XXL Nutrition

grapefruit en afgebroken door het lichaam

vinci12

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Halo,

toch snel een nieuw topic openen omdat ik dit in het oude niet echt kan vragen.
Heb al gehoord dat grapefruit de inname verbeterd van aas algemeen in mijn geval dus var.
Het zou het enzym p450 verlagen waardoor er meer werkzame stof in het lichaam terecht komt.
Maar dit zorgt er tevens voor dat het lichaam dan minder van de afvalstoffen afbreekt wat dan weer levertoxiciteit veroorzaakt of zou kunnen veroorzaken bij hoge doseringen.
Als ik 50 mg neem en ik neem dit gewoon met water,hoeveel werkelijke stof hou ik dan over eigenlijk?
Moest ik dit met grapefruit nemen zou het percentage hoger worden maar wil de risico op toxiciteit zo klein mogelijk houden.
Moet ik het dan gewoon met water innemen of toch grapefruit??

• Topic Starter Topic Starter
Had ik al gelezen maar daar staat niet in of je het nu moet nemen met grapefruit of niet.

Dus met water of grapefruit?

Tabletten gewoon lekker met water innemen joh.

Halo,

toch snel een nieuw topic openen omdat ik dit in het oude niet echt kan vragen.
Heb al gehoord dat grapefruit de inname verbeterd van aas algemeen in mijn geval dus var.
Het zou het enzym p450 verlagen waardoor er meer werkzame stof in het lichaam terecht komt.
Maar dit zorgt er tevens voor dat het lichaam dan minder van de afvalstoffen afbreekt wat dan weer levertoxiciteit veroorzaakt of zou kunnen veroorzaken bij hoge doseringen.
Als ik 50 mg neem en ik neem dit gewoon met water,hoeveel werkelijke stof hou ik dan over eigenlijk?
Moest ik dit met grapefruit nemen zou het percentage hoger worden maar wil de risico op toxiciteit zo klein mogelijk houden.
Moet ik het dan gewoon met water innemen of toch grapefruit??
waar hou jij je mee bezig? grapefruit of water? denk je nu echt dat dit een merkbaar verschil zal geven.

Ja als ge gaat lezen en nog eens lezen dan krijg je dit soort vragen natuurlijk.
Vele zeggen dat grapefruit enorm goed is maar ja zal het gewoon bij water laten dan.

waar hou jij je mee bezig? grapefruit of water? denk je nu echt dat dit een merkbaar verschil zal geven.

Heb jij je er in verdiept dan?

Uit de link van Utrechter, een copy paste uit een van de onderzoeken.

More than a decade has passed since it was unintentionally discovered that grapefruit juice interacts with certain drugs. The coadministration of these drugs with grapefruit juice can markedly elevate drug bioavailability, and can alter pharmacokinetic and pharmacodynamic parameters of the drug. The predominant mechanism for this interaction is the inhibition of cytochrome P-450 3A4 in the small intestine, resulting in a significant reduction of drug presystemic metabolism
De werking zit in de narginin een bioflavonoid dat zit in grapefruitsap. Bij seroxat een medicijn voor meer seratonine staat het in de bijsluiter, grapefruitsap kan lijden tot serotoninie syndroom. Waarom? Omdat de aanbevolen dosis veel minder wordt afgebroken en de heropname van serotonine zoveel hoger dat het gevaarlijk hoog is. Het zit ook in mijn ECA stack 100mg als extra; precies om die reden. Doe je dit bij dbol dan hoef je iets minder te nemen voor hetzelfde effect of je neemt hetzelfde en hebt het effect van wat meer. Al mijn orals neem ik met een glas grapefruitsap, is ook gewoon lekker namelijk en grapefruitsap stimuleert de vetverbranding = win win.

Wel nemen niet nemen zit in de werking van een middel vs overdosering. Bij veel echte medicijnen is de dosis bepaalt door lang onderzoek, die dosis is dan veilig. Bij grapefruitsap en medicijnen die via bepaalde enzymprocessen gaan klopt dan de aanbevolen dosis niet. Bij ons Dbol gebruik is het een kwestie van 1 tablet minder nemen oid als je het met grapefruitsap neemt of net zoveel als je van plan was en iets meer werking. Ik ken hier ook geen getallen bij. Wij gokken toch maar wat aan met dosering van AAS gebruik, alles is proberen/ leren van ervaringen van anderen in plaats van klinisch onderzoek.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: SIA
Heb jij je er in verdiept dan?

Uit de link van Utrechter, een copy paste uit een van de onderzoeken.

De werking zit in de narginin een bioflavonoid dat zit in grapefruitsap. Bij seroxat een medicijn voor meer seratonine staat het in de bijsluiter, grapefruitsap kan lijden tot serotoninie syndroom. Waarom? Omdat de aanbevolen dosis veel minder wordt afgebroken en de heropname van serotonine zoveel hoger dat het gevaarlijk hoog is. Het zit ook in mijn ECA stack 100mg als extra; precies om die reden. Doe je dit bij dbol dan hoef je iets minder te nemen voor hetzelfde effect of je neemt hetzelfde en hebt het effect van wat meer. Al mijn orals neem ik met een glas grapefruitsap, is ook gewoon lekker namelijk en grapefruitsap stimuleert de vetverbranding = win win.

Wel nemen niet nemen zit in de werking van een middel vs overdosering. Bij veel echte medicijnen is de dosis bepaalt door lang onderzoek, die dosis is dan veilig. Bij grapefruitsap en medicijnen die via bepaalde enzymprocessen gaan klopt dan de aanbevolen dosis niet. Bij ons Dbol gebruik is het een kwestie van 1 tablet minder nemen oid als je het met grapefruitsap neemt of net zoveel als je van plan was en iets meer werking. Ik ken hier ook geen getallen bij. Wij gokken toch maar wat aan met dosering van AAS gebruik, alles is proberen/ leren van ervaringen van anderen in plaats van klinisch onderzoek.

verdiept niet. ervaring wel. ik lees al die studies wel maar neem ze met een korreltje zout. de meeste studies spreken elkaar tegen. de ene studie zegt dat nolvadex het hart beschermt, een andere studie zegt dat nolvadex de kans op een hartaanval vergroot. en zo gaat het maar door. denk je nu echt dat je een kilootje gaat bijwinnen omdat je je pilletjes met grapefruitsap neemt? is toch te onnozel om waar te zijn.met zo'n zaken hou ik mij niet bezig.

verdiept niet. ervaring wel. ik lees al die studies wel maar neem ze met een korreltje zout. de meeste studies spreken elkaar tegen. de ene studie zegt dat nolvadex het hart beschermt, een andere studie zegt dat nolvadex de kans op een hartaanval vergroot. en zo gaat het maar door. denk je nu echt dat je een kilootje gaat bijwinnen omdat je je pilletjes met grapefruitsap neemt? is toch te onnozel om waar te zijn.met zo'n zaken hou ik mij niet bezig.
#

Heb je enige gegronde reden om aan te nemen dat het onnozel is dan?
Je kunt niet alles over 1 kam scheren, je dient de gulden middenweg te kiezen op het gebied van kennis vergaren.

De lever breekt orals af door een groep van enzymen P450 genaamd.
Wanneer deze groep wordt 'lamgelegt' zal een grotere percentage van die orals werkzaam zijn.
Dit is iets wat al zo vaak is aangetoont en bewezen.

Ik slik liever 30mg met grapefruitsap dan 40mg met water, beiden zullen hetzelfde eindresultaat hebben.

daar zijn onderzoeken ook voor :) zou uit wetenschappelijk oogpunt raar zijn als we het maar bij 1 onderzoek laten toch ? hoe meer onderzoek hoe meer bevindingen er naar boven komen, en dan kunnen ze elkaar soms tegenspreken ja. voor sommigen is de bro science wel geloofwaardiger (dit is niet voor jou bedoeld, no offence).

te onnozel om waar te zijn.met zo'n zaken hou ik mij niet bezig.

Te onnozel is een persoonlijke mening en je er niet mee bezig houden een persoonlijke keuze. Voor persoonlijke keuzes heb ik altijd begrip maar sommige mensen zoals TS delen jou keuze niet en willen iets begrijpen. TS haalt echter een onderwerp aan waar zeker veel van waar is en het effect van een glas grapefruit sap zou best wel eens vrij veel effect kunnen hebben.

Jij zegt vervolgens dit:
Alsof wat TS beweert onzin is en TS reageert ook nog van dat laat ik het maar bij water. Jammer dat TS niet vasthoudender is! Omdat jij de keuze maakt je niet te verdiepen in publicaties hoef je anderen die zich wel willen verdiepen en vragen stellen nog niet het idee te geven dat het onzin is. Het gaat ook niet om die kilo winnen maar om te blijven leren, ook al win ik met die kennis geen kilo blijft de kennis op zich de moeite waard. Begrip is stap 1 toepassen en kilo's winnen stap 2 en voor stap 2 moest je stap 1 niet overslaan.

Orals worden afgebroken en daar zijn enzymen bij betrokken. Narginin uit grapefruitsap verandert dit proces, hoe dit gebeurd wil ik weten en begrijpen. Of ik daar een kilo mee win is nog niet van toepassing. Eerst stap 1 dan stap 2.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Apr 2012 om 12:59 ----------

Ik slik liever 30mg met grapefruitsap dan 40mg met water, beiden zullen hetzelfde eindresultaat hebben.

Zo denk ik er ook over als je een lang verhaal samenvat tot een korte zin.

Laatst bewerkt:

Dat is een andere zaak. Ik neem mijn pillen met water, grapefruitsap, en andere dranken. Ik denk er gewoon niet bij na. Als je het liever met grapefruitsap drinkt, moet je dat doen. wat ik bedoel is dat je je niet moet laten beïnvloeden door die onderzoeken en denken dat je het moet drinken met grapefruitsap omdat je dan meer winst zou maken.

Ik denk dat er maar 1 iemand is die hier op kan antwoorden.. Grapefruit greene!

(no homo!)

oh no, niet weer die grapefruit scene

Idd, ik heb er al bewust geen link van gezocht, want dan zou mijn 'no homo' toevoeging enigzins vervallen :p

Maar daar ging het topic niet over natuurlijk :D discusieer gerust verder jongens ;) I'm out!

Terug
Naar boven