooit (geen spierpijn) ik heb wel al vergroting in mijn arme/rug gezien maar niet echt in mijn borst/schouders is er een goede manier om dit te zien?

Met een vergrootglas.

Na 2 weken moet je geen resultaat verwachten.
Geduld hebben, goed eten/trainen/rusten.

elke maand een foto nemen en meten (spierpijn is niet een tekenen van spiergroei)

• Topic Starter Topic Starter
Oke ff serieus dan, 1x in de maand op de weegschaal staan en je buikomtrek meten smorgens op een lege maag. Op die manier kun je zien of je zwaarder wordt en of je vet% niet al te ver op loopt.

• Topic Starter Topic Starter
Of je vet% te ver loopt kan je zo ook zien als je in de spiegel kijkt.
Buikomtrek meten? Je kan het doen maar het is overbodig... Jezelf wegen lijkt me genoeg om te kijken of je bent bijgekomen of niet

Als je sterker wordt.

Wat ze hierboven zeggen ;)

Door middel van foto's maken

En je kracht kun je natuurlijk makkelijk bijhouden. Gaat deze omhoog doe je iig iets goed.

Als je squat, bench, deadlift vooruitgaan dan groeien je spieren.

De 3 punten waar het allemaal op neer komt:

- trainingschema. Oftewel compounds meerdere keren per week. Blijf progressie maken, als de gewichten niet zwaarder worden wordt je ook niet groter/sterker.
- voeding. Bijhouden hoeveel kcal je binnen krijgt. Als je niet aankomt, meer eten. Zorg dat je rond de 1,5-2gr eiwit per kg lichaamsgewicht binnenkrijgt.
- rust. Gewoon lekker slapen, niet zo moeilijk.

Als je squat, bench, deadlift vooruitgaan dan groeien je spieren.

Da's niet per se het geval.

In het begin zal je sterker worden zonder spiergroei ivm de prikkel aan het centraal zenuwstelsel.

Daarnaast is het heel goed mogelijk om sterker te worden zonder spiergroei, allemaal een kwestie van doel en een daarop aangepaste routine (en voeding).

Beste manier om je progressie te merken is elke week je voor de spiegel zetten en kijken of je lichaam 'groeit'.

Terug
Naar boven