XXL Nutrition

Goede minister-president voor Belgie ja of nee?

De man heeft gelijk, die 90 km/u tegen smog is sowieso BS, de smog /stofdeeltjes komen vooral uit bepaalde industrie (Gent & Charleroi) en daar wordt niets aan gedaan. Ook werden er in Wallonië geen flitscontroles gedaan, wat opnieuw een kaakslag is voor de Vlamingen waarvan er 2200 weer mochten ophoesten. Als hij de boetes verder wil betalen is dan zijn keuze, zolang hij ze betaalt doet hij wat hij niet laten kan.

idd , hes not bad :p

De man heeft gelijk, die 90 km/u tegen smog is sowieso BS, de smog /stofdeeltjes komen vooral uit bepaalde industrie (Gent & Charleroi) en daar wordt niets aan gedaan. Ook werden er in Wallonië geen flitscontroles gedaan, wat opnieuw een kaakslag is voor de Vlamingen waarvan er 2200 weer mochten ophoesten. Als hij de boetes verder wil betalen is dan zijn keuze, zolang hij ze betaalt doet hij wat hij niet laten kan.

Die 90km/h is er niet gekomen omdat 1 partij of de groenen dat wouden, om een wet te stemmen heeft men een meerderheid nodig en die is dus door verschillende partijen gestemd geweest en dus wel effectief.
In charleroi en gent werd de snelheid wel degelijk gematigd, in charleroi zijn er ook geflitst geweest.
Verder is de reactie van dedecker de meest domme reactie ooit.
Hij heeft een voorbeeldfunctie en wat is zijn reactie: "de wet, neen sry ik heb geen tijd voor de wet". Dat is een volledig asociale redenering en zo een redenering leidt tot chaos en wet op basis van kracht (ben het woord ff kwijt).
Hij heeft een mentaliteit van een echte krapuul: "we leven in een verklikersmentaliteit", zegt hij dus als we iets slecht doen en niemand heeft het gezien dan is het goed zegt hij eigenlijk. Snap echt niet hoe die man een partij heeft kunnen maken en dan nog eens boven de kiesdrempel zijn.

• Topic Starter Topic Starter
niet echt een mooie voorbeeldfunctie, voor hem is het natuurlijk geen probleem om de boete's te betalen... heeft toch geld zat... en vergeet natuurlijk de verkeersveiligheid niet... ik vind dat het niet mag!

Die 90km/h is er niet gekomen omdat 1 partij of de groenen dat wouden, om een wet te stemmen heeft men een meerderheid nodig en die is dus door verschillende partijen gestemd geweest en dus wel effectief.
Ja, door paars, en om de staatskas te spekken :rolleyes:

In charleroi en gent werd de snelheid wel degelijk gematigd, in charleroi zijn er ook geflitst geweest.
In Vlaanderen werd er massaal geflitst, in Wallonië dus nauwelijks of niet. Hoe kan jij dan weten of de snelheid gematigd werd in Wallonië? Hoe kan je weten of het iets heeft uitgehaald trouwens, men controleerd dat niet. Auto's zijn maar een heel klein deeltje van het totale plaatje, het doet zo goed als niets die 30km/u langzamer. Als ik me niet vergis zijn deskundigen het daar mee eens. Het gaat vooral om de oudere wagens die veel vuiler zijn dan de nieuwe, snelheid heeft er minder mee te maken. Als je 120 rijd dan blijf je ook minder lang op dezelfde plaats, de meeste smog hangt over grote steden waar men langzaam rijd en vaak moet optrekken/stoppen. DAT is het echte probleem.

Verder is de reactie van dedecker de meest domme reactie ooit.
Hij heeft een voorbeeldfunctie en wat is zijn reactie: "de wet, neen sry ik heb geen tijd voor de wet". Dat is een volledig asociale redenering en zo een redenering leidt tot chaos en wet op basis van kracht (ben het woord ff kwijt).
Het enige wat hij doet is zeggen dat hij zijn schema er niet op kan aanpassen. Hij betaalt de boetes, dus respecteert hij juist wél de wet. Moest hij opzettelijk snel rijden voor de fun en de boetes niet betalen, dan had je gelijk.

Hij heeft een mentaliteit van een echte krapuul: "we leven in een verklikersmentaliteit", zegt hij dus als we iets slecht doen en niemand heeft het gezien dan is het goed zegt hij eigenlijk. Snap echt niet hoe die man een partij heeft kunnen maken en dan nog eens boven de kiesdrempel zijn.
Tjah, ultra liberaal hé. Tegen de bemoeienissen van de overheid met van alles en nog wat, vooral als ze nergens op slaan. En in België heeft hij dan zeker een punt.

Verder ben ik het zeker eens dat er grenzen zijn, maar als een wet debiel is, dan mag je er debiel op reageren, dat heet recht op vrije meningsuiting :clap:

Net alsof 90 rijden ipv 120 veel zal uithalen. De uitstoot van fijn stof is zowiezo al niet lineair te linken aan de snelheid en verder rijd je tegen 90km/h nog eens 25% langer op die vervuilde autostrade.
Fijn stof uit het wagenpark pak je aan door de oude diesels af te bouwen door subsidie en de nieuwe diesels te voorzien van partikelfilters. Maar zelfs dat zijn druppels op een hete plaat vermits de industrie en mazoutketels veel meer fijn stof produceren. Personenwagens zijn globaal slechts voor 10% van het fijn stof verantwoordelijk.

JM zal altijd een interessante figuur blijven.:D

Tuurlijk zal het iets doen maar hoeveel wel, volgens mij zeer weinig.
Stom argument van dat je langer op de snelweg blijft, als je gewoon lager in toeren gaat dan verbruik je minder -> minder fijn stof. Iedereen zit wel aan 90km/u in 5de en aan 120km/u ook dus ga je lager in toeren.

Fijn stof uit het wagenpark pak je aan door de oude diesels af te bouwen door subsidie en de nieuwe diesels te voorzien van partikelfilters.
Jup
Maar zelfs dat zijn druppels op een hete plaat vermits de industrie en mazoutketels veel meer fijn stof produceren. Personenwagens zijn globaal slechts voor 10% van het fijn stof verantwoordelijk.
bron?

Als het over boetes gaat ja het spekt misschien de staatskas maar regels zijn regels. Het is je eigen fout dat je (als ik het zo mag noemen) dat je die belasting moet betalen.
En het is genoeg op het nieuws gekomen dat er ging geflitst worden bij die 90km/uur dus eig zijn die 2200 stomme ******.
Wel ben ik tegen de nultolerantie de overheid moet sensibiliseren want die 3km/uur extra zal het niet uitmaken.
In Vlaanderen werd er massaal geflitst, in Wallonië dus nauwelijks of niet.
Snap ik ook niet alle Belgen gelijk voor de wet.

Tuurlijk zal het iets doen maar hoeveel wel, volgens mij zeer weinig.
Stom argument van dat je langer op de snelweg blijft, als je gewoon lager in toeren gaat dan verbruik je minder -> minder fijn stof. Iedereen zit wel aan 90km/u in 5de en aan 120km/u ook dus ga je lager in toeren.
Ja, maar weet je wat ik vrees? Dat die 90km/u aanduiding eerder vertragingen en zelfs files kan veroorzaken want de meeste gaan er nog onder zitten en dan zit je op 85-80 km/u op een snelweg. Sommigen zullen misschien zelfs naar 4de schakelen bij het panikeren. Ik denk als je op het einde van de dag de optelsom maakt, dat die 90km/u aan de totale smog bijzonder weinig doet maar vooral veel geld opbrengt, als men die inkomsten dan nog zou gebruiken om het probleem bij de grond aan te pakken, maar we weten allemaal waar dat geld vooral naartoe gaat.

Sanca for president!!!

niet echt een mooie voorbeeldfunctie, voor hem is het natuurlijk geen probleem om de boete's te betalen... heeft toch geld zat... en vergeet natuurlijk de verkeersveiligheid niet... ik vind dat het niet mag!
Nee, maar zeg nu zelf -
ons Belgenlandje heeft gewoon veel te veel wetten en regeltjes.
Al die snelheidsbeperkingen..enkel zone 30 aan een school dat is nog een verstandige regel, al de rest is gewoon om de staatskas te vullen met hun aangedikte boetes. Gewoon vierkantig je voeten vegen aan alle regels zoals JM DeDecker het doet, :roflol: eigenlijk best wel de rambo onder de politiekers!

• Topic Starter Topic Starter
Nee, maar zeg nu zelf -
ons Belgenlandje heeft gewoon veel te veel wetten en regeltjes.
Al die snelheidsbeperkingen..enkel zone 30 aan een school dat is nog een verstandige regel, al de rest is gewoon om de staatskas te vullen met hun aangedikte boetes. Gewoon vierkantig je voeten vegen aan alle regels zoals JM DeDecker het doet, :roflol: eigenlijk best wel de rambo onder de politiekers!

wetten en regels zijn er nu eenmaal om nageleefd te worden... en wie niet horen wil moet voellen... enkel moest ik geld teveel hebben dan zou ik er mijn voeten aan vegen idd... het leven is al duur genoeg dus als ze zeggen 90km/h dan hou ik er mij nu eenmaal aan...

Eindelijk een snelle bestuurder, niets mis mee.

In Vlaanderen werd er massaal geflitst, in Wallonië dus nauwelijks of niet. Hoe kan jij dan weten of de snelheid gematigd werd in Wallonië? Hoe kan je weten of het iets heeft uitgehaald trouwens, men controleerd dat niet. Auto's zijn maar een heel klein deeltje van het totale plaatje, het doet zo goed als niets die 30km/u langzamer.
hoe ik weet dat de snelheid gematigd is? Omdat de burgemeester van charleroi dat heeft gezegd, hoe kun je weten dat dat de waarheid is zeg je dan, wel ergens moet je wel vertrouwen hebben.
Als ik me niet vergis zijn deskundigen het daar mee eens. Het gaat vooral om de oudere wagens die veel vuiler zijn dan de nieuwe, snelheid heeft er minder mee te maken. Als je 120 rijd dan blijf je ook minder lang op dezelfde plaats, de meeste smog hangt over grote steden waar men langzaam rijd en vaak moet optrekken/stoppen. DAT is het echte probleem.
uiteraard vervuilen oudere wagens meer maar economisch gezien zijn die veel waard, ze kosten amper iets en je kan daar nog een paar jaar mee verder.
En over het vetgedrukte: dat is larie want je moet sowieso optrekken naar 90 en dus is de rest nog extra optreken en dat stoot veel uit.
Het enige wat hij doet is zeggen dat hij zijn schema er niet op kan aanpassen. Hij betaalt de boetes, dus respecteert hij juist wél de wet. Moest hij opzettelijk snel rijden voor de fun en de boetes niet betalen, dan had je gelijk.
jema eerst overtreed hij de wet wel, iedereen moet de wet respecteren en dat doet hij niet. Schandalig.
Verder ben ik het zeker eens dat er grenzen zijn, maar als een wet debiel is, dan mag je er debiel op reageren, dat heet recht op vrije meningsuiting :clap:
het is nog debieler van een wet niet te respecteren omdat ze debiel is.
En ale dat laatste stukje is even grote zever als dedecker, probeer geen advocaat van de duivel te spelen, hij is het echt niet waard.

hoe ik weet dat de snelheid gematigd is? Omdat de burgemeester van charleroi dat heeft gezegd, hoe kun je weten dat dat de waarheid is zeg je dan, wel ergens moet je wel vertrouwen hebben.
Ze willen geen flitspalen zetten /controles doen, maar we moeten wel vertrouwen hebben in datzelfde bestuur? Laten we dan aan de Vlamingen ook maar vriendelijk vragen dat ze de snelheid matigen, je moet immer vertrouwen hebben in de automobilisten.

uiteraard vervuilen oudere wagens meer maar economisch gezien zijn die veel waard, ze kosten amper iets en je kan daar nog een paar jaar mee verder.
Dat is juist slecht voor zowel de economie als het milieu. Zeer egoïstisch dus.

En over het vetgedrukte: dat is larie want je moet sowieso optrekken naar 90 en dus is de rest nog extra optreken en dat stoot veel uit.
Files en stadsverkeerd stoten het meeste smog uit. Gewoon aan 1 stuk doorrijden in 5de op 100-120 is veel beter. Gewoon belachelijk dus om juist daar met extra (zinloze) regeltjes te komen.

jema eerst overtreed hij de wet wel, iedereen moet de wet respecteren en dat doet hij niet. Schandalig.
Ik zou zelf ook wel 90 rijden, omdat ik geen zin meer heb in boetes, maar als hij graag boetes betaalt, laat hem doen he. Er staat nergens in de wet dat hij geen boetes mag betalen ipv snelheid te matigen. Schandalig, tja er is zoveel schandalig.

En ale dat laatste stukje is even grote zever als dedecker, probeer geen advocaat van de duivel te spelen, hij is het echt niet waard.
Eh die man is echt geen debiel hoor, als hij zegt dat hij zijn meetings mist of te laat komt door 90 te rijden dan zal dat wel zo zijn. Hij rijd zelf namelijk niet, zijn chauffeur moet zorgen dat hij overal op tijd aankomt.

Ze willen geen flitspalen zetten /controles doen, maar we moeten wel vertrouwen hebben in datzelfde bestuur? Laten we dan aan de Vlamingen ook maar vriendelijk vragen dat ze de snelheid matigen, je moet immer vertrouwen hebben in de automobilisten.
maar met mensen zoals dedecker is dat natuurlijk niet evident.
Dat is juist slecht voor zowel de economie als het milieu. Zeer egoïstisch dus.
een wagen die veel verbruikt lijkt mij economisch gezien voor de overheid goed.
Files en stadsverkeerd stoten het meeste smog uit. Gewoon aan 1 stuk doorrijden in 5de op 100-120 is veel beter. Gewoon belachelijk dus om juist daar met extra (zinloze) regeltjes te komen.
er is geen verband tussen een maximale snelheid en files in de zin dat als iedereen 90 rijdt dan zal dat geen files veroorzaken.
Ik zou zelf ook wel 90 rijden, omdat ik geen zin meer heb in boetes, maar als hij graag boetes betaalt, laat hem doen he. Er staat nergens in de wet dat hij geen boetes mag betalen ipv snelheid te matigen. Schandalig, tja er is zoveel schandalig.
jij bent dan ook geevolueerder dan dedecker. (is gemeend en geen sarcasme)
Eh die man is echt geen debiel hoor, als hij zegt dat hij zijn meetings mist of te laat komt door 90 te rijden dan zal dat wel zo zijn. Hij rijd zelf namelijk niet, zijn chauffeur moet zorgen dat hij overal op tijd aankomt.
[/QUOTE]
met al zijn geld zal hij ook wel een degelijk agenda kunnen hebben om zijn meetings goed te plannen.
Verder gaat zijn chauffeur echt niet te snel rijden zonder dat dedecker dat weet (en hij wist het dus is dat geen argument)
Maar dit is allemaal naast de kwestie: een man die wetten stemt en zelf een wet overtreed om welke reden dan ook is ontoelaatbaar. Dit geldt trouwens niet alleen voor een man die wetten stemt maar voor iedereen.

hoe ik weet dat de snelheid gematigd is? Omdat de burgemeester van charleroi dat heeft gezegd, hoe kun je weten dat dat de waarheid is zeg je dan, wel ergens moet je wel vertrouwen hebben.Op de radio had de woordvoerster van de federale politie gezegt dat er geen boetes zullen worden uitgedeeld in Wallonie...

En over het vetgedrukte: dat is larie want je moet sowieso optrekken naar 90 en dus is de rest nog extra optreken en dat stoot veel uit.Het is niet echt economisch goed (alleen voor de overheid) en ook niet voor het milieu. Waarom ze rijden kun je beter aanhalen het is leven is duur zeker als je een eenvoudige job hebt. Zelf al kom de staat af met belastingsvermindering je moet ze wel eerst kunnen neerleggen

jema eerst overtreed hij de wet wel, iedereen moet de wet respecteren en dat doet hij niet. Schandalig.Jup politiekers zouden toch wel moeten proberen de wet te respecteren, als ze het een debiele wet vinden het staat hun vrij om wetsvoorstellen in te dienen. Van te laat aankomen op een meeting jah vertrek dan vroeger je kan al niet zeggen dat vlaanderen groot is.

.....

Terug
Naar boven