XXL Nutrition

graag jullie mening....

Loo

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
666
hey mede-bodybuilders,

Wat vinden jullie van dit verhaal;

Ik train al jaren en ik heb de afgelopen tijd veel gelezen over diverse A.S, en ik denk dat ik een primo-kuurtje ga nemen. Ik zal ff in het kort uitleggen waarom;

Primo drukt zowiezo niet zo zwaar op je axis, dat heb ik op diverse sites (bodybuilding.com/anabolics review,etc.)gelezen, hij gaat misschien wel plat...maar je axis herstelt veel sneller dan bijvoorbeeld deca. Ook houdt je met primo weinig tot geen vocht vast tijdens de kuur.
En wat misschien nog wel het belangrijkste is voor mij; ondanks dat primo een DHT-variant is, is zijn androgene werking matig. De androgene bijwerkingen zijn dus een stuk minder t.o.v testosteron, en dat is iets wat mij in het bijzonder aanstaat. (want ik zit zeker niet op bv acne te wachten!)

Nu weet ik dat primo niet echt een heel goed middel is om massa te winnen, en dat het vaak gebruikt wordt in een combi of in een cut-kuur.

Mijn doel is een kilo of 5 winnen, met 8 weken 300mg primo (misschien 400)
Ik heb op diverse sites en forums gelezen dat dit wel haalbaar is, maar wat vinden jullie?

Is dit een goede kuur? Ik heb het gevoel van wel. Of vinden jullie dat ik omhoog moet met de dosering/moet stacken?(dit doe ik liever niet; maar een zinloze kuur is erger). Of hebben jullie misschien wat anders...

Voorwaarde van mijn kuur moet wel zijn; niet teveel androgene bijwerkingen (met name acne), en een niet te lange onderdrukking van je eigen axis. Met een kilo of 5 aan de droge massa ben ik zeker tevreden!

Ben benieuwd naar jullie reactie....

Thanx en trainse, Lo

vaak wordt primo gestacked met winstrol in een "cuttingskuurtje" /lean mass kuurtje alleen naar mijn weten is winstrol wel sterk androgeen. Met als gevolg dat de kans op acne groot is indien je aanleg voor acne hebt?

En wat misschien nog wel het belangrijkste is voor mij; ondanks dat primo een DHT-variant is, is zijn androgene werking matig. De androgene bijwerkingen zijn dus een stuk minder t.o.v testosteron, en dat is iets wat mij in het bijzonder aanstaat. (want ik zit zeker niet op bv acne te wachten!)

Even voor de volledigheid: ;)

Veel misverstanden duiken vaak op over de androgene actie van steroiden. Mensen blijken niet te verstaan dat anabole activiteit kan berusten op meer dan een factor en niet enkel de androgene binding.

Hoewel dit nu al meer dan een paar jaar bekend is hoor ik nog vaak zeggen van mensen dat Dianabol en anadrol sterke androgenen zijn, of een hoog androgeen risico inhouden omdat ze goed massa opbouwen, en dat primobolan goed is voor vrouwen en weinig androgeen omdat het slechts weinig resultaten oplevert.

Aan de hand van deze studie :

Saartok T, Dahlberg E, Gustafsson JA.Relative binding affinity of anabolic-androgenic steroids: comparison of the binding to the androgen receptors in skeletal muscle and in prostate, as well as to coïtus hormone-binding globulin.Endocrinology. 1984 Jun;114(6):2100-6.

ga ik nu eens de feiten uit de doeken doen. Deze studie vergelijkt de relatieve binding van steroiden aan de androgene receptor van spierweefsel in vergelijking met methyltrienolone, ook bekend als methyl-trenbolone of R1881, een middel dat vaak gebruikt wordt om androgene binding te testen. De resultaten volgens de studie waren als volgt :

Methyltrienolone bond uiteraard het sterkts. Op de tweede plaats kwam nandrolone, die een gelijkaardig product is, dan methenolone (primobolan), dan pas testosterone, en daarna mesterolone (proviron). Bepaalde middelen hadden een zeer zwakke binding waaronder stanozolol (winstrol) , methandienone (dianabol) en Fluoxymesterone (halotestin). In die volgorde. Nog andere middelen hadden zo laag een binding dat het zelfs niet kon bepaald worden of ze wel bonden, met name anadrol en ethylestronol.

[..]

2.Methenolone of Primobolan, wordt vaak aangeraden aan vrouwen als een weinig androgeen middel. Hier zien we dus dat methenolone een sterker androgeen is dan testosterone. Het is ook een 5-alpha gereduceerd hormoon, dus het ondergaat geen veranderingen. Wat kun je hieruit afleiden ? Wel met name dat androgene neven-effecten lineair gaan toenemen met de dosis. Als je dan rekening houd met het weinig anabole effect van dit middel dan zie je dat dit voor vrouwen weinig effectief is, want een effectieve dosis is mg voor mg zo androgeen als testosterone (meer, maar testo zal natuurlijk converteren naar DHT). Dit is nogmaals, zoals hierboven het bewijs dat er meer dan AR binding alleen nodig is voor spiergroei, daar testosterone zwakker bind in spierweefsel en toch tot 10 maal sterker anabool is dan methenolone.

[..]
3.Testosterone. Temeer gewroken als het meest anabole middel ter wereld en toch niet half zo androgeen als velen wel vrezen. Als je methenolone noemt als een weinig androgeen middel dan moet je ook echt niet gaan vrezen voor massieve haaruitval of prostaatproblemen met testo. Die komen niet zo vaak voor als door tegenstanders van AAS en testo in het bijzonder vaak beweerd wordt. Door zijn breed spectrum aan andere anabole paden blijft testo ondanks zijn minder AR binding in spierweefsel, die toch nog HEEL sterk is, een 10 maal beter anabool dan gelijk welk ander middel. Hieruit kunnen we besluiten dat het merendeel van de mensen, zeker degenen die nog geen haar of prostaatproblemen hebben, echt meer gebaat zijn met het gebruik van testo ZONDER het gebruik van 5AR blokkers, die nodeloos onze gezondheid ondermijnen.

[..]

Uit "De relatieve affiniteit van steroiden voor de androgene receptor in spierweefsel." van Big Cat.

damn, goed stuk. Dat wordt voor mij in ieder geval geen primo!! Sterk androgeen betekent grote kans op haaruitval en prostaatproblemen. Vraagje betekent sterk androgeen naast een grotere kans op haaruitval en prostaatproblemen ook een grotere kans op acne?

Aangezien Eq er niet tussen staat wil dat dus zeggen dat ze vrij mild is? En dus een kleinere kans op haaruitval en prostaatproblemen dan primobolan en testosterone? Klopt he? Aangezien Eq anaboler dan primobolan is en tevens minder androgeen is de keuze tussen die twee makkelijk gemaakt toch? Volgens mij begin ik nu echt te begrijpen :p

Aangezien de binding van Winstrol aan de androgene receptor van spierweefsel in vergelijking met methyltrienolone zwak is, is de kans op haaruitval en prostaatproblemen nihil te noemen. Toch? Maar winstrol is wel slecht voor je lever. Is er geen verband tussen de androgeniteit en de mate van impact op je lever?

Greetz

Laatst bewerkt:
Als je bang bent voor wat bijwerkingen moet je naar mijn inzicht niet aan de beginnen, is hetzelfde om te zeggen ik wil wel veel alcohol drinken maar niet dronken worden :-S

pampam zei:
Als je bang bent voor wat bijwerkingen moet je naar mijn inzicht niet aan de beginnen, is hetzelfde om te zeggen ik wil wel veel alcohol drinken maar niet dronken worden :-S

ik snap wat je bedoelt maar ik vind het een erg ongenuanceerde uitspraak. Het is belangrijk om vooraf je doelstellingen van je kuur te bepalen? Zijn die haalbaar met je kuur? Hoe werken de stof in je lichaam? Wat kan je verwachten? etc. etc. Ik vind wel dat je dit moeten weten alvorens je maar gewoon klakkeloos begint.

Hoewel je bij AS altijd risico's loopt is het wel belangrijk deze van te voren te weten en op welke manier je deze kan indammen en of je bereid bent deze risico's op de koop toe te nemen ;)

Laatst bewerkt:
kan iemand mijn vraag a.u.b. nog beantwoorden :p

Welke vraag? Je schrijf zulke lappen tkest dat ik niet meer weet wat echt een vraag is of wat retorisch is. Misschein iets meer verdiepen in de materie?

Smoothmold zei:
kan iemand mijn vraag a.u.b. nog beantwoorden :p

Mijn persoonlijke reactie even, die refereert aan waar voor wordt gewaarschuwd door Schering, (de fabrikant), en de medische ecyclopies:
Primobolan drukt dermate op de prostaat dat mannen met prostaat-problemen zeer zeker géén Primobolan moeten gebruiken.

Zo mild 'in every way' is het dus niet.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reply's

Ik heb toch echt gelezen dat primo onder de wat mildere middelen valt, zeker met betrekking van androgene bijwerkingen....

Het klopt inderdaad dat primo of anavar beter hecht aan de androgene receptor dan bijvoorbeeld testo en dianabol, maar waarom zijn de (androgene) side-effects dan veel minder?

De kans op acne, haarduitval, prostaatproblemen, en aromatisering is bij die middelen namelijk veel groter.

Het eerste verhaal wat ik postte klopte toch echt, die informatie heb ik van diverse sites, waaronder veel info van big cat (dezelfde auteur als van de quote van MrJ).

Dus ben nog steeds benieuwd naar iemand die antwoord kan geven op m'n vragen...

Oja, en ik zal me ff voorstellen;

ik ben Lorenzo, 22 jaar, train al een jaar of 4, weeg een kilo of 75 (weeg de laatste tijd niet meer omdat ik me teveel fixeerde op de weegschaal), voeding + training is zeker in orde!

Ik hoop dat iemand kan helpen met deze kuur...

hoe groot ben je? hoeveel trainingen in de week?

08.30 havermout met honing
eiwitshake + , sinaasappelsap met multivitamine

10.30 4 volkorenboterhammen met 150 gram kalkoen

13.30 1 bord macaroni met 100 gram tonijn
vit E + visolie

16.30 1 bord rijst met kipfilet (+- 150 gram)
vit E + visolie

18.30 weightgainer met banaan

19.00 -20.30 trainen
meteen na de training 1 AA’tje

21.30 rijst met kipfilet of biefstuk (+-150 gram)
Vit E + visolie

23.00 eiwitshake (eventueel met banaan)

Ik probeer de hele dag door water te drinken, ongeveer 2 liter per dag

Ik weet dat ik wat groentes mis, ik probeer deze wel aan te vullen, vooral in het weekend als ik niet train.

Bakken doe ik in olijfolie.

Trainen; 4 dagen in de week, 2 spiergroepen per keer. voorbeeld;
maandag; rug, triceps
dinsdag; benen, buik
woensdag rust
donderdag; schouders, biceps
vrijdag; borst triceps

Kan iemand mij nu advies geven over die kuur?

Alvast bedankt, Lo

en ik ben 1.80 en zit heel laag in mijn BF.

Ciao

ik vind het wel magertjes kerel, vind je nog iets te laag in je eiwitten zitten. neem een pwo shake na je training trouwens!

voor een ecto (ga der even vanuit dat je dat bent) zit je ook wel erg laag in je koolhydraten. en gooi er iets meer vetten in dmv lijnzaadolie.

denk als je dat een tijdje doet dat je zeker nog 5 kilo natural kan winnen

gr
Michel

ik heb altijd gelezen; eerste glycogeendepots aanvullen direct na de training, dat is eerste prioriteit. Dit doormiddel van snelle suikers. (ik wil wel wat literatuur plaatsen als je het niet gelooft).

Over vetten; wat vind je van die visolietabletten dan (met vit E voor betere opname), en al het bakken in olijfolie? Vind je dat niet voldoende?

Ik persoonlijk vind dit een goed schema.

Met alle respect, dit was een topic over een primo-kuur, maar ik heb nog geen goed antwoord gehad.

Ciao

Loo zei:
ik heb altijd gelezen; eerste glycogeendepots aanvullen direct na de training, dat is eerste prioriteit. Dit doormiddel van snelle suikers. (ik wil wel wat literatuur plaatsen als je het niet gelooft).

Over vetten; wat vind je van die visolietabletten dan (met vit E voor betere opname), en al het bakken in olijfolie? Vind je dat niet voldoende?

Ik persoonlijk vind dit een goed schema.

Met alle respect, dit was een topic over een primo-kuur, maar ik heb nog geen goed antwoord gehad.

Ciao

Die glycogeen depots vul je toch niet volledig aan in 1x dat begin komt pas in de maaltijd die je pakweg een uur later eet. De maaltijd na het trainen geld puur als middel om de gecreëerde katabole staat op te heffen en een 1e stap tot herstel te maken.

Daarom na het trainen een shake a 0.8gr dextrose per kg vvm en 0.4gr whey per kg vvm. De insuline afgifte, geforceerd door de hoeveelheid dextrose, heft je katabole toestand op en transporteert de whey.

Daar draait het hele kunstje van die "maaltijd" kortweg om. :)

Verder vind ik het idd wat magertjes. Qua kcal, qua proteine, qua alles. Dat kan (moet) meer. Om te beginnen al eens wat proteine voor de training, die shake na het trainen en vervang die shake in de avond door kwark (aangenomen dat het whey proteine is) en voeg wat vetten toe.

Laatst bewerkt:
Navy zei:
Je eet pas weer 2.5 uur na je training. Das niet goed!

Als ik om 20.30 klaar ben met trainen, en om 21.30 zit ik aan de rijst met biefstuk, dan zit daar toch maximaal 1 uur tussen?

Verder vind ik het idd wat magertjes. Qua kcal, qua proteine, qua alles. Dat kan (moet) meer. Om te beginnen al eens wat proteine voor de training, die shake na het trainen en vervang die shake in de avond door kwark (aangenomen dat het whey proteine is) en voeg wat vetten toe.[/QUOTE]

Is die weightgainer voor de training niet goed? daar zitten toch veel eiwitten en? En in die maaltijden daarvoor zitten toch ook genoeg maaltijden?

Hoeveel vetten moet ik extra nemen dan? vind je al dat bakken in olijfolie en die visolie tabletten niet voldoende aan onverzadigde vetten?

Ik blijf erbij dat ik mijn schema goed vindt, en meer kan ik uberhaupt niet op, dan plof ik uit elkaar. Bedankt voor de adviezen overigens. Daar komt bij dat ik niet van plan ben kilo's aan vet aan te komen.

Voor de mensen die ervaring hebben met een primo-only kuur of advies hebben hierover; graag.

Trainse, Lo

Terug
Naar boven