XXL Nutrition

Goedkoop kippenvlees

No chicken. Je moet al een heleboel kippen gaan stelen om even toe te komen. Een koe is makkelijk

ALDI thats the key!

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet toevallig dat sommige kippenboeren voor 1 euro per stuk jonge slachtkippen aanbieden, vandaar mijn vraag. Dan moet je ze wel zelf slachten en plukken + rotzooi opruimen.

Ik moet het denk ik maar doen met de 6 euro per kilo aanbiedingen.

Aldi diepvries. Budgetslager. 9 euro de kilo.

Of gewoon de promoties in lokale supermarkten in de gate houden.

wh00t ..!! 9 euro per kilo Kipfilet..? bij de gemiddelde slager betaal je rond de 5 á 6 euro per kilo.. Ik kan het weten overigens, heb een bijbaan als slager gehad.. :p

o.t. zelf slachten?? dude .. :P not done.. Meestal is kipfilet hier of daar wel in de aanbieding .. Ik zou me daar een beetje op storten.. en groot inkopen en dan in de diepvries inslaan !

Waar haal je die dan?? Lokale boerderij ofzo?? Zelf slachting??

Drumsticks heten de krengen (vanwege de vorm) maar let wel dat (naar mijn weten) het eiwitgehalte van kipFILET hoger is als dat van kippenvleugels of drumsticks ..

btw.. Is hiervoor al aangehaald maar slagers krijgen die dingen in dozen van 10 kg.. Als je zo een doos meeneemt, krijg je (bij de Turk/Marokkaan) altijd een paar euro extra korting )

Drumsticks heten de krengen (vanwege de vorm) maar let wel dat (naar mijn weten) het eiwitgehalte van kipFILET hoger is als dat van kippenvleugels of drumsticks ..

Drumsticks ben ik niet zo van, zit meestal nog wel een hoop vet aan. Smaakt ook wat anders dan een filet. Dat is meestal wat droger, maar ook vaak weer volgespoten met vocht. En het eiwit gehalte is het toch allemaal om te doen.

Btw, Nu bij de AH kilo kip voor 4,99. Deze week in de aanbieding.Bij mij althans:p

Beste dbb'ers,

In mijn zoektocht naar goedkope eiwitten vanwege mijn beperkte studentenbudget ben ik op zoek naar een adres voor goedkope kippenborstjes.

Zelf slachten en plukken is overigens ook geen probleem -- heeft iemand een leuk adresje? Het liefst in Noord-Holland.

Groet,

Arie vd Ra kilo slager (Noord-holland), hele goedkope kip en heerlijk ingespoten met water, de kip komt uit het oostblok geloof ik, in iedergeval lekker goedkoop!​

Wie weet zwellen spieren ook wel op van salmonella!;):D

@rob

Ik heb het gevoel dat elke kipfilet ingespoten is met water.

Offtopic: de kop van jou hond...die blik...zo kijkt mijn hond ook:D

@rob

Ik heb het gevoel dat elke kipfilet ingespoten is met water.

Offtopic: de kop van jou hond...die blik...zo kijkt mijn hond ook:D

Ik weet dat dat zo is met kip, alleen bij die slager wel met heel veel water, het smaakt nergens naar en de struktuur van de kip is ook totaal anders als zeg maar een gewoon stukje kip van de AH ofzo, echt bang makend vies/anders.

Ik wou hier eigenlijk mee zeggen dat misschien toch de kwaliteit voor op moet staan qua eten en niet de kwantiteit en prijs, dan maar ietsje minder;).

Offtopic: Chilly (Red Hot Chilly Peppers) mijn Hondje is een schatje en verhoudings gewijs een stuk breder en gespierder dan ik, nog wel een beetje ecto aangezien hij net 2jr. is geworden (kruising: Boxer X Pitbull) en bij hem gaat alles van zelf hij hoeft er niks voor te doen:D!

Ik weet dat dat zo is met kip, alleen bij die slager wel met heel veel water, het smaakt nergens naar en de struktuur van de kip is ook totaal anders als zeg maar een gewoon stukje kip van de AH ofzo, echt bang makend vies/anders.

Ik wou hier eigenlijk mee zeggen dat misschien toch de kwaliteit voor op moet staan qua eten en niet de kwantiteit en prijs, dan maar ietsje minder;).

Offtopic: Chilly (Red Hot Chilly Peppers) mijn Hondje is een schatje en verhoudings gewijs een stuk breder en gespierder dan ik, nog wel een beetje ecto aangezien hij net 2jr. is geworden (kruising: Boxer X Pitbull) en bij hem gaat alles van zelf hij hoeft er niks voor te doen:D!

die Chilly van jou heeft veel weg van mijn boxer Tyson.

wat kost hond eigenlijk per kilo bij AH en turkse slager in A'dam?

die van mij zijn: engelse bulldog en degene die op die foto lijkt: Amerikaanse gekruist met Old English Bull.

Beiden gespierder dan ik:D

wat kost hond eigenlijk per kilo bij AH en turkse slager in A'dam?

Engelse Bulldog pupje kost ongeveer rond de 2500-3000 euro...bij de fokker en dan zijn ze net 8 weken oud...dus vrij licht. Bij slager wss duurder;)

Ik haal mn bulk voorraad vlees in duitsland. Daar is het sowieso iets goedkoper.. en krijg je ook nog eens extra waar voor je geld omdat daar strengere regels gelden t.o.v. het inspuiten van vlees. Je houd dus meer kip over in je pannetje.

Hij was de enigste in het nest die super veel op zijn moeder leek da's mijn andere hond een volwaardige Boxer met super stamboom, we hebben hem gehouden omdat toen de pitbull wet nog van kracht was, de rest leek meer pitbull achtig.:cool:

Terug
Naar boven