Fitness Seller

Nieuws Goegebuer krijgt het Vlaams Sportjuweel.

michiel4

Huge Freak
Waardering
310
Lengte
1m83
Goegebuer krijgt het Vlaams Sportjuweel

Gewichtheffer Tom Goegebuer heeft het Vlaams Sportjuweel gekregen. Die trofee beloont een een Vlaamse sportman of -vrouw die het afgelopen jaar een opmerkelijke prestatie heeft geleverd.

Bekijk ook:
Tom Goegebuer wint het Vlaams Sportjuweel

Goegebuer dankt zijn verkiezing aan de Europese titel dit hij in 2009 in de wacht kon slepen. Het was de eerste keer dat de 34-jarige gewichtheffer op een groot toernooi de allerbeste was.

AP "Het is een ongelooflijke eer om die trofee te kunnen krijgen", zegt Goegebuer aan Sporza. "Ik mag dan wel klein zijn, maar dit is iets dat alleen voor grote sporters is weggelegd."

Goegebuer volgt op de erelijst het duo Keisse/De Ketele op. Het is de eerste keer dat een gewichtheffer de trofee wint.

262342832.jpg

"Dit is belangrijk voor de sport. De appreciatie die ik het voorbije jaar heb gekregen, zal ook een rol gespeeld hebben. Ik vind het fantastisch dat ik op het einde van mijn carrière nog zoveel waardering krijg", zegt Goegebuer.

"Ik heb dit jaar weer een stap vooruit gezet. Ik heb mijn grenzen nog niet volledig afgetast in de categorie tot -54 kg. Met nog een paar kilo's erbij en strengere dopingcontroles kan ik op de Spelen van Londen de top acht halen."

Erelijst Vlaams Sportjuweel
2009 Tom Goegebuer (gewichtheffen)
2008 De Ketele/Keisse (ploegkoers)
2007 estafetteploeg 4x100 m (atletiek)
2006 Tia Hellebaut (hoogspringen)
2005 Kathleen Smet (triatlon)
2004 Gino De Keersmaeker (discus)
2003 Benny Vansteelant (duatlon)
2002 Kim Gevaert (atletiek)
2001 Kim Clijsters (tennis)
2000 Filip Meirhaeghe (mountainbike)
1999 Marleen Renders (atletiek)
1998 Sven Nys (veldrijden)
1997 Stefan Everts (motorcross)
1996 Luc Van Lierde (triatlon)
1995 Frederik Deburghgraeve (zwemmen)
1994 Brigitte Becue (zwemmen)
1993 Gella Vandecaveye (judo)
1992 Annelies Bredael (roeien)

bron: [Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:57 ----------

Filmpje van 6min kan je hier bekijken:
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_ander_nieuws/1.644653

Dubbel en dik verdient !

Nice! Mooi dat er ook naar de minder bekende sporten wordt gekeken :)

Hij heeft zeker verdiend, congrats Tom G.!

Hij heeft het inderdaad verdient.
Ik ben net terug van de uitreiking en het was in orde :D

very nice !!

Terug
Naar boven