XXL Nutrition

Greenspan; economische recessie op komst

Lumey

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
D ex-centraal bankier Alan Greenspan ziet de VS-economie mogelijk dit jaar al een recessie induiken.

Greenspan, die tot begin dit jaar voorzitter was van de Amerikaanse centrale bank, wees er op dat de economie van de Verenigde Staten al sinds 2001 expandeert. Hij ziet nu tekenen dat de huidige economische cyclus ten einde loopt.

,,Als je al zo lang geen recessie meer hebt meegemaakt'', hield Greenspan een congres van bedrijfsleiders in Hongkong voor via een satellietverbinding, ,,bouwen steeds krachten op die de volgende recessie in zich dragen.'' Economen definiëren een recessie als twee opeenvolgende kwartalen waarin de productie van goederen en diensten afneemt.

,,Kijk maar naar de winstmarges'', zei Greenspan, ,,die beginnen zich te stabiliseren en dat is doorgaans het eerste teken dat de opwaartse economische cyclus ten einde loopt.''

Greenspan maakt zich ook zorgen over het tekort op de Amerikaanse begroting. Dat verminderde afgelopen jaar weliswaar tot 247,7 miljard dollar (191,2 miljard euro), het laagste peil in vier jaar, maar het blijft een reden tot ongerustheid, vindt de voormalige Fed-voorzitter.

Greenspan voegde eraan toe dat het bijzonder delicaat is om economische evoluties te voorspellen, maar hij acht het niet uitgesloten dat de recessie einde dit jaar al begint.

Tijdens het laatste kwartaal van 2006 groeide de VS-economie met 3,5 procent, verrassend sterk in vergelijking met de 2 procent van het kwartaal voordien. Maar voor heel 2007 wordt hooguit 2,7 procent verwacht, het laagste percentage sinds de 1,6 procent van 2002.

-------------------------------------------------------------------
Hmm wat denken jullie? De beurzen in Europa gingen wel flink omlaag, kan natuurlijk ook een gewone correctie zijn. Of winstnemingen. Maar zou een uitspraak van een dergelijk iemand nou zoveel impact hebben??

Dat betekend toch dat er weer meer gaat worden geinvesteerd in Europa en Azie ?

• Topic Starter Topic Starter
Dat betekend toch dat er weer meer gaat worden geinvesteerd in Europa en Azie ?

Mischien, maar ik denk dat de VS Europa ook meetrekt, ik weet het wel bijna zeker. In ieder geval de beurzen zeker. Vandaag ook weer flinke correcties.

Greenspan heeft weer eens een oprisping........

Europa gaat denk ik niet mee, het chineese geweld houd nog wel even aan. Beurssentimenten en winstpakkers blijf je houden.

Twas een rode dag vandaag op de beurs. Helaas ook wat verlies geleden.
Consumentenvertrouwen was in de vs echter uitermate hoog las ik vandaag. We zullen zien. Morgen 9 uur mn monitor maar weer opstarten en hopen dat we terug kunnen keren naar de 511 alhoewel ik mn twijfels heb dat dat snel gaat gebeuren.

Twas een rode dag vandaag op de beurs. Helaas ook wat verlies geleden.
Consumentenvertrouwen was in de vs echter uitermate hoog las ik vandaag. We zullen zien. Morgen 9 uur mn monitor maar weer opstarten en hopen dat we terug kunnen keren naar de 511 alhoewel ik mn twijfels heb dat dat snel gaat gebeuren.

Eerste koersdoel aex 470!
Consumenten vertrouwen goed nou jij blij, de rest is allemaal bar slecht en wordt ook steeds slechter.
Belangrijkcijfer huizenmarkt...verkochte woningen....super slecht
inflatie cijfers zogenaamd goed....iedereen weet dat daar mee gerotzooid wordt.
Net als de beurs zelf die proberen ze steeds maar te steunen, daarom eindigt die meestal ook gelijk, al een paar jaar.
Tot het echt misgaat, huizen prijzen blijven zakken, en dat was nou juist de drijfveer van de usa economie, overwaarde opnemen!
En de cijfers van de geld groei die tonen ze maar niet meer???
hahaha waarom nou toch!
helicopter Ben wordt hij ook wel genoemd de nieuwe voorzitter van de usa economie. meneer drukpers!!!!!!!!!!
Kijk niet raar op als de echte crash nog komt en dat doed hij.
Dan zit je gauw aan de 420.
En komt iran ook nog in conflict dan zal ik maar zorgen dat jou centjes op de rekening staan anders liggen jou aandelen op het kerkhof.
En euro/dollar en olie kunnen en gaan ook nog opspelen dat kan bijna ook niet anders.
En de groeicijfers waren ook nog eens bar slecht, afkoeling is nou al een feit...zachte of harde landing usa?
Een voordeel een crash is een goed instap moment!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahah dude doe even rustig. Dit is gewoon een gezonde correctie. Door dat gelul van Greenspan erbij en door die shizzle in China ( met koerswinstbelasting etc etc) heeft de beurs een tikje gekregen. De AEX is al die tijd alleen maar gestegen. Een kleine koerscorrectie is wel op zijn plaats dacht ik, juist door ophitsers als jij krijg je een negatief beurs sentiment.

hahah dude doe even rustig. Dit is gewoon een gezonde correctie. Door dat gelul van Greenspan erbij en door die shizzle in China ( met koerswinstbelasting etc etc) heeft de beurs een tikje gekregen. De AEX is al die tijd alleen maar gestegen. Een kleine koerscorrectie is wel op zijn plaats dacht ik, juist door ophitsers als jij krijg je een negatief beurs sentiment.

mmmm wat doe jij voor de kost!
Ik handel iedere dag, deze correctie heeft mij niks gekost maar een hoop opgeleverd!
Opties gaat jou natuurlijk ver boven de pet, daarom maar wat aandeeltjes.
De gewone man is straks de pik en daar waarschuw ik voor, ik zeg niet dat hij nou direct inklapt, ik zeg eerste koersdoel 470 plus dus...........vandaar kan je een hele stijging krijgen.
Maar de echte correctie komt nog.

Je klinkt meer als een paniekzaaier ala Koen Hoefgeest dan als een trader pur sang. Altijd leuk die berentaal, maar een correctie zat er gewoon aan te komen. Zo vreemd is dit niet.

Je klinkt meer als een paniekzaaier ala Koen Hoefgeest dan als een trader pur sang. Altijd leuk die berentaal, maar een correctie zat er gewoon aan te komen. Zo vreemd is dit niet.

Nou die knakker is trouwens nou weer behoorlijk positief hoor:D

lotto weekend miljonairs..op naar de meloen;)

Ik handel iedere dag, deze correctie heeft mij niks gekost maar een hoop opgeleverd!
De gewone man is straks de pik en daar waarschuw ik voor, ik zeg niet dat hij nou direct inklapt, ik zeg eerste koersdoel 470 plus dus...........vandaar kan je een hele stijging krijgen.

Haha jij weet niks van mij dus ga alsjeblieft niet over mij oordelen ja.:rolleyes:

Ik denk dat je beter op IEX.NL: van beleggers, voor beleggers -columns, realtime koersen, nieuws, forums,agenda en meer-. Beleggen aandelen, beurs, AEX kunt gaan kijken, daar zijn ook allemaal van die paniekzaaiers actief. Er kan zeker nog wel een kleine correctie komen, alhoewel ik denk dat dit 478 a 470 een mooie bodem is om weer naar boven te gaan.

En niet zo kleinerend over aandelen ja? De op 1 na rijkste man ter wereld heeft zijn vermogen te danken aan aandelen. En opties zijn overrated. Turbo's zijn daarentegen veel beter.

478 in beeld futeres in de min hopla:)

470 ind instapmoment, onder 470 dikke shit!

Je uitspraak over een beurs die ze proberen te steunen geeft overigens al aan in welke hoek je zit. Jij denkt zeker ook dat het Plunge Protection Team echt bestaat?

En de futures in de USA zijn wel 1 van de slechtste raadgevers waar je op moet gaan handelen, kan soms wel eens leuk zijn voor de hele korte termijn maar dieprode futures zeggen vaak totaal niks over het koersverloop gedurende handelsuren. Net zo goed als zwaar groene futures vaak niks zeggen.

Je uitspraak over een beurs die ze proberen te steunen geeft overigens al aan in welke hoek je zit. Jij denkt zeker ook dat het Plunge Protection Team echt bestaat?

hahaha wou je zeggen dat ze hem niet steunen dan;)
Hoevaak is de beurs in amerika niet geindigt op nul naar eerdere verliezen.
Heel knap.

Technische analyse toonde aan dat er een correctie op komst was op de AEX, maar ik vond deze uitlatingen toch ook wel opmerkelijk. Als baas van de FED werden zijn woorden op een goudschaaltje gewogen en nu werd er wenig aandacht besteedt aan zijn visie zo leek het...

Maar inderdaad als je een verder negatieve correcties verwacht loont het wel put opties te kopen, of call opties te schrijven :p

En de futures in de USA zijn wel 1 van de slechtste raadgevers waar je op moet gaan handelen, kan soms wel eens leuk zijn voor de hele korte termijn maar dieprode futures zeggen vaak totaal niks over het koersverloop gedurende handelsuren. Net zo goed als zwaar groene futures vaak niks zeggen.

Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt, want wat je nu zegt slaat nergens op.

Ja ik wil zeggen dat ze de beurs niet steunen, gelet op de totale handel per dag is dat ook zo goed als onmogelijk. PPT is een mythe, een mythe die vooral de beertjes maar wat graag als werkelijkheid zien. Meestal omdat hun trade strategieen niet goed uit komen, kunnen ze het PPT de schuld geven dat hun ingenomen posities uitvallen zoals ze willen.

Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt, want wat je nu zegt slaat nergens op.

:roflol::roflol::roflol: Mooie counter, maar veel inhoud heb je natuurlijk niet.

Kerel, vraag eens op Eurobench wie Caesar is, misschien kom je er achter dat ik er wel degelijk verstand van heb. Ben alleen genokt, turen naar een schermpje om wat geld te verdienen vond ik niet de moeite waard.

Mag ik even wijzen op mijn toepasselijke signature :D

Haha als ik 1 ding geleerd heb, is het wel dat je niet moet luisteren naar figuren zoals jij.

en doe aub niet zo hoogdravig over je opties.

Terug
Naar boven