AndroidHealthClinic

graag hulp met mijn programma

Hoitinga

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een tijdje bezig met fitness en wil het nou graag serieus gaan oppakken. Mijn doel is simpel gezegd breder worden, dus massa vergroten. Ik ga 3 dagen in de week fitnessen maandag, woensdag en donderdag.

ik wou graag een splitschema maken maar ik weet niet goed welke spiergroepen ik het best per dag kan pakken?
een voorbeeld:

Maandag: Benen rug

woensdag: Borst Tricep

Donderdag : schouders Bicep

Weet iemand welke volgorde het meest gunstig is voor mijn spiergroepen? De oefeningen qua spier groep kom ik denk ik zelf wel uit maar als iemand tips heeft graag !

Groeten

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een tijdje bezig met fitness en wil het nou graag serieus gaan oppakken. Mijn doel is simpel gezegd breder worden, dus massa vergroten. Ik ga 3 dagen in de week fitnessen maandag, woensdag en donderdag.

ik wou graag een splitschema maken maar ik weet niet goed welke spiergroepen ik het best per dag kan pakken?
een voorbeeld:

Maandag: Benen rug

woensdag: Borst Tricep

Donderdag : schouders Bicep

Weet iemand welke volgorde het meest gunstig is voor mijn spiergroepen? De oefeningen qua spier groep kom ik denk ik zelf wel uit maar als iemand tips heeft graag !

Groeten

benen schouders
borst tricep
rug bicep

ik zou als beginner zoiezo full body gaan doen (google Rippetoe) daar zal je veel meer resultaten mee behalen....

maar om de vraag te beantwoorden: vaak probeer je de belasting te verdelen dus niet alle grote spiergroepen tegelijk dus geen benen en rug. vaak komt het neer op benen schouders(groot+klein),borst triceps(groot+klein, en triceps word al belast bij borst oefeningen en traint zo dus ook maar 1x per week) en rug biceps(zelfde verhaal als borst triceps)

wel zou ik bij dat schema opletten dat je een rustdag tussen benen-schouders en borst-triceps hebt om je schouders voldoende rust te geven(je gebruikt bij zware chest oefeningen vaak je schouders ook)

andere optie is antogonistisch trainen wat betere voor je spieren zou kunnen zijn omdat je dan rekt en strekt doordat je je de antagonistische(tegen overgestelde) spieren ook gelijk traint.
zo'n schema is dan vaak:
benen
rug-borst
biceps-triceps-schouders

Terug
Naar boven