Fitness Seller

Goeie plot-films

Blood Simple : de betere misdaadfilm (ook al van 1984)

verhaal in het kort :

Een eigenaar van een bar uit Texas denkt dat zijn vrouw overspel pleegt, en huurt een privé-detective in om haar te bespioneren. Als hij wil dat ze vermoord wordt, is dat het begin van een complex plot vol misverstanden en verraad.

zit heel goed in elkaar :thumb:

Whaha, goede plot films en four brothers en green street hooligans...? Wat waren dat 2 ongelofelijke bagger films zeg! :roflol:

[IMDB]M. Night Shyamalan[/IMDB] films!

Zijn films zijn zwaar ondergewaardeerd naar mijn mening! Kan niet wachten op [IMDB]The Happening[/IMDB] :)

:aai:

Ik geloof dat o.a. deze hier nog niet staan:
  • Planet of the Apes
  • Star Wars (een verrassing als je de eerste 3 episodes niet gezien hebt althans :rolleyes:)
  • Basic
  • The Others
  • The Game
  • The Shawshank Redemption
  • Fracture
  • The Prestige
  • Oldboy (heftige plot twist, maar ik vond het zelf eerlijk gezegd niet een hele grote verrassing)
  • The Wicker Man
  • 12 Monkeys
  • The Crying Game
  • Mr. Brooks
  • Primal Fear
  • De TV-serie Roseanne :o

• Topic Starter Topic Starter
Identity met oa John Cusack, Ray Liotta

Wanneer een enorm noodweer hun overvalt, zijn 10 reizigers genoodzaakt om onderdak te zoeken in een vreemd motel in de woestijn. Al snel wordt duidelijk dat ze hier geen veilig heenkomen hebben gevonden. Onder hen bevindt zich een moordenaar, en één voor één worden ze het slachtoffer totdat de levenden de minderheid uitmaken van het gezelschap. Langzamerhand komen ze erachter dat ze niet bij toeval in het motel zijn beland, maar dat ze op een onverklaarbare en ongrijpbare wijze er naar toe zijn gelokt, en dat wie het ook mocht overleven een afgrijselijke toekomst te wachten staat...

Ook de Nederlandse film Spoorloos vind ik persoonlijk de beste Nederlandse thriller met een spannend plot

Rex en Saskia zijn op fietsvakantie in Frankrijk. Als ze tijdens een autorit pech krijgen met hun auto in een tunnel, ontstaat er een kleine ruzie tussen de twee, die al weer gauw weer wordt bijgelegd. Aangekomen bij een tankstation gaat Saskia wat drank halen, om daarna spoorloos te verdwijnen...

Rex wordt wanhopig en zoekt het hele gebied af, nietsvermoedend wat er hem te wachten staat.

Raar dat nog niemand Se7en heeft genoemd :eek:

Blow, 1408, arlington road, Saw, Fighclub, layer cake, lock stock & two smoking barrels, memento, se7en, the game, basic instinct, American psycho, American History X

en voor de rest check gewoon alles met Anthony Hopkins en/of Edward Norton dan zit je meestal goed.

@LuckyLuciano: lol was het net aan het typen :)

vind 7 achteraf bekeken zwaar overrated.

buiten de acteurprestatie van Morgan Freeman was het maar zeer slappe koek.

zo'n flinterdun verhaaltje zeg, niet eens spannend en op het einde : o-deus-ex-machina, anti-acteur en flapdrol Kevin Spacey die de 'intelligente' moordenaar blijkt te zijn.
allemaal heel echt geloofwaardig hoor...

al je dergelijke donkere films wil uitbrengen en serieus wil overkomen moet je om te beginnen met andere acteurs op de proppen komen en niet zo'n pleeboi als Brad Pitt en een seut als Gwyneth Paltrow casten.

Basic zitten ook wel wat verrassende plot wendingen in.

zo'n flinterdun verhaaltje zeg, niet eens spannend en op het einde : o-deus-ex-machina, anti-acteur en flapdrol Kevin Spacey die de 'intelligente' moordenaar blijkt te zijn.

al je dergelijke donkere films wil uitbrengen en serieus wil overkomen moet je om te beginnen met andere acteurs op de proppen komen en niet zo'n pleeboi als Brad Pitt en een seut als Gwyneth Paltrow casten.

Ik denk ook dat ze serieus verkeerd gecast hebben in Se7en, maar om 1 of andere reden bekijk ik hem toch met plezier.

Vind het onzin mensen op hun looks te beoordelen...het blijft een goed acteur en niet voor niets:

User Rating: 8.6/10 (174,038 votes)
Top 250: #35
Nominated for Oscar. Another 18 wins & 17 nominations

Het is gewoon zo'n film die je maar 1 keer kan zien en dan ben je toch wel onder de indruk (als je wat gevoel voor emotie hebt tenminste).

Verkeerd gecast? Zie niet in waarom. Freeman/Pitt zijn leuk team.

But to each his own I guess :cool:

Verkeerd gecast? Zie niet in waarom. Freeman/Pitt zijn leuk team.

Brad Pitt kan me nooit echt overtuigen in z'n serieuze rollen, hij begeeft zicht altijd een beetje op dun ijs vind ik.

Mss was Johnny Depp geschikter geweest? Of Sean Bean? Barry Pepper?

Robert Duvall had ik graag in de rol van Kevin Spacey gezien.

Spacey is gewoon heel goed in gestoorde/geheimzinnige/creepy rollen, die smile van hem doet het telkens weer. Robert Duvall heeft de ideale criminal look maar past volgens mij niet in deze rol. Meestal doet hij het goed in bijrollen. Freeman was sowieso ideaal, perfecte prestaties ook. Pitt was vervangbaar, ik had dan zeker voor Edward Norton gekozen! Die maakt de laatste tijd bijna alleen topfilms trouwens.

Brad Pitt kan me nooit echt overtuigen in z'n serieuze rollen, hij begeeft zicht altijd een beetje op dun ijs vind ik.

Mss was Johnny Depp geschikter geweest? Of Sean Bean? Barry Pepper?

Robert Duvall had ik graag in de rol van Kevin Spacey gezien.

Ik vond spacey juist erg goed. en denk dat pitt de rol gewoon goed ingevuld heeft vond meer het karakter wat hij speelde wat matig maar daar kan hij vrij weinig aandoen en dat maakte Freeman ze rol ook mooier.

Edward Norton was idd een betere keuze geweest dan BP, komt een stuk geloofwaardiger over.

Pitt zie ik dan wel veel liever in 'Troy', zo'n rol is op z'n lijf geschreven.

destijds hadden ze vóór 7 nog in de zalen kwam zoveel ophef en reclame rond de film gemaakt, dat ik na het bekijken ervan maar matig onder de indruk was.
sindsdien bekijk ik geen trailers of filmprogramma's meer en lees enkel nog vluchtig een recensie ervan.
zo blijft de onbevooroordeeldheid en magie van het moment bewaard en kan je achteraf zelf een eerlijk oordeel vellen over wat je er van vond :)

Terug
Naar boven