AndroidHealthClinic

Goede PCI Videokaart voor games

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Ik ben bezig met een computer te repareren voor een klein jochie dat van games houd<O:p</O:p
maar nu zie ik tot mijn verbazing dat hij een PCI slot heeft. (Dacht dat die dingen niet<O:p</O:p
meer bestonden) nu wordt de keuze beperkt ben ik bang voor hem. PCI Expres kaarten <O:p</O:p
zijn er genoeg maar die passen niet :D
<O:p</O:p
Iemand ervaring met PCI videokaarten? welke moet ik voor hem kopen als hij spellen als
Far Cry, Grand Theft Auto: Vice City en Unreal Tournament 3 wilt spelen. Deze tref ik
namelijk nu aan op zijn computer aan.<O:p</O:p

de hoogste is denk ik een Nvidea 5200 ofzoiets en daar ben je qua hedendaagse games niets mee..

Geen AGP slot?

Vrees dat je geen PCI-kaart gaat vinden die Direct/X 9 kan draaien. Wel een aantal oude Ati Radeons 9200 die het redelijk goed doen onder DX 8.

Volgens mij heb je bij al die games een Direct/X 9 kaart nodig als je niet te veel grafische kracht wil inboeten.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is balen :(

Een midrange pc met nieuwe mobo, proc, mem en vid kaart hoeft niet zo heel veel te kosten hoor. :)

zit er een usbpoort eraan? dan kun je een externe videokaart kopen (die waarschijnlijk dubbel de prijs vd pc is :P)

pci lol das iets van 8 jaar oud ofzo , wat voor processor zit er wel niet in.
games spelen kan die wel vergeten .

Dan moet er toch minimaal een AGP-slot op dat mainboard aanwezig zijn. AGP-standaard is een stuk ouder dan deze Pentium IV.

Wel een mobo dat een P4 aankan, maar geen AGP/PCI-e heeft?

Wat is het type mobo dan?

2x PCI-Express x1, daar kan je dus low profile kaartjes in kwijt. Zijn er helaas niet zoveel en niet al te snel maar er zijn wel kaarten voor te vinden.

pci express x1 - Grafische kaarten - Prijsvergelijking en reviews van consumenten bij Ciao

Zooi kaarten die een PCI-express x1 aansluiting hebben. X1550 lijkt me de beste keuze. Een 8400GS kopen kan je beter een andere computer kopen met een cheap-ass processor, wat geheugen en een goedkoop moederboard dat PCI Express X16 aan kan. Maar goed dan heb je het al over 300 euro minimaal.​

Laatst bewerkt:
2x PCI-Express x1, daar kan je dus low profile kaartjes in kwijt. Zijn er helaas niet zoveel en niet al te snel maar er zijn wel kaarten voor te vinden.

Dat is dat kleine witte slotje? Daar zit nu een geluidskaart in.

Nee, dat zijn die hele kleine zwarte sloten helemaal links. Eerste slot is PCI-X, tweede is PCI en die andere twee zijn PCI Express X1.

Terug
Naar boven